Digitalna ljubav

Valentinovo na TikToku: Kada ljubav postane sadržaj, strategija i unosan biznis emocija

TikTok je preuzeo najromantičniji dan u godini, ali je li Valentinovo postalo više marketinški alat nego iskrena proslava ljubavi?

Valentinovo na TikToku

Kao i prethodnih godina, TikTok je uoči Valentinova preplavljen kreativnim idejama za darivanje. Ljubavni parovi pretražuju platformu u potrazi za savršenim poklonom, dok samci traže self-care ideje. No, postavlja se pitanje, slavimo li ljubav ili je Valentinovo postalo još jedan viralni trend koji pokreće sadržaj i angažman?

Kako brendovi profitiraju od Valentinova na TikToku

Valentinovo je jedno od najvažnijih razdoblja u godini za brendove, a TikTok im pruža priliku da dođu do velike publike i povećaju svoju prodaju. Čak 77% TikTok korisnika u EU slavi Valentinovo, a 55% ga smatra važnim, što predstavlja ogromnu priliku za brendove da privuku kupce.

TikTok nudi nekoliko alata koji pomažu brendovima u promociji. Jedan od njih je Smart+ kampanja, koja koristi umjetničku inteligenciju za optimizaciju oglasa. To znači da se oglasi prilagođavaju kako bi bolje odgovarali korisnicima i njihovim interesima, čime postaju učinkovitiji u privlačenju pažnje. Također, brendovi mogu koristiti Spark Ads, što su oglasi koji nastaju u suradnji s popularnim kreatorima sadržaja. Ovi oglasi izgledaju prirodnije jer dolaze direktno od osoba koje publika već prati, čime postaju vjerodostojniji i dosežu veći broj korisnika. TikTok nudi i besplatne alate poput TikTok Creative Center-a, gdje brendovi mogu pronaći predloške za oglase i inspiraciju za vlastite marketinške kampanje. Kroz kreativan sadržaj, interaktivne izazove i strateško korištenje popularnih trendova, brendovi mogu povećati svoju vidljivost i privući kupce, čak i s manjim marketinškim budžetima.

Personalizirani pokloni

U moru viralnih poklona za Valentinovo, koji se izmjenjuju iz godine u godinu, sve je teže pronaći nešto što zaista nosi osobnu vrijednost. Više nije dovoljno kupiti skupi parfem ili poklon-kutiju s viralnim proizvodima jer se smatra da u to nije uloženo dovoljno truda. Kao reakcija na preplavljenost trendova, novi hit postaju personalizirani darovi – ne zato što su novi, već zato što su poseban način da poklon bude zaista jedinstven.

Personalizacija je postala ključni element darivanja, bilo da se radi o majicama i čarapama s likom partnera, zajedničkim fotografijama, graviranom nakitu s važnim datumom ili imenom partnera ili albumima sa zajedničkim uspomenama. Također, DIY pokloni postaju važan dio ove priče. Ručno rađeni albumi, čestitke ili čak domaće slastice i ukrasni predmeti omogućuju davateljima poklona da u potpunosti stvore nešto unikatno.

@videllastore Replying to @sarahcloth be more creative this Valentines ❤️‍🔥 #valentinesday #giftforhim #memories ♬ suara asli - ilham

FOMO pritisak

Iako je na TikToku u vrijeme Valentinova prisutan veliki broj sadržaja usmjerenih na parove, mogu se pronaći i objave namijenjene samcima. Čak 34% korisnika TikToka kupuje poklone nekome tko nije njihov partner, dok 84% daruje svog partnera ili supružnika. Sadržaj se primarno fokusira na značajne poklone, idealne geste i savršene parove, čime se stvara snažan pritisak na one koji nemaju partnera.

Među djevojkama koje su same postalo je popularno provesti Valentinovo zajedno s prijateljicama i slaviti prijateljstvo, nazivajući ga "Galentine‘s Day". Taj trend sve više dobiva na važnosti, djelomično i zbog FOMO efekta (fear of missing out – strah od propuštanja). Kako društvene mreže preplavljuju sadržajem o proslavama Valentinova, mnogi ne žele osjećati da nešto propuštaju, pa se organiziraju zajednička druženja poput tematskih večera.

No, upravo taj naglasak na povezivanje – bilo s partnerom ili prijateljima – može dodatno pojačati stres među samcima koji nemaju partnera, ali i među onima koji nemaju veliku, estetski "savršenu" grupu prijatelja kakvu društvene mreže često romantiziraju. Na kraju, sav sadržaj, iako naizgled pozitivan, može stvoriti osjećaj nedostatka, jer je izvan društvenih normi teško pronaći svoj vlastiti način proslave Valentinova.

@danelle160 Veljača je mjesec ljubavi, ali nemojte zaboraviti voljeti i sebe🥰 #selflovevalentinovo #valentinovo #brigaosebi ♬ Ja San Rojen Da Mi Bude Lipo - Tonči & Madre Badessa

Međutim, za inspiraciju se možete okrenuti TikToku, gdje ćete pronaći mnoštvo kreativnih i autentičnih ideja koje slave ljubav u svim oblicima – bilo da se radi o romantičnoj vezi, prijateljstvu ili ljubavi prema sebi!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. veljača 2025 09:40