NASTAVAK OBRAČUNA

Nele uzvraća Seji: ‘Vjerujem da se sjeća na što sam ja upozoravao dvije godine prije rata...‘

Nikada nisam negirao Sejin nevjerojatni talenat sklapanja stihova. Ali, što bi od tih pjesama bilo da ih je pjevao neko drugi?

Dr. Nele Karajlić (arhivska fotografija)

 Astapkovich Vladimir/Tass/Profimedia

Nastavlja se debata bivših članova originalnog Zabranjenog pušenja iz 80-ih godina Davora Sučića (Sejo Sexon) i Nenada Jankovića (Nele Karajlić).

Sexon je prije nekoliko dana putem službenog priopćenja Neletu Karajliću i glazbeniku Stefanu Milenkoviću zabranio korištenje glazbe koju je on napisao, a koja je trebala biti izvedena i na zagrebačkom koncertu 17. lipnja u Hala Parku. Nele mu je odgovorio kako je nemoguće ikome zabraniti izvođenje tuđih pjesama.

Sejo Sexon je danas na Facebooku objavio svoj odgovor Neli Karajliću naslovljen ‘Priča o tenkisti‘ koji smo prenijeli u cijelosti. Sexon je tu podsjetio na Neletove problematične izjave iz prošlosti uz linkove na različite članke na webu, kao i na dokumente koji dokazuju da je on autor većine pjesama originalnog Zabranjenog pušenja.

Sada mu je Karajlić odgovorio te i njegovu objavu prenosimo u cijelosti:

‘Svojim novim priopćenjem Sejo Sekson je naš nesporazum smjestio u domen politike. To mi je, moram priznati, pomalo dosadno. Njegovi dokazi da sam ja četnik su me u potpunosti razočarali. Nadao sam se da je na internetu našao nešto novo, drugačije, koje ni ja nisam ranije znao. Jedna fotomontaža, par preuzimanja mojih izjava iz „rekla kazala“ izvora, jedna analiza nekog mog intervjua, jedna pjesma… Šteta! Bio sam uvjeren da ću otkriti nešto novo o sebi. Ništa novo za moj „četnički“ status. Još uvijek sam daleko od čina vojvode.

Al, hajde kad je već spomenuta pjesma Wanted man da kažem koju riječ. Wanted man je pjesma koja govori o manijakalnoj potrebi svake vlasti da ima svog „neprijatelja broj 1“. Naš izdavač u Parizu prvo je pomislio da se radi o Osami bin Ladenu, ali Wanted man je metafora. U jednoj pauzi od četiri takta, pred sam kraj pjesme, mi smo na koncertima imali tri verzije „odbrojavanja“ .

Jedna je govorila o Radovanu, jedna o Abdiću, a jedna o Gotovini. Ovu o radovanu već znate. Druge dvije su… Ko ne voli Abdić Fiću osuo se po glaviću, Ko ne voli Gotovinu, popušio polovinu. Zato mi nije jasno zašto sam poslije ove pjesme ostao samo četnik? Trebalo bi da budem razapet (hvaljen) sa sve tri strane. Cijeli moj rad obilježen je ironijom i sarkazmom. Isti je slučaj i sa ovom pjesmom. Ne znam šta je tu čudno.

Razumijem i lament nad gradom koji je mnogo propatio u 1000 dana opsade, te strahote koje je taj svijet dole doživio. Sve je to užas kojeg sam ja predosjećao i protiv koga sam se borio dok je borba imala smisla. Vjerujem da se Sejo sjeća na šta sam ja upozoravao dvije godine prije rata? Kome sam ja snimao Nadrealiste? Kome sam se obraćao, ako ne njemu i tim ljudima koji dole žive. Za te skečeve nije potrebno da šaljem linkove.

Jako ih dobro poznaje cijela Jugoslavija. Moj jedini cilj bio je MIR. Zbog tog Mira sam podržavao reformiste. Jedini političar kojem sam tada stisnuo ruku bio je Ante Marković. Radovana, Aliju, Tuđmana, Slobu nikada u životu nisam vidio... a ni podnosio. I danas nam je potreban mir. Zato i sviram sa Stefanom. Mir je, po meni, moguć samo otvorenim i jasnim dijalogom i međusobnim povjerenjem. Na žalost, neki ljudi na ovom tlu još uvijek nemaju taj kapacitet.

Podjela pjesama na većinske i manjinske autore mi izgleda kao dirljiv pokušaj postavljanja pitanja gdje sam ja u toj priči? Nikada nisam negirao Sejino autorstvo. Prijavljujući pjesme koje izvodim, svakoj sam stavio i ime autora. Nikada nisam negirao Sejin nevjerojatni talenat sklapanja stihova. Ali, što bi od tih pjesama bilo da ih je pjevao neko drugi? Ili, još bolje da postoji taj neko drugi koji bi zamjenio mene, ove rasprave ne bi bilo.

Ja ne mogu utjecati na promotere. I moj cilj je kao i Sejin da se distanciram od Zabranjenog pušenja. Ali, teško je bilo kome tko ima sliku o toj grupi da iz glave izbaci mene. Da sam ja samo bivši pjevač, do ovakvih zabuna ne bi dolazilo. Ja sam metafora za taj bend i to je ono što smeta i meni i Seji. Sejo je imao više od dvadeset godina da ispravi tu sliku. Nije u tome uspio, pa je ova rasprava posljedica toga.

Na kraju prihvaćam predlog moga bivšeg kolege da sa ovo malo srca pjevam samo svoje pjesme. Tako će i biti u Zagrebu na koncertu Rok el Klasiko. Neće biti ni jedne pjesme na kojoj je radio Sejo Sekson. Dođite da se uvjerite‘, napisao je Janković na Facebooku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:48