S više od milijardu aktivnih korisnika, sve je teže pronaći nekoga tko nema instaliran TikTok na mobitelu. No ono što je proslavilo ovu aplikaciju u gomili platformi koje nude video sadržaje nisu koreografije i plesovi, već njezin algoritam.
U teoriji, algoritam je niz programiranih uputa na temelju kojih TikTok odlučuje koje sadržaje će prikazati kojem segmentu publike. U praksi, algoritam je ono što odlučuje hoće li neki video dobiti sto pregleda ili sto tisuća pregleda.
Svaka platforma i društvena mreža ima vlastiti algoritam na temelju kojeg se za svakog korisnika "kroji" personalizirana verzija te mreže - različitim korisnicima prikazat će se različiti sadržaji na istoj platformi. TikTok je znatno efikasniji u učenju o tome što pojedinog korisnika zanima i prikazivanju upravo tih sadržaja. Drugim riječima, na njemu je puno veća vjerojatnost da će vas "pronaći" ono što vas zanima - ili čak ono što niste ni znali da vas zanima.
Faktori koji utječu na algoritam
Nepovoljna vijest je da je TikTokov algoritam, nakon lokacije Svetog grala, druga najbolje čuvana tajna svijeta, no to nije spriječilo agencije i marketinške stručnjake da provedu razna istraživanja uspješnosti videa i donesu određene zaključke.
Algoritam naime koristi kombinaciju čimbenika s pomoću kojih određuje koji će sadržaj izići na naslovnoj stranici (tzv. For You Page) kojim korisnicima. Pri prvom otvaranju aplikacije, algoritam prikazuje korisniku popularna videa u njegovoj regiji te uči o interesima korisnika na temelju njegove interakcije s tim videima. Pritom se sljedeći čimbenici smatraju najrelevantnijima:
- Interakcija s videom: lajkovi, komentari, dijeljenja i praćenje određenog profila. Videi koji dobivaju više ovih reakcija uglavnom su uspješniji. Zbog toga su videa koja potiču rasprave u komentarima nerijetko uspješnija od drugih. Osim toga, ako neki korisnik primjerice često komentira smiješna videa na temu roditeljstva, pojavljivat će mu se sve više drugih videa na tu istu temu, ujedno i od tog istog kreatora.
- Vrijeme provedeno na pojedinom videu: algoritam također uzima u obzir količinu vremena koju korisnici provedu gledajući neki video. Analizira se vrsta sadržaja, trajanje videa te kategorija videa. Na primjer, ako neki korisnik pogleda cijeli video pripreme nekog jela, algoritam će mu na FYP-u ponuditi još kreatora i profila koji se bave istom kategorijom - u ovom slučaju kuhanjem. Videa na kojima korisnici provedu najviše vremena algoritam će smatrati najuspješnijima te će ih prikazivati i drugim korisnicima.
- Vremenska relevantnost: videi na TikToku, osim što su kratkog trajanja, u pravilu su i kratkog životnog vijeka. Algoritam daje prednost nedavno objavljenom sadržaju. Zbog toga je za uspjeh na ovoj platformi uglavnom važan veći broj mjesečnih objava nego na drugim platformama.
- Informacije o videozapisu: ovo uključuje detalje kao što su opisi videa, hashtagovi, glazba i kvaliteta. Algoritam koristi te informacije kako bi razumio kontekst videozapisa i utvrdio je li relevantan za interese korisnika i hoće li se isti na kraju korisniku svidjeti. Videa u kojima se koristi određena glazba često će se prikazivati publici koja je već pozitivno reagirala na druga videa s istom glazbom.
- Postavke telefona i profila: ovo podrazumijeva postavke jezika, zemlje i vrstu uređaja. Algoritmu ove informacije služe za isporuku sadržaja koji je relevantan za lokaciju i jezik korisnika. To ne znači da korisnik iz Hrvatske ne može gledati sadržaje iz Njemačke, no prilikom početnog korištenja aplikacije, više će biti izložen sadržaju koji je kreiran unutar Hrvatske.
Četiri ključne stvari kako iskoristiti algoritam za promociju brenda
- Upoznajte svoju publiku - da biste učinkovito iskoristili sve mogućnosti TikTok algoritma, morate dobro razumjeti tko je vaša ciljana publika. Istražite njihove interese, životni stil i sklonosti jer će vam to pomoći da stvorite precizniji sadržaj koji će privući vama željenu publiku. Što znate više o vašoj publici, to će vam videi bolje i proći.
2. Stvarajte sadržaj koji ima vrijednost- iako je vaš cilj promovirati svoj brend, cilj korisnika je dobiti određenu vrijednost. Ta vrijednost najčešće je smijeh, znanje ili inspiracija. Kako biste od publike dobili ono što želite, prvo im morate dati to što oni žele. Drugim riječima, stvarajte sadržaje koji su više od promotivnih materijala - sadržaje koji u prvom redu publici daju vrijednost koju traže, a usput i promoviraju vaš brend.
3. Dosljednost je važnija nego frekvencija- što češće objavljujete, statistički je veća vjerojatnost da će neki od vaših sadržaja biti prikazan velikom broju korisnika. No izgradnja (i održavanje) uspješnog profila je maraton, a ne sprint. Dvije objave tjedno kroz godinu dana donijet će vam više nego ritam od sedam objava tjedno koji nećete moći držati više od mjesec dana. Uz to, mnogi primjećuju da su im se rezultati poboljšali nakon određenog razdoblja redovnog objavljivanja. TikTok voli konzistentnost.
4. Razgovarajte sa svojom publikom - komunicirajte sa svojom publikom tako što ćete odgovarati na komentare, lajkati i dijeliti njihov sadržaj te sudjelovati u izazovima. To će povećati angažman i stvoriti vjernu bazu pratitelja, ali i povećati vidljivost vaših sadržaja na platformi.
TikTok je u samo nekoliko godina postao nezaobilazan fenomen kao i svaka platforma koja je počela kao mjesto za zabavu, a kasnije postala i mjesto oglašavanja. Kao i u svemu, nažalost ne postoji univerzalna formula koja može garantirati uspjeh na ovoj platformi. Ono što je bitno, je naučiti koristiti algoritam u svoju korist, stvoriti jedinstvenu prisutnost i kreirati sadržaj za specifičnu publiku za koju znate da će ostati vjerna vašem brendu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....