Kako biste postali uspješan kreator na TikToku, trebali biste objavljivati sadržaje 4-5 puta dnevno, svih 7 dana u tjednu. A kada već objavljujete, zašto ne biste i 2-3 puta dnevno objavili i story u kojem ćete promovirati svoja videa? Uz to se podrazumijeva da ćete odgovarati na svaki komentar koji dobijete te pisati smislene komentare na videa drugih kreatora u svojoj branši. A kako biste si osigurali najveći mogući “reach”, u onih sat vremena koji Vam u danu preostanu, najbolje bi bilo da održite live stream na svom profilu.
Na ovaj skromni popis aktivnosti neki bi imali i još pokoju za dodati, no mi nećemo. Radi se o praksama koje se često preporučuju ljudima koji se žele upustiti u djelatnost poznatu kao content creation iliti stvaranje sadržaja za društvene mreže - u ovom slučaju TikTok. No, stvar koju će se oni s više životnog i poslovnog iskustva među nama zapitati je: koliko dugo čovjek može održavati ovakav tempo - pogotovo uz ostale obveze? Nemamo još empirijske podatke, ali iskustva pokazuju - ne dugo.
Malim koracima do velikog uspjeha
Mnogi content kreatori, bilo da je u pitanju osobni ili poslovni brend, počinju svoje profile jako ambiciozno, s megalomanskim planovima objavljivanja koje nakon nekoliko tjedana ili mjeseci više ne mogu održati. Iako je dobar start profila od iznimne važnosti, vođenje profila je maraton, a ne sprint. Kako biste konstantno bili relevantni te prisutni u glavama (i na feedovima) publike, konzistencija je ključna kvaliteta. Bolje je objavljivati tri puta tjedno kroz cijelu godinu nego dvaput dnevno, ali samo nekoliko mjeseci.
Ovaj savjet naravno značajno odstupa od predodžbe kakvu populacija često ima o content kreatorima, pogotovo na TikToku. Unatoč dojmu spontanosti, autentičnosti i stvaranja kada čovjek ima inspiracije, uspješni kreatori imaju pragmatičan i planski pristup svom radu. Takav pristup odražava se kako u načinu stvaranja contenta, tako i u vrsti contenta.
Naime, najbolji put do konzistentnosti je stvaranje sadržaja unaprijed, te u većim količinama (tzv. “batch creation”). Umjesto da se videa snimaju jedan po jedan, praktičnije je napisati sve scenarije za određeno razdoblje (npr. tjedan ili mjesec), snimiti ih sve u komadu, te ih onda montirati prema svom određenom tempu. To vam ujedno omogućava i veću fleksibilnost bez gubitka dosljednosti. Naime, ako uvijek imate dovoljno materijala za nadolazeća dva tjedna, nepredviđene druge obveze neće narušiti vaš tempo objavljivanja. Iz istog razloga je bolje pokrenuti profil tek kada imate dovoljno videa pripremljenih za prvih tjedan ili dva, nego odmah kada napravite svoj prvi video.
Glede vrste sadržaja, u branši se ustalio pojam MVC - “Minimum Viable Content.” Radi se o tome da kreatori - što kroz planiranje, a što kroz eksperimente i stalne iteracije - razviju određeni format koji je publici zanimljiv, a jednostavan je za proizvoditi u većim količinama. Uzmimo za primjer Filipa Janeša, člana Crew zajednice, koji snima sadržaj o bontonu, kavalirstvu i vezama. Filip kroz svoja videa educira pratitelje o raznim tehnikama i pravilima ponašanja. Pronašao je format koji mu odgovara i koji mu je neiscrpan izvor kreativnosti.
Tako primjerice možete uvijek snimati videa na istoj lokaciji, razviti određen stil produkcije i montaže ili specifične oblike izražavanja koji će vam uštedjeti vremena pri pisanju scenarija. Naravno, nakon određenog vremena, publika će se tog formata zasititi, pa ćete biti primorani stvoriti novi format, ali procedura ostaje ista.
To nipošto ne znači da morate suzbijati inspiraciju i ne snimati ništa drugo osim tog formata. Dapače, to je sasvim poželjno, no najbolje je bazirati sadržaj svog profila na MVC-u, a onda se povremeno upuštati u druge pothvate koji od vas zahtijevaju više vremena i energije.
Sve je u disciplini
Naravno, neobično je reći da mnogi kreatori pokleknu upravo zbog prevelike predanosti, ali priča je to koju ćete često čuti u content branši. Potaknuti internet kulturom motivacijskih videa i “osobnog razvoja” (pri čemu se zapravo puno više radi o profesionalnom razvoju), milenijalci i pripadnici generacije Z često usvajaju all in pristup, misleći da će uvijek imati jednako motivacije kao na početku. No, karijera je dugačak put ispunjen preprekama, a kao što svaki maratonac zna, ključ dugoročnog uspjeha nije motivacija već disciplina. Disciplina znači trčati svojim određenim tempom, čak i kada za to nemamo motivacije - ali jednako tako i kada imamo motivacije za trčati puno brže. Zato naposljetku i kornjača uvijek pobjeđuje zeca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....