BROJNE NEJASNOĆE

RAVNATELJI, UČITELJI I RODITELJI NE ZNAJU ŠTO ČINITI 'Kako nahraniti 160 mališana u školskoj kuhinji i osigurati razmak od 2 metra?'

 
 Zeljko Hajdinjak / CROPIX

Kako nahraniti 160 djece iz nižih razreda u školskoj kuhinji i pritom poštivati sada poznate epidemiološke mjere opreza - samo je jedno od pitanja kojima se bavi Marita Guć, ravnateljica OŠ Manus u Splitu, nakon što je objavljeno da će nastava u školama za niže razrede biti ponovno uvedena 11. svibnja.

Istina, kako ističu iz Ministarstva, za to treba ispuniti dva preduvjeta, saznati epidemiološke mjere koje će škole trebati poštivati i potom osigurati te uvjete u školama, što ovisi o osnivačima škola i ravnateljima. Iako je politička odluka donesena, ministrica Blaženka Divjak je objavila datum kada škole nastavljaju s predavanjem gradiva u učionicama, cijeli niz pitanja ostao je neodgovoren, a roditelji gomilaju pitanja koja nastaju u strahu od izlaganja djece potencijalnoj zarazi.

- Mališi se boje za svoje bake i djedove, kazali su nam to u anketi - opisuje ravnateljica Guć koja najmanje učenike naziva izrazom pažnje, mališi.

Tri pitanja

Istodobno s roditeljima, i pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje Grada Zagreba, Ivica Lovrić, poslao je pismo ministrici tražeći da mu odgovori na tri pitanja prije nego osigura odlazak djece na nastavu u školske zgrade.

Lovrić traži da mu se dostave upute o provođenju epidemioloških mjera u predškolskim i školskim ustanovama, protokol o postupanju zaposlenika u slučaju potresa te da mu odgovori hoće li se online nastava održavati i nakon 11. svibnja. Jedan od problema koji mora riješiti je i lokacija u kojoj će učenici iz osnovne škole u Krajiškoj odlaziti na nastavu. Škola je oštećena u potresu, dobila je crvenu naljepnicu i u ovom je stanju neupotrebljiva pa djeca moraju negdje drugdje odlaziti na satove.

- Ne mogu ništa organizirati ako ne znam koliko djece može ući u autobuse, moraju li nositi maske i rukavice, koliko ih smije sjediti u učionici, na kojem razmaku, jer o svemu tome ovisi i gdje će ta nastava biti organizirana - rekao nam je Lovrić. Rekao je i kako djeca mogu ići u zgrade drugih škola koje postoje u Zagrebu, ali da bi se odredilo u koju će školu odlaziti, potrebno je znati pod kojim uvjetima se prevoze do druge zgrade i kako izgleda raspored u učionicama.

Problemi na koje upozoravaju učitelji i roditelji

1. od 11. svibnja bit će dopušteno okupljanje do najviše 10 osoba, dok broj učenika u razredima i djece u vrtićkim skupinama može biti gotovo tri puta veći

2. fizički i tehnički je nemoguće paralelno voditi nastavu online i u razredu s učenicima

3. nema uputa kako osigurati razmak kod najmanje djece te u vrtićima i jaslicama

4. nema mjera za zaštitu visokorizičnih zaposlenika

5. kako će pomoćnici u nastavi držati distancu s djetetom kojem nužno treba pomoć

6. neke škole nemaju ni tople vode te ne mogu osigurati dezinfekciju prostora

7. velik broj škola u Zagrebu ne može primiti učenike zbog potresa

Sigurnost

- Sreća u cijeloj situaciji, vezano uz školu u Krajiškoj, jest da je škola već bila određena za sanaciju fasade pa će se sada samo ti radovi dopuniti i prema mojoj procjeni, obnova i uređenje trebalo bi biti završeno do kraja kolovoza sljedeće godine - rekao je, najavivši time da će sljedeća školska godina za sve učenike te škole biti održana u nekoj drugoj zgradi. Ono što je vidljivo iz njegova zahtjeva je i pitanje nevezano za pandemiju, ali vrlo bitno za zagrebačke učenike, pitanje sigurnosti učenika u slučaju novog potresa.

- Učenici koji imaju pomoćnike u nastavi su djeca na koju treba obratiti posebnu pozornost - govori ravnateljica Guć, opisujući kako bi, prema sadašnjoj situaciji, ta djeca morala sjediti tako da su ona na jednoj strani klupe, a na drugoj strani njihov pomoćnik. No, u stvarnom životu, riječ je o djeci kojoj treba nešto pokazati u određenom trenutku, to su djeca koja su vrlo taktilna i žele dodir druge osobe.

- Mi ćemo, naravno, sve napraviti prema uputstvima koja dobijemo iz Ministarstva - kaže ravnateljica OŠ Manus, samo nabraja poteškoće s kojima će se svi morati susresti u trenutku kada se ponovno krene u učionice, ako se ne pojave precizna upustva. Iz Ministarstva pak kažu da sve to ovisi o odlukama i uputama koje će dati epidemiolozi kako bi zaštitili djecu od potencijalne zaraze koronavirusom.

Dječja igra

- U školi imamo 560 učenika i veliko je pitanje kako ih smjestiti u učionice u kojima su bili do prekida nastave. To znači da ćemo možda morati podijeliti razrede u manje, a to onda znači da će nam trebati novi učitelji za isti razred. Ti učitelji u ovom trenutku ne postoje - govori.

Sugerira pritom da bi bilo dobro kada bi svaku školu, prije nego ponovno organizira nastavu, obišao netko iz Zavoda za javno zdravstvo kako bi provjerio je li sve napravljeno kako treba, mogu li se djeca uistinu pojaviti u određenim objektima i bez straha se posvetiti nastavi. Na društvenim mrežama oglasili su se i drugi ravnatelji koji upozoravaju na probleme.

- Djeca vrlo rado trče učiteljima u zagrljaj, međusobno se grle, i bit će im dosta teško objasniti da moraju promijeniti svoje ponašanje - govori o najobičnijoj situaciji kada iskazuju naklonost i prijateljstvo na način kako su to cijeli svoj život učeni. Iz Ministarstva pak kažu da će epidemiolozi odlučiti o mnogim stvarima i da se sve organizira korak po korak te da je to razlog zašto sada mnogi imaju pitanja. Odgovore Ministarstvo priprema ovisno od tome što će im preporučiti epidemiolozi.

Sindikat hrvatskih učitelja pak od Ministarstva traži da odgodi ovu, kako kažu, ishitrenu odluku.

- Ostaje za vidjeti hoće li se u ovom vremenu, do 11. svibnja, ipak poslušati i struku, i roditelje i brojne stručnjake te odgoditi provedbu ove odluke do vremena i uvjeta u kojima će se učenici i zaposlenici školskih ustanova moći sigurno, bez rizika, vratiti u škole. U suprotnom, posljedice mogu biti vrlo opasne. Sve je nadoknadivo, osim ljudskih života - stoji u priopćenju koje je uputila glavna tajnica sindikata Ana Tuškan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 09:41