VIRALNI PREKO NOĆI

Zbog plesnog izazova na vrh top liste: Kako je TikTok promijenio glazbenu industriju

Svojim pojavljivanjem TikTok je promijenio način na koji otkrivamo, konzumiramo, promoviramo ali i stvaramo glazbu.

Ilustrativna fotografija

 Crew Media/Crew Media

Kao platforma za dijeljenje kratkih videozapisa, TikTok je postao mjesto za kreativno izražavanje i stvaranje, zato ne čudi njegov drastičan utjecaj na umjetničku, pa tako i glazbenu sferu. Nekada su top liste hitova bile čvrsto vezane uz radijsko emitiranje i televizijske kanale, no danas su TikTok trendovi, izazovi i plesovi postali glavni pokazatelji popularnosti pjesama.

Brzo do slave

Zahvaljujući TikToku, nikada nije bilo lakše postati zvijezdom preko noći. Perspektivni glazbenici više ne ovise o diskografskim kućama, već promociju svoje glazbe drže u vlastitim rukama. Na TikToku s lakoćom sami mogu širiti svoj sadržaj te, što je možda i najbitnije, povezivati se s pratiteljima, koji često njihovu glazbu podržavaju stvaranjem lip syncova ili plesova. Ovo je omogućilo mnogim nezavisnim i nepoznatim umjetnicima da steknu globalnu pažnju bez tradicionalne marketinške podrške i naprosto je promijenilo način na koji glazbenici stupaju na scenu. Na primjer, pjesma "Old Town Road" Lil Nas X-a postala je globalni hit upravo zahvaljujući viralnom TikToku u kojem se kreator Nice Michael šalio i kreirao ples specifičan za ovu pjesmu. Nešto što je krenulo samo kao zabavni kratki video, lansiralo je Lil Nas X-a u svjetsku slavu.

S druge strane, ovi su trendovi doveli do toga da diskografske kuće sve više vrednuju prisutnost na TikToku kao mjerilo potencijala izvođača, čak do te mjere da odbijaju suradnju s onima koji nisu postigli zadovoljavajući uspjeh na platformi.

Izazovi, plesovi, obrade i dueti samo su neki od načina na koje se na TikToku širi glazba. Ne samo da trendovi zahvaćaju novu glazbu, već se pruža drugi život staroj. Pjesme koje su se nekad pjevušile ili su pak javnosti prošle potpuno ispod radara, zbog TikToka imaju priliku ponovno zaživjeti i uvrstiti se među najslušanije na svijetu. Ključnu ulogu u ovim promjenama u svijetu glazbe imamo mi, korisnici TikToka, koji ne samo da glazbu slušamo, već je i koristimo u vlastitim kreacijama. TikTok je dopustio nama, koji smo dosad bili samo slušatelji, da interveniramo u glazbu i aktivno sudjelujemo u njezinoj (re)interpretaciji i to na načine koji dosad nisu bili zamislivi. Time smo promaknuti iz uloge pasivnog slušatelja u glazbenog kritičara koji odlučuje o vidljivosti, a time i sudbini određene pjesme.

Nov način zarade

Osim što može dovesti do povećanja streaminga na platformama poput Spotifyja i Apple Musica, TikTok kreatorima nudi i priliku za monetizaciju te direktne mogućnosti zarade. Osim što mogu ostvariti prihode od korištenja svojih pjesama u videozapisima, glazbenici imaju priliku dodatno zaraditi kroz partnerstva i sponzorstva, a u svijetu influencera sve češće se pojavljuje i plaćena promocija glazbe.

Utjecaj i potencijal TikToka su prepoznali i veliki igrači glazbene industrije, koji su sve više zainteresirani za suradnju s ovom platformom kako bi proširili svoj doseg i osigurali prihode od novih kanala distribucije glazbe. Kad je u veljači najveća svjetska glazbena korporacija Universal Music Group prekinula suradnju s TikTokom, s platforme su povučeni hitovi najvećih svjetskih zvijezda, no već u svibnju su ova dva globalna giganta postigla dogovor kojim će se na platformu vratiti naši najdraži glazbeni komadi. Reakcija javnosti na ovu situaciju i brz oporavak odnosa pokazao je koliko je ova suradnja ključna, kako i za korisnike TikToka, tako i za suradnike Universal Music Groupa koji od nje zarađuju.

O ogromnoj ulozi TikToka u glazbenoj industriji svjedoči i to da je na nekim tržištima pokrenuo vlastiti streaming servis TikTok Music, a Billboard, koji na tjednoj bazi objavljuje međunarodno priznate ljestvice najpopularnijih pjesama, objavljuje listu 50 najpopularnijih pjesama na TikToku u SAD-u „TikTok Billboard Top 50“ i to na osnovi broja stvorenih sadržaja, pregleda te aktivnosti korisnika platforme.

TikTok je očito postao neizostavan alat za glazbenike i kreatore koji žele pretvoriti svoju strast za glazbom u uspješnu karijeru. Kroz monetizaciju, partnerstva i suradnju s diskografskim kućama, izvođačima pruža nevjerojatne mogućnosti za promociju i zaradu, što ga čini vitalnim dijelom suvremene glazbene industrije, koja je u posljednjih nekoliko godina bila primorana prilagoditi se novim trendovima, a što je čeka u budućnosti, to ćemo tek vidjeti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 20:00