Borba protiv inflacije

Omiljeni poslodavac u Hrvatskoj drugi puta ove godine povisio plaće svim djelatnicima

Jedini način na koji će se uvođenje eura odraziti na plaće bit će to što će one od rujna biti iskazane i u eurima
 dm

Znate li što sve možete kupiti za jedan, dva, pet ili sto eura?

Kruh koji ste dosad kupovali za 7,79 kuna, od 15. siječnja iduće godine koštat će 1,03 eura, šampon u vrijednosti 28,90 kn plaćat ćete 3,84 eura, dok ćete za troslojni toaletni papir umjesto 19,90 kuna izdvajati 2,64 eura.

Ulazak Hrvatske u eurozonu i uvođenje eura gotova su stvar, a to znači da ćemo se uskoro morati potpuno „prešaltati” na novu valutu. Već od 5. rujna nastupit će obveza dvojnog iskazivanja cijena, zato ako još niste počeli razmišljati o preračunavanju iz kune u euro, sada je krajnje vrijeme za to.

Dvojno iskazivanje cijena u vremenu prije i nakon uvođenja eura bit će obvezno sve do 31. prosinca 2023., a provodi se kako ne bi došlo do neopravdanog podizanja i neispravnog preračunavanja cijena. Osim toga, građanima će pomoći da se lakše priviknu na promjenu valute, a nekolicina trgovačkih lanaca dobrovoljno je počela s takvom praksom.

Jedan od takvih lanaca je i dm, najposjećenija drogerija u Hrvatskoj prema istraživanju Ipsosa.

O uvođenju dvojnih cijena razgovarali smo s Dariom Klemarom prokuristom i voditeljem informatike, financija, računovodstva i kontrolinga u dm-u.

Dvije faze uvođenja eura

U dm-u vjeruju kako će duži period dvojnog iskazivanja cijena kupcima omogućiti lakšu prilagodbu na euro kao novu službenu valutu, a da bi im dodatno olakšali prijelazni period, dvojno iskazivanje cijena provest će u dvije faze.

- U prvoj fazi, do 31. prosinca ove godine, cijene u kunama bit će istaknute većim, vidljivijim fontom. U drugoj fazi, od 1. siječnja 2023., cijene u eurima će biti istaknutije i vidljivije, dok ćemo zato cijene u kunama iskazati manjim fontom – objašnjava Klemar.

image

Dario Klemar, prokurist i voditelj informatike, financija, računovodstva i kontrolinga u dm-u

dm

Osim da potrošačima olakšaju prijelaz iz jedne valute u drugu, to čine i kako bi održali obećanje, odnosno koncept Dobre cijene koji postoji već punih 14 godina. Znači li to da cijene neće rasti?

- Odnos koji smo izgradili s kupcima temelji se na međusobnom povjerenju te smo ranijim uvođenjem dvojnog iskazivanja cijena željeli potvrditi našu predanost transparentnom poslovanju. Konceptom Dobre cijene u svako vrijeme kupcima jamčimo da se cijene proizvoda neće mijenjati tijekom najmanje četiri mjeseca. Na ovaj način im omogućujemo lakše planiranje kupnje i kućnog budžeta te povoljnu cijenu proizvoda koji su im zaista potrebni – objasnio je prokurist i voditelj informatike, financija, računovodstva i kontrolinga.

image
dm

A plaće?

Trenutačno je u dm-u zaposleno više od 1.800 djelatnica i djelatnika te do sada nisu imali problema s pronalaskom kvalitetne radne snage niti u jednom segmentu poslovanja.

Samo u prošloj poslovnoj godini zaprimili su gotovo 10.000 molbi za zapošljavanje, a interes građana za rad u ovoj drogeriji ne jenjava.

image
dm

- Činjenica je da dm i dalje izaziva veliki interes građana kao poslodavac. Vjerujemo da građani, ali i kolegice i kolege, prepoznaju da je dm kao poslodavac svjestan doprinosa koji svaki djelatnik ugrađuje u uspjeh tvrtke, što dokazujemo tako da, prilikom svih prilagodbi poslovanja, u obzir uzimamo potrebe djelatnika. Zato smo u lipnju drugi put ove godine povisili plaće svim djelatnicima kako bismo ublažili posljedice rasta cijena i pružili im podršku – rekao je Klemar.

Jedini način na koji će se uvođenje eura odraziti na plaće djelatnika bit će to što će i one od rujna biti iskazane i u eurima. Pri preračunavanju će koristiti definirani fiksni tečaj konverzije i, kao kod cijena u prodavaonicama te u dm online shopu, iznos dobiven nakon preračunavanja zaokruživat će se na dvije decimale primjenom matematičkog pravila zaokruživanja.

Sinergija online i offline poslovanja

Osim sa djelatnicima i kupcima koji kupovinu obavljaju u dm prodavaonicama, trgovački lanac odnos gradi i s potrošačima koji više uživaju u online shoppingu i punjenju virtualnih košarica.

image
dm

Iz dm-a posebno paze da su proizvodi dostupni svim ljudima diljem Hrvatske pa narudžbe svakodnevno šalju i u mjesta bez dm prodavaonice kao što su Šipan, Ugljan i Pleternica.

- U dm-u smatramo da je budućnost maloprodaje u sinergiji offline i online poslovanja, odnosno u tome da osnažimo naše kupce da sami odlučuju gdje će kupovati, kako će kupovati i kako će se informirati o proizvodima i uslugama. U tom smjeru nastavljamo razvijati poslovanje pa smo ove godine kupcima ponudili i mogućnost kupnje putem nove aplikacije za pametne telefone ‘Moj dm‘ – ističe Klemar.

Sve nove usluge koje su uveli u online segment poslovanja naišle su na dobre reakcije kupaca – od uvođenja opcije plaćanja putem ApplePaya i GooglePaya do nove aplikacije za pametne telefone ‘Moj dm‘. Uspješnim se pokazala i mogućnost kupcima da ekspresno preuzimaju svoje online narudžbe u prodavaonici dm-a, a služi kao odlična alternativa klasičnoj dostavi na kućnu adresu i izostavlja pakiranje proizvoda u dodatne kutije. Koristi ju više od 20 posto kupaca dm online shopa, a dobri rezultati drogeriju su potaknuli da vrijeme preuzimanja smanji s tri sata na 90 minuta!

Stoga ne čudi što je dm zadržao poziciju najposjećenijeg trgovačkog lanca u zemlji u segmentima osobne njege i higijene, dekorativne kozmetike i brige za kućanstvo.

image
dm

- Istraživanje Ipsosa je pokazalo i da dm od konkurencije izdvaja briga o potrebama kupaca, djelatnika i zajednice, kao i izvrstan omjer cijene i kvalitete vlastite robne marke. Upravo su to područja na kojima temeljimo dugogodišnju vodeću poziciju na hrvatskom tržištu. Kupcima nudimo kvalitetne proizvode po povoljnim cijenama, a zadovoljni i educirani djelatnici uvijek su spremni napraviti korak više kako bi zadovoljili potrebe kupaca dm-a – ističe Klemar.

Fokus na osviještenost

Istovremeno, u svakom segmentu poslovanja ulažu i u održiva rješenja i zaštitu okoliša te odgovaraju na potrebe lokalne zajednice u kojoj posluju.

image
Shutterstock

Tako su, primjerice, povodom otvorenja prve prodavaonice u Labinu, donirali 50.000 kuna za kupnju mamografa za Dom zdravlja Labin. Klemar nam je objasnio kako ulaganja u održivo poslovanje počinju u pravno-distributivnom centru i prodavaonicama, s djelatnicima dm-a, a nastavljaju se u odnosu s partnerima, kupcima i cijelom zajednicom.

- Prošlu poslovnu godinu završili smo s provedbom projekta povećanja energetske učinkovitosti kojim smo smanjili godišnju potrošnju energije u upravno-distributivnom i logističkom centru za više od 27 posto. Do kraja ljeta ćemo kupcima omogućiti da u dm-u kupuju još osvještenije. Planiramo postaviti eko punionice za tekuće deterdžente u prodavaonice sedam hrvatskih gradova. Uz to, uložit ćemo više od 800.000 kuna u realizaciju 17 ekoloških projekata koje smo odabrali u sklopu natječaja {ZAJEDNO} za zelene ideje – ispričao je Klemar.

Suradnja s malim dobavljačima

Danas značajan dio ponude dm-a čine i proizvodi lokalnih proizvođača i OPG-a, na što su izrazito ponosi jer time ne samo da potiču lokalnu proizvodnju i ulažu u zajednicu, već također ističu i bitan segment održivog poslovanja - kraće transporte rute.

image
Shutterstock

Temeljem natječaja {ZAJEDNO} za Petrinju, Glinu i Sisak na police prodavaonica dm-a i u dm online shopu uvrstili su proizvode brenda Lavander OPG-a Čorić iz Petrinje te brenda Pomadice by K OPG-a Kumić iz Bresta.

- Trenutačno surađujemo s 18 dobavljača hrvatskih eko proizvoda od kojih je devet OPG-ova. U prošloj poslovnoj godini potražnja za njihovim proizvodima porasla je za više od 5 posto te vjerujemo da uvođenje eura neće utjecati na našu suradnju – zaključuje Klemar.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i dm-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 14:33