DIGITALNA TRANSFORMACIJA
Emanuel Stojanov
Emanuel Stojanov

Piše Emanuel Stojanov: Ako vam se digla kosa od employer brandinga, vrijeme je da je spustite

Većina poslodavaca na Facebooku, LinkedInu i Instagramu employer branding radi marketinški, dok stvarno stanje pokušavaju prikriti

JobFair na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu jedan je od najvećih sajmova za employer branding u Hrvatskoj

 Jobfair/fer/
Objavljeno: 17. lipanj 2022. 19:00

Employer branding mnogima je danas postao pojam na spomen kojeg vam se počne dizati kosa na glavi.

Neki to definiraju kao rad na brendu poslodavca. Drugi kao razlog zašto bi netko odlučio ostati u kompaniji u kojoj već radi. Treći kao motiv zbog kojeg bi netko počeo razmišljati da se zaposli u baš vašoj kompaniji.

BESPLATNO: Preuzmite drugi broj magazina Startup Report - mapirali smo najaktivnije startup hubove u Hrvatskoj!

⊕⊕

Kad se tako sroči zvuči poprilično jasno i - korisno, za sve, i poslodavce i zaposlenike.

Ali unatoč tome mnogima pojam employer brandinga ide na živce.

image

Emanuel Stojanov, 27-godišnji Zadranin, jedan od natraženijih domaćih stručnjaka za employer branding, a svoje radno mjesto doslovno si je stvorio sam pomoću crowdfundinga

Martina Pašić/

Pitao bih se zašto, ali odgovor je prilično banalan. Većina kompanija pristupa employer brandingu na krivi način što mu pridaje negativnu konotaciju.

U obitelji je slično

Svi smo mi na Facebooku, LinkedInu i Instagramu vidjeli kako većina poslodavaca izgradnji svog kompanijskog brenda pristupa poprilično marketinški, dok se stvarno i realno stanje brenda poslodavca pokušava zakamuflirati na sve moguće načine.

Pričaju jedno, a rade drugo. Primjera je niz.

Sigurno ste vidjeli reklame skupe produkcije u kojoj zaposlenici kompanije govore kako im je na njihovom radnom mjestu - "predivno". A u isto vrijeme odaju dojam kao da ispred njih stoji spreman otkaz ako odbiju takvu - "suradnju".

Sigurno ste vidjeli i famozne stolove za ping pong i stolni nogomet koji su postali sastavni dio svih "modernih" ureda. A zapravo odlično pokušavaju prekriti loše međuljudske odnose, nedostatak povratne informacije i priznavanja postignuća.

Konačno, nikako ne bi htio zaboraviti na slavnu izreku, danas poštapalicu: "Mi smo vam kao obitelj, kod nas je timski rad iznimno bitan." Točno, u tome donekle i ima istine, jer, ako ćemo se iskreno našaliti, kod gotovo svake obitelji svađe su sastavni dio svakodnevice.

U tom smislu, logično se zapitati pa zašto onda kompanije pristupaju employer brandingu na takav način, jer nemoguće je da nisu svjesne da od toga nemaju nikakve rezultate. Ali ne trebate se to pitati.

Dva stola za ping-pong

Većina bira lakši put. A takve je reklame i poštapalice koristiti - najlakše.

Takav pristup ne zahtijeva previše truda, sav posao uglavnom odrađuje marketinška agencija u suradnji s nekoliko zaposlenika iz kompanije i - to je to.

Jednostavno je.

Ovdje se možete predbilježiti na jedinstveni newsletter o startupima

⊕⊕

U svakom slučaju to je mnogo jednostavnije nego uvesti u kompaniju dvosmjernu komunikaciju koja je jasna i transparentna. Jer - "Ne! Snimit ćemo video!"

To je jednostavnije nego podrobnije educirati menadžment o načinima na koje mogu razgovarati sa zaposlenicima i odavati im priznanje za njihova postignuća, čak i pohvale.

Jer - "Jok! Daj ti nama 2 stola za ping pong i jedan za stolni nogomet."

Jednostavnije je to i nego provesti istraživanje koliko su naši zaposlenici zapravo zadovoljni na svom radnom mjestu. Jer - "Ma kakvi, znamo mi da je njima super! Samo vi napišite u oglasu da se nudi motivirajuća radna okolina."

Veliki je raskorak između onoga što bi employer branding trebao biti i onoga što se prakticira.

Dopustite si introspekciju

Smisao employer brandinga nije u tome da brend poslodavca prema van bude ušminkan, retuširan i najbolji ikada.

Smisao je da se on reflektira iznutra.

Zato sve dok employer branding ne krene iznutra prema van, sav novac uložen u skupocjene reklame visoke produkcije, stolove za ping pong, plaćene oglase i ostale kozmetičke stvari, odlazi u vjetar.

Usudio bi se reći čak mu prijeti da postane veliki trošak, a ne dobro ulaganje.

**Emanuel Stojanov jedan je od najuspješnijih mladih employer branding stručnjaka u Hrvatskoj. Prethodno je radio u ljudskim resursima u Kini i Londonu. Tijekom pandemije, dok je radio u turizmu dobio je otkaz. No, nije otišao u inozemstvo već si je sam izgradio novu karijeru u Hrvatskoj. Organizirao si je crowdfunding kampanju i stvorio si radno mjesto i posao. Kroz njegove edukacije do sada je prošlo više od 100 individualaca te desetak kompanija. Živi i radi iz Dalmacije.

Istražite » sve kolumne Emanuela Stojanova «

⊕⊕

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 14:16