Pozadina organizacije prvog takvog događaja jest demonstracija suradnje HKZP-a i tvrtke DFS Aviation Services zemljama jugoistočne Europe te prezentacija usluga i proizvoda naprednih tehnologija koji doprinose razvoju i oporavku sustava upravljanja zračnim prometom nakon pandemije bolesti COVID-19.
Prvi samit proizašao je iz sporazuma o suradnji između HKZP-a i tvrtke DFS Aviation Services potpisanog početkom ove godine u cilju određivanja smjera buduće suradnje u poslovanju, prvenstveno pokrivajući školovanje stručnog osoblja, pružanje usluge savjetovanja, komercijalizaciju inovativnih tehnologija i zajedničkih projekata u jugoistočnoj Europi.
Utjecaj pandemije na sektor zračnog prometa, poglavito na operativni i financijski aspekt pružanja usluga u zračnoj plovidbi, bio je bez presedana. Samo u 2020. pružatelji usluga u zračnoj plovidbi prikazali su na globalnoj razini financijski gubitak od 12,9 milijardi USD, dok je u Europi on iznosio 7,2 milijarde USD.
Globalni sektor zračnog prometa sastoji se od više povezanih razina upravljanja, procesa, inovativnih tehnologija i profesionalaca kojima je cilj osigurati najvišu razinu kvalitetne i sigurne usluge zračnog prijevoza putnika i robe. Upravo s oporavkom zračnog prometa u 2022., koji je vidljiv na prostoru Europe, te s razinama prometa u jugoistočnoj Europi koje su identične rekordnoj 2019. HKZP će u suradnji s tvrtkom DFS Aviation Services na samitu prezentirati inovativna tehnološka rješenja i usluge koji bi trebali ubrzati oporavak sustava upravljanja zračnim prometom te doprinositi digitalizaciji i inovaciji zračnog prometa.
Između ostaloga, glavne teme samita bit će predstavljanje implementacije rješenja udaljenih kontrolnih tornjeva i utjecaj na operativne i financijske aspekte pružanja usluga u zračnoj plovidbi. Također, HKZP će predstaviti AMC Portal i zahtjeve za upravljanje zračnim prometom u zračnom prostoru U-Space. AMC Portal centralizirani je web-alat za informiranje o trenutačnom statusu i planiranim aktivnostima u zračnom prostoru, dok njegova mobilna verzija operaterima bespilotnih zrakoplova omogućuje jednostavnu i brzu rezervaciju zračnog prostora s krajnjim ciljem povećanja sigurnosti svih sudionika u zračnom prostoru.
Budući da je pandemija značajno utjecala na osoblje u sektoru zračnog prometa, ponajviše na sustav školovanja operativnog osoblja, kako pilota tako i kontrolora zračnog prometa, u kojem je u velikom broju zemalja ono zaustavljeno, s oporavkom zračnog prometa to je dovelo do velikog problema u opskrbnom lancu zračnog prometa te manjka radnosposobnog i adekvatno školovanog kadra. Stoga će na samitu HKZP i DFS Aviation Services prezentirati vlastita pozitivna iskustva i mogućnosti pružanja usluge školovanja kontrolora zračnog prometa.
Iako kriza sama po sebi donosi nepredvidivost i neizvjesnost, HKZP je razdoblje pandemije prepoznao kao priliku za razvoj novih usluga kako bi osigurao održivost poslovanja. Naime, u tom razdoblju HKZP je organizirao preusmjeravanje kontrolora zračnog prometa iz operativnih na druge poslove, prvenstveno na razvoj sustava osposobljavanja kontrolorskog osoblja. Time je ostvareno povijesno postignuće da se proces osposobljavanja kandidata za kontrolore prvi put od samostalnosti Republike Hrvatske u cijelosti obavlja u Hrvatskoj, odnosno u HKZP-u.
S obzirom na to da se dio osposobljavanja koji se odnosio na stjecanje ovlaštenja do tada provodio u inozemstvu, ostvarene su velike uštede i stvorene nove usluge kojima je otvorena i mogućnost školovanja inozemnih kandidata, odnosno ostvarivanja značajnih prihoda u budućnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....