Vidimo starog čovjeka za klavirom. Njegovo lice otkriva i njegovo ime - Elton John. Sjetno stišće tipku na klaviru dok se u mislima vraća nekoliko godina unatrag na jedan od svojih nastupa. Svira svoju poznatu pjesmu “Your Song“ dok se u mislima sve više vraća u svoju mladost. Prisjeća se raznih prilika u kojima je kroz karijeru svirao ovaj svoj hit. Na rockerskim koncertima, na privatnim zabavama u privatnim avionima, u romantičnim situacijama. Sjeća se šarenih naočala koje je nosio, ekstravagantnih kostima koje je oblačio, dalekih putovanja na kojima je bio.
Ako na ovom dijelu pauzirate ovaj video i pitate nekoga o čemu se radi, većina će pogoditi da se radi o reklami. No, pitate li ih što ova reklama promovira, nitko neće biti siguran. Neki će reći da je reklama za naočale, neki za životno osiguranje, a neki će možda pomisliti i na alkoholno piće, ali uglavnom to neće izgovoriti.
Kako se Eltonovo prisjećanje duži, on postaje sve mlađim. Svirao je on i na glazbenim manifestacijama i na školskim priredbama, pa i obiteljskim koncertima u dnevnoj sobi. U posljednjoj uspomeni, vidimo lice uzbuđene žene u njenim srednjim tridesetima. Božić je. Jedva čeka vidjeti reakciju svog petogodišnjeg sina kada vidi poklon koji je dobio. On ulazi, skida papir s ogromnog predmeta i otkriva pianino. Majci klizne suza niz lice dok dječak stišće notu na novom pianinu - istu notu koju na tom istom pianinu sada stišće starac po imenu Elton John. Krupni kadar dok na ekranu vidimo natpis “Neki pokloni su više od poklona.”
Što je to pozornost?
Većina ljudi, nakon što pogleda ovu reklamu, neće se osjećati siromašnijima za provedeno vrijeme gledajući je, što je nažalost slučaj kod mnogih reklama. Neki ljudi čak će se osjećati bogatijima za jedno ugodno iskustvo, unatoč tomu što su upravo doživjeli ono što se naziva “product placement.”
Tajna tog uspjeha je ono što je čovječanstvu već dugo, a poslovnom svijetu posljednjih godina, poznato kao “Storytelling.” Pričanje priča jedan je od načina davanja vrijednosti nekoj osobi, za koju pripovjedač zauzvrat dobiva njenu pozornost.
Upravo ova razmjena temeljni je mehanizam content platformI poput YouTubea, TikToka i (sve više) Instagrama. No zahvaljujući kratkom formatu kojega je (i po kojemu se) TikTok proslavio, taj mehanizam najviše dolazi do izražaja upravo na ovoj platformi. Pritom nije slučajno da se za ljudsku pozornost u marketingu često koristi usporedba s valutom. Financijska sredstva naime često teku u istom smjeru u kojem i pozornost.
Davajte, kako biste i dobili
Ako bi Vas sada netko pitao “Kako onda dobiti pozornost i stvarati uspješan content na TikToku?” vjerojatno biste bez oklijevanja odgovorili “Treba dati vrijednost gledateljima.” Upravo tako. Jedna od glavnih doktrina naše civilizacije vrijedi, dakle, i na ovom polju. Za primjer možemo navesti Stomatološku kliniku Dentum koja kroz svoj sadržaj, između ostalog i educira gledatelje o raznim problemima s kojima se susreću svakodnevno. U njihovom slučaju, bilo je bitno pronaći način kako ozbiljne teme prenijeti laicima na zanimljiv način.
Vrijednost na TikToku najčešće ima jedan od ova tri oblika: zabava, edukacija ili motivacija. I, uistinu, ako razmislite o bilo kojoj vrsti sadržaja koje rado konzumirate, naći ćete da je ono što dobivate od njih uglavnom nešto od toga.
Upravo to je i ono što razlikuje uspješne od neuspješnih brendova na TikToku. Uspješna su ona poduzeća koja dijele savjete vezane za svoja polja djelovanja, kreiraju duhovite sadržaje na teme relevantne za njihovu publiku ili je inspiriraju za poboljšanja u različitim poljima. Wolt Hrvatska kroz svoj sadržaj ističe smiješne životne situacije, zabavne izazove te edukativan sadržaj o njihovoj aplikaciji, dostavljačima te ponudi restorana i trgovina.
Wolt Hrvatska na TikToku se tako proslavio skečevima u kojima se njihova publika prepoznaje, a Klinika Dentum jednostavnim i praktičnim savjetima. Niti na jednom od ovih profila proizvod nije na prvom mjestu. Glavni element je zabava, znanje ili inspiracija, a proizvod je tu kao sporedni (ali nipošto nevažan) lik. Kao dobar prijatelj s kojim publika proživljava lijepa iskustva i za kojeg se te uspomene onda vežu.
Ako dakle vodite TikTok profil svog brenda, prvo razmislite o tome što gledateljima možete dati, a tek onda o tome što od njih želite. Pozornost nećete dobiti zbog svog proizvoda, već zbog vrijednosti koju gledateljima dajete. A kada dobijete njihovu pozornost, interes za proizvod doći će sam!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....