U eri sveprisutnog konzumerizma i stalnog bombardiranja reklamama koje nas potiču na kupovinu, pojavio se novi trend koji se suprotstavlja ovoj kulturi. Kroz pokret pod hashtagom #underconsumptioncore korisnici TikToka ovo su ljeto počeli slaviti svjesnu potrošnju. Ovaj trend, koji se često naziva i "normal core" ili "normal consumption", promovira ideju da je manje zapravo više i potiče ljude na promišljeno trošenje, što je u suprotnosti s jednom od inače najviše kritiziranih strana TikToka, a to je upravo pozivanje na materijalizam i konzumerizam.
Povratak osnovama: iznošene tenisice i naslijeđeni namještaj
Za razliku od konzumerističkih trendova koji potiču na gomilanje nepotrebnih predmeta, #underconsumptioncore naglašava i podsjeća na normalu posjedovanja minimalno potrebne količine predmeta. Stare i iznošene tenisice, naslijeđen namještaj i kozmetika koja se iskoristi do posljednje kapljice neki su od najčešće viđenih simbola ovog pokreta. Umjesto da se stide starih i i vidno istrošenih predmeta, što je posljedica konstantnog reklamiranja novog i luksuznog na ovoj platformi, ljudi ih sada pokazuju s ponosom, naglašavajući njihovu dugotrajnost i praktičnost, ali i funkcionalnost. Više nije bitno izgleda li neki predmet iznošeno ili istrošeno, već se njegova vrijednost određuje time obavlja li taj predmet svoju ulogu uspješno, kao što bi i trebalo biti.
Reakcija na brzu modu i održivost
Tako dolazimo do još jednog važnog aspekta ovog trenda, a to je suprotstavljanje brzoj modi i promoviranje održivosti i pozivanje na kupovinu, ali i proizvodnju, kvalitetnih, dugotrajnih i funkcionalnih predmeta. Brza moda, koja podrazumijeva nekvalitetne proizvode s kratkim vijekom trajanja, postala je sinonim za prekomjernu potrošnju i zagađenje okoliša. Sudionici #underconsumptioncore trenda naglašavaju važnost održavanja predmeta i produženja njihovog roka trajanja, što pridonosi smanjenju otpada i očuvanju okoliša. Pokret je također dio šireg trenda svjesne potrošnje, gdje ljudi sve više biraju kvalitetu nad kvantitetom. Ovaj trend normalizira način života koji mnogi već prakticiraju, a uostalom ga ni ne smatraju posebnim načinom života, već normalom.
Zdrava potrošnja: više od trenda?
Zbog utjecaja društvenih mreža i stalne okruženosti reklamama i promocijama zaboravili smo koliko nam je malo zapravo potrebno, a ovaj je trend tu da nas na to podsjeti da ne moramo kupovati poseban par cipela za svaki outfit, da nam ne treba najnoviji mobitel na tržištu ili 20 različitih ruževa za usne. Iako naziv "underconsumption" može sugerirati nedostatak ili uskraćivanje, zapravo se radi o promoviranju umjerene i zdrave potrošnje. Umjesto stalnog osjećaja pritiska da kupujemo više i posjedujemo proizvode koji nose ime i prezime, ovaj nas pokret vraća osnovama i podsjeća na to da sreća i zadovoljstvo ne dolaze iz količine stvari koje posjedujemo, već iz njihove vrijednosti i značaja u našem svakodnevnom životu, a mnogi su korisnici TikToka sa svojim pratiteljima podijelili kako im je ovaj trend otvorio oči.
Iako vjerojatno neće biti dugoročno prisutan na TikToku, #underconsumptioncore nije samo jedan od onih prolaznih trendova na društvenim mrežama. Ovdje se radi o odrazu sve veće svijesti mladih o potrebi za održivim načinom života i promišljenom potrošnjom. Njegova svrha bila je podsjetiti ljude na pravu vrijednost predmeta koje posjeduju, i u tome je uspio, stoga sa sigurnošću možemo reći da je ovo jedan od najzdravijih i najracionalnijih TikTok trendova do sada.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....