MLADE NADE

Neki su prije nominacije za Novo lice Zlatnog Studija bili posve anonimni, a danas drže serije i filmove

Više od 30 mladih glumaca u pet je godina nominirano u kategoriji Novo lice Zlatnog Studija do 30 godina

Tea Harčević, Toma Medvešek, Dea Presečki

 Ranko Suvar/Cropix

Sin čuvenog glumca zabljesnuo je u ulozi Fadinarda, u “Talijanskom slamnatom šeširu” pokojnog Georija Para, a nedugo potom u predstavi Ivice Buljana, adaptaciji romana autora Kristiana Novaka “Ciganin, ali najljepši” u kojoj je kao protagonist Sandi scenu dijelio s poznatom glumicom Ninom Violić. Mnogi ga znaju i kao visokoplasiranog finalista koji je pod stručnim vodstvom mentorice Paule Jeričević osvojio srca mnogih gledatelja emisije “Ples sa zvijezdama”.

Nju pak redovito gledamo u domaćoj seriji “Kumovi” u kojoj interpretira doktoricu Luce Akrap, tihu patnju Janka Gotovca kojem je život udahnuo Momčilo Otašević, zvijezda TV serija i crnogorski Hamlet. Filip Vidović i Ana Uršula Najev mladi su glumci koji su 2018. i 2020. godine kući odnijeli nagradu magazina Studio Jutarnjeg lista i Hanza Medije, Zlatni Studio u kategoriji Novo lice u kazalištu.

image

Filip Vidović

Boris Kovacev/Cropix

Provjerili smo što je navedena nagrada značila mladoj i perspektivnoj glumici Ani Uršuli Najev i nekima od njenih kolegica i kolega koji se također mogu pohvaliti ovom medijskom nagradom ili nominacijom u spomenutoj kategoriji Zlatnog Studija, kao i kuda ih je njihov profesionalni put otada vodio.

Dok je laureat Filip Vidović nedavno nastupio u Molièreovu “Don Juanu” makedonskog redatelja Dejana Projkovskog, čija je premijera prošloga mjeseca održana u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, njegova kolegica Tena Brankov Nemet, koja je 2018. bila finalistica Nagrade Zlatni Sudio u kategoriji Novo lice u kazalištu, u posljednjih je pet godina glumila u desetak predstava, nekoliko filmova i serija, uključujući aktualnu seriju “Kumovi” Nove TV, u kojoj je utjelovila naivnu ministrovu kćer Valentinu. Među kazališnim ostvarenjima posebno ističe najrecentniju predstavu “Što na podu spavaš” Darka Cvijetića u režiji Kokana Mladenovića te koprodukciji Gradskog dramskog kazališta Gavella, Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada, Narodnog pozorišta Sarajevo te Internacionalnog teatarskog festivala MESS koju će hrvatska publika, nada se Brankov Nemet, uskoro imati prilike pogledati.

Vjetar u leđa

Godinu 2018. pamtimo i po nominacijama Adriana Pezdirca i Josipa Brakusa. Pezdirc je prošloga mjeseca zaigrao u premijeri predstave ZKM-a redatelja Janusza Kice “Svjetlo pada”, a relativno nedavno odigrao je i Aljošu Karamazova u predstavi “Braća Karamazovi” redatelja Olivera Frljića.

Brakus, koji snima novu sezonu “Mrkomira Prvog”, s druge strane, među svojim angažmanima ističe aktualnu seriju “Metropolitanci” te zaposlenje u Satiričkom kazalištu Kerempuh.

- Ja sam, prije stalnog anagažmana, bio prvi vanjski suradnik koji je ikada u sezoni igrao dvije glavne uloge u Kerempuhu (“Doma je najbolje” i “Bilježnica Robija K.”) - govori Brakus, a na televiziji ga, kaže, možemo vidjeti i u novom spotu Zaprešić Boysa za Svjetsko prvenstvo u Katru, te će uskoro zaigrati u Exitovim “Izbacivačima”.

Godine 2019. pobjedu je odnijela glumica Elizabeta Brodić koja je u seriji “Drugo ime ljubavi” stala uz bok spomenutog Momčila Otaševića. Trenutno joj je fokus, napominje, kazalište, a radila je i na Narodnom radiju.

Elizabetin konkurent u kategoriji Novo lice Mateo Videk igra u predstavama ZKM-a “Braća Karamazovi” te “Čarobnjak iz Oza”. Ovo je ljeto zahvaljujući filmu “Nosila je rubac črleni” doživio i svoju prvu filmsku premijeru u Puli.

Među nominiranima pamtimo i ime Dajane Čuljak, članice kazališta Komedija koja je recentno glumila i u &TD-ovoj predstavi “Kralj umire” prema Ionescovu tekstu te, u sklopu Histrionskog ljeta, šepavu, ali bogatu Rožu u predstavi “Svoga tela gospodar” prema tekstu Slavka Kolara. Na 15. Gumbekovim danima dobila je nagradu za najbolju glumicu za ulogu Ines u “Kriznom stožeru” redatelja Mirana Kurspahića u izvedbi Kazališne družine Rebel. Glumica koju pamtimo iz “Novina” bila je dio humoristične serije “Minus i plus” te igrano-lutkarske serije za djecu “Slonko”.

Godinu 2020. obilježila je pandemija koronavirusa, koja će većini ostati prva asocijacija na tu godinu. Split­skoj glumici Ani Uršuli Najev ostat će u sjećanju i po trijumfu u kategoriji Novo lice. Uz seriju “Kumovi”, koja se i dalje snima, među najznačajnijim angažmanima izdvaja svoj glazbeni projekt “For Amy”, predstavu “Sretna ne bila”, miniseriju “Balkanika”, monodramu “Elena Razdujeva” te film “Klimanje” koji je bio prikazan na lanjskim ZFF-u i FMFS-u, a koji je za samu glumicu imao posebno značenje.

Dobra generacija

Marin Klišmanić, koji je te, 2019. godine također bio nominiran, na 73. dubrovačkim ljetnim igrama u komediji “Ljubovnici” redatelja Aleksandra Švabića utjelovio je Dotura Prokupija. Pod velike uspjehe može pisati i predstavu “Zločin na kozjem otoku” u režiji Paola Magellija, prema tekstu Uga Bettija, ulogu Andreja u Čehovljevoj drami “Tri sestre” u režiji Bobe Jelčića te “Genijalnu prijateljicu” Elene Ferrante u režiji Marine Pejnović, u kojoj glumi i njegov kolega Filip Vidović.

image

Marin Klišmanić

Tonci Plazibat/Cropix/Cropix

Za nagradu koja je otišla Ani Uršuli Najev konkurirao je i Paško Vukasović koji rado pamti rad na kratkometražnim igranim filmovima “Nije zima za komarce” i “Badnjak”. Među kazališnim projektima ističe predstave u kazalištima Hotel Bulić te Moruzgva, a posebno se veseli skoroj premijeri predstave “Ne može” u režiji Helene Petković u Boom! teatru. Prošle godine slavila je glumica Matea Marušić. Prepoznata je njena interpretacija Julije u predstavi “Gospođica Julija” u režiji Aide Bukvić, koprodukciji vinkovačkog kazališta i HNK Osijek.

Mlada snaga vinkovačkog Gradskog kazališta “Joza Ivakić” među profesionalnim uspjesima ističe rad na “Nori” Henrika Ibsena u režiji Paola Tišljarića. Igra također naslovnu ulogu u koprodukcijskoj predstavi Dramskog kazališta Gavelle, u “Teni”.

Ovogodišnjeg pobjednika Tomu Medvešeka možemo gledati u “Metropolitancima”, a naveliko rade i Tea Harčević te Dea Presečki koje su se ove godine također našle na popisu nominiranih za nagradu Zlatni Studio. Harčević izdvaja rad na “Maloj zabavi” autorskoj predstavi Vanje Jovanovića u Teatru &TD, kratkim filmovima Hani Domazet i Sare Horvatić, “Zagrepčanki” Dražena Krešića te HRT-ovim “Metropolitancima”.

Presečki pak spominje predstavu “Svoga tela gospodar” u režiji Damira Lončara koja je igrala na Opatovini u sklopu Histrionskog ljeta. Predstava će joj, objašnjava, ostati u prekrasnom sjećanju zbog ansambla s kojim je radila te iskustva koje ju je učinilo još strpljivijom te izdržljivijom glumicom. Nominacija je Deu Presečki na prvu iznenadila.

- Bilo mi je drago što stojim rame uz rame s talentiranim i radišnim glumcima svoje generacije. Mogu reći da mi je nagrada pomogla da se moje ime čuje dalje i jače, što mi je vjerojatno i donijelo poslovnih prilika - kaže Presečki, dok će njezina kolegica Harčević reći: - Nominacija za Zlatni Studio veliki je vjetar u leđa za nekoga tko je na početku svoje karijere.

Laureatkinja iz 2020. Ana Uršula Najev imala je specifičnu situaciju budući da u tom trenu nije radila u Zagrebu. Studentica splitske Umjetničke akademije prije nominacije, a onda i pobjede, bila je posve nepoznata glumica.

- Meni je nagrada pomogla da me bolje upoznaju zagrebačka publika i generalno publika izvan Dalmacije te da proširim poznanstva unutar svoje struke. Simpatije publike posebno su me obradovale. Sve što radimo ipak radimo za publiku. Bilo da se radi o predstavi, seriji ili filmu, ljudi presuđuju što će i koliko dugo zaživjeti - rekla je Najev.

image

Ana Uršula Najev

Tom Dubravec/Cropix

‘ZS me je mapirao’

Dok nekima nagrada Zlatni Studio ili nominacija predstavljaju priznanje njihova truda i rada, druge podsjećaju na prva kazališna iskustva. Elizabetu Brodić nagrada je zatekla nakon obranjene diplome i odigrane prve profesionalne predstave, a drago joj je što će baš “Luđak i opatica”, njena prva predstava u HNK u Varaždinu, zauvijek biti vezana za ovu pobjedu.

Josipu Brakusu nominacija za Novo kazališno lice za ulogu Okca u “Narodnom heroju Liljanu Vidiću” u režiji Krešimira Dolenčića u kazalištu Kerempuh došla je kao studentu četvrte godine Akademije.

- Bila je to potvrda dobro obavljenog posla u kazališnome debiju - smatra glumac koji kaže da se prva uloga uvijek pamti. Zato su mu i nakon pet godina predstava, a posredno i nominacija, ostale u srcu. Drago mu je što je sudjelovao u prvoj sezoni ove nagrade, no još mu je draže, kaže, što je pobjedu u konkurenciji Novog lica u kazalištu uzeo njegov prijatelj Filip Vidović za ulogu u Komedijinu “Talijanskom slamnatom šeširu”.

- Nominacija za nagradu Novo lice svakako je, planinarskim rječnikom, markacija koja potvrđuje da sam na dobrom putu, značajan vanjski poticaj. Posebice u tom periodu, netom nakon Akademije - mišljenja je Paško Vukasović, koji nominaciju zahvaljuje i redateljima Filipu Noli i Ariji Rizvić te cijelom ZKM-u s kojima je surađivao na predstavi “Tri X i ja”.

- Svaka nagrada divan je vjetar u leđa, pokretač i potvrda kvalitetnog rada. Posebice nagrada Zlatni Studio - zaključuje Matea Marušić te priznaje da joj je uistinu puno značila jer je u pitanju “najprestižnija medijska nagrada” koja je “odjeknula i mapirala je” kao mladu glumicu...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 07:32