Mate Rimac najuspješniji je startup poduzetnik u Hrvatskoj koji je svoj posao uspio izgraditi u cijelosti ovdje. Kad je počeo, malo je tko vjerovao da je u Hrvatskoj moguće imati uspješan startup, a kamoli startup koji bi mogao razviti najbrži električni automobil na svijetu.
Nakon što je preuzeo ikonu automobilizma Bugatti, u kratkom roku u Zagrebu su ga posjetili predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen, francuski predsjednik Emmanuel Macron. Startup Report zanimalo je pak što Rimac misli o tome što ga zovemo startupom i što smo ga nedavno proglasili scaleupom.
Kako se Rimac Grupa opisuje? Je li to startup?
- Tvrtka Rimac Automobili d.o.o. preimenovala se u Rimac Grupu i ona je stopostotni vlasnik tvrtke Rimac Technology i vlasnik 55 posto tvrtke Bugatti Rimac. S obzirom na to da Rimac Grupa ima gotovo 1500 zaposlenih u više zemalja i već dulje isporučujemo proizvode kupcima, smatram da više nismo startup. Ali i dalje smatram da smo tek na početku našeg puta. Snažno rastemo i imamo jako velike ambicije tako da se ne želim svrstavati u neki "kalup" ili kategorizaciju.
Što interno razlikuje startup od tvrtke poput vaše, koju bismo prije zbog svoje veličine nazvali scaleupom?
- Smatram da je faza u kojoj se nalazimo vrlo različita od početne startup faze. S Rimac Campusom gradimo najveće razvojno-proizvodno postrojenje u Hrvatskoj, zapošljavamo stotine ljudi godišnje i širimo se izvan granica Hrvatske.
Naši proizvodi su izuzetno kompleksni i sigurnosno relevantni, a kupci, većinom veliki proizvođači automobila, vrlo izbirljivi pri odabiru partnera za ključne komponente koje imaju velik udio u cijeni automobila i ključni su za njegove karakteristike - poput snage, ubrzanja, mase, pouzdanosti i sigurnosti. U takvoj situaciji nema prostora za pogreške.
Naši klijenti iz automobilske industrije imaju timove koji su veći od naše tvrtke prije sedam do osam godina, koji prate i nadziru svaki naš korak.
Koji su vam danas najveći izazovi u poslovanju?
- Put od garaže do dobavljača ključnih komponenti s kompleksnošću poput baterijskog ili pogonskog sustava u razdoblju od desetak godina je put koji su vrlo rijetke tvrtke prošle - znam samo za jednu drugu tvrtku kojoj je to uspjelo. Riječ je o engleskoj tvrtki YASA, koju je nedavno kupio Mercedes.
Dok smo u ranoj fazi imali najviše problema i glavobolje oko pukog preživljavanja i investicije, sada imamo druge prioritete. Trenutno su nam najveći izazovi pronaći dovoljno stručnjaka, brza izgradnja novih pogona, organizacija unutar tvrtke za isporuku velikih serija baterija i pogonskih sustava i zadovoljavanje strogih kriterija kupaca.
Gradite kampus, najavljujete startup inkubator, a počeli ste i ulagati u startupe. Zašto vam je važno razvijati hrvatski startup ekosustav?
- Smatram da nitko ne može biti otok za sebe. Želim živjeti u okolini gdje postoji jako puno uspješnih, mladih i ambicioznih tvrtki. Ne želim biti najuspješniji. Zato sam sretan što u Hrvatskoj postoje Infobip, Infinum, Nanobit, Photomath i mnogi drugi.
Podržavamo jedni druge kako god možemo. Neki od naših bivših zaposlenika su otišli iz tvrtke i sada imaju vlastite poduzetničke pothvate. Mi smo takve projekte uvijek podržavali i želimo postati "rasadnik" talenta i ideja, pa i poduzetničkih priča.
Cilj nam je srednjoročno snažno investirati, kako vrijeme tako i novac, u obrazovanje u Hrvatskoj te podržati projekte koji su u našoj domeni ili sa snažnim potencijalom rasta i skaliranja.
Besplatno preuzmite izdanje STARTUP REPORTA na ovom linku https://jutarnji.hr/novac/startup-report/2022Q1 i slobodno shareajte našu publikaciju s prijateljima preko WhatsAppa, Vibera, Messengera, Discorda, Slacka, Teamsa pa čak i maila
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....