S RIJEČI NA DJELA

Europa želi do 2050. postati prvi klimatski neutralan kontinent i ostvariti europski zeleni plan
Solarna elektrana u Španjolskoj
 Heinz Tschanz-hofmann/Alamy/Alamy/Profimedia

Europska komisija u srijedu je donijela niz prijedloga objedinjenih u klimatskom paketu pod nazivom "Fit for 55", a sve kako bi se do 2030. klimatskim, energetskim, prometnim i poreznim politikama te politikama o korištenju zemljišta smanjile neto emisije stakleničkih plinova za barem 55 posto u usporedbi s razinama iz 1990.

Europa želi do 2050. postati prvi klimatski neutralan kontinent i ostvariti europski zeleni plan, te je nužno to smanjenje postići u sljedećem desetljeću.

Kako su poručili iz Komisije, novi zakonodavni alati za ostvarivanje ciljeva iz europskog propisa o klimi, iz temelja će preobraziti EU gospodarstvo i društvo, a Europa će krenuti prema pravednoj, zelenoj i prosperitetnoj budućnosti.

- Postizanje ciljeva Zelenog plana bit će iznimno teško i podrazumijeva dubinsku transformaciju europskog gospodarstva i društva. Provedba najambicioznije zamišljenoga klimatskog zakonodavstva na svijetu oblikovat će živote svih Europljana, utječući, među ostalim, na aute koje vozimo, zgrade u kojim živimo, cijenu i način grijanja ili putovanja avionom – komentirali su HDZ-ovi članovi iz Kluba zastupnika Europske pučke stranke (EPP).

Održivo gospodarstvo

Klub zastupnika EPP-a je najbrojnija politička skupina u Europskom parlamentu, a europarlamentarci iz Hrvatske Karlo Ressler, Sunčana Glavak, Željana Zovko i Tomislav Sokol u zajedničkom istupanju naglasili su kako dijele zajednički cilj zaštite okoliša i postizanja klimatske neutralnosti, što je osobito važno za Hrvatsku.

- Želimo nove održive industrije, okretanje novim tehnologijama i otvaranje radnih mjesta budućnosti, ali uz minimiziranje nepravednog opterećenja za građane i gospodarstvo. Trošak zelene tranzicije se nikako ne smije prelomiti preko leđa obitelji s niskim i srednjim prihodima, vlasnika automobila, poljoprivrednika ili preko slabije razvijenih država članica. Transformacija, o čijim konkretnim mjerama sada počinju pregovori, ne smije biti ishitrena već pravedna i promišljena, uz vođenje računa o njezinim posljedicama na obitelji s niskim i srednjim prihodima, osobito u ruralnim područjima – poručili su HDZ-ovi zastupnici u Europskom parlamentu.

Na mrežnim stranicama S&D grupe u Europskom parlamentu, eurosocijalisti i demokrati pozdravljaju ambiciozne ciljeve koje je postavila Komisija i njezin potpredsjednik Frans Timmermans, donošenjem jednog od najvažnijih zakonodavnih paketa.

- Napokon smo prešli s riječi na djela kako bismo Europu do 2050. pretvorili u klimatski neutralno gospodarstvo, s paketom "Fit for 55" - istaknuto je uz poruku kako je S&D grupa uvijek prednjačila u tom odlučujućem izazovu. Eurosocijalisti ističu kako će u idućim mjesecima raditi na poboljšanju prijedloga jer kako su naveli "moramo osigurati da smanjenje emisija ide ruku pod ruku sa socijalno pravednom tranzicijom u kojoj će najugroženiji biti i financijski podržani".

Veliki skok naprijed

Naveli su kako je normalno da tako velik skok naprijed može stvoriti sumnje i pitanja o njegovoj izvedivosti, u S&D grupi dijele takvu zabrinutosti, ali ističu kako će se kao suzakonodavac pobrinuti da tranzicija bude socijalno pravedna i ekološki učinkovita.

"Prijelaz mora biti pravedan ili ga uopće neće biti", naglasili su.

Predsjednica Progresivnog saveza socijalista i demokrata u Europskom parlamentu, zastupnica Iratxe García Peréz izjavila je kako će postizanje EU klimatskih ciljeva biti najambiciozniji politički projekt našeg doba.

Istaknula je kako je to projekt u kojem će svi morati dati svoj doprinos, ali katastrofalno bi bilo kad ono što se traži od građana ne bi bilo socijalno.

- Uvjereni smo da je novi socijalni fond za klimu važan dio odgovora i zalažemo se za to da će imati stvarne učinke. To bi također trebalo pomoći najugroženijima i biti učinkovito sredstvo protiv energetskog siromaštva - izjavila je predsjednica eurosocijalista.

Prema njezinim riječima, u S&D grupi vjeruju da će biti apsolutno neophodno zajamčiti i pošten pristup održivom (javnom) prijevozu.

Pozdravljaju i reviziju Direktive o oporezivanju energije kojom se predlaže usklađivanje oporezivanja energenata s energetskom i klimatskom politikom EU-a, a što smanjuje pritisak na poreze na rad.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 08:02