Nakon što je krajem 2021. godine Porsche preuzeo većinski udio u najpoznatijem hrvatskom proizvođaču električnih bicikala Greyp Bikesu, sada je i službeno zaokružio tu transakciju.
Greyp je od sada bicikl u ponudi Porschea.
Tvrtka Greyp Bikes pak postala je dio njemačke tvrtke Porsche eBike Performance i službeno će se tako zvati i u Hrvatskoj.
HQ u Ottobrunnu
- Ovim preimenovanjem je integracija i službeno završena, a poslovna struktura sastoji se od njemačkog Porsche eBike Performance GmbH lociranog u Ottobrunnu, kraj Münchena, te hrvatskog Porsche eBike Performace d.o.o. s lokacijom u Svetoj Nedelji, kraj Zagreba - priopćili su iz tvrtke.
Tvrtka Porsche eBike Performance osnovana je u kolovozu prošle godine. Nastala je integracijom Porschea, FAZUA-e i Greyp Bikesa. Porsche je u novu tvrtku povezao iste djelatnosti, e-bicikle, i definirao daljnji razvoj na području mobilnosti. On se sastoji od daljnjeg razvoja i proizvodnje naprednih pogona za električne bicikle.
- Greyp tu sudjeluje sa strašću i tehničkom ekspertizom za tehnološki napredne i internetom povezane električne bicikle te razvojem softvera za upravljanje biciklima, FAZUA s fokusom na inovativne kompaktne lagane motore, a iza brenda Porsche, iznimno snažni pogonski sustavi koji će biti ponuđeni industriji u narednim godinama - tumače.
Tvrtka Greyp Bikes osnovana je 2013. godine izdvajanjem razvoja i proizvodnje električnih bicikala iz tvrtke Rimac Automobili u novi poslovni subjekt. Glavno sjedište joj je sve do sada bilo u Zagrebu.
Problem profitabilnosti
Prema Fini, Greyp je 2020. imao rast prihoda od 140 posto na 18,1 milijuna kuna. U dvije godine prihod je skočio šest puta. Tako se nastavilo i 2021., kada je prihod narastao na 23,5 milijun kuna. Međutim, ovaj dio Rimčevog biznisa nastavio se boriti s profitabilnosti i to je i glavni razlog zašto je prodan. Greyp niti jednu godinu nije bio u plusu. U 2020. gubitak prije oporezivanja je ostao isti kao i godinu prije, iznosi 15,6 milijuna kuna, odnosno neto gubitak je 14,1 milijun kuna. Godinu 2021., stoji na Fini, tvrtka je zaključila s neto gubitkom od 14,9 milijuna kuna. Podaci za 2022. zasad nisu dostupni.
Usporedbe radi, kad je Greyp prikupljao kapital preko ETO-a na Neufundu, predviđao je da bi već 2024. godinu mogao zaključiti s prihodom od milijardu kuna. Rast prihoda očekivao je u primjeni blockchain tehnologije u pametnom prometu. Umjesto toga, ETO je Greypu donio pravne zavrzlame, što je bio dodatan motiv za prodaju tog poslovanja.
Porsche je prije dvije godine preuzeo većinski udio u tvoj Rimčevoj tvrtki za više od 100 milijuna kuna. Točan iznos nije objavljen. Poznato je pak, kako su potvrdili u Greypu, da su za preuzimanje bila zainteresirana tri kupca.
Mate Rimac, dotadašnji većinski vlasnik Greypa tom je prigodom istaknuo da je tvrtka razvila biznis svjetske klase i da je jedan od lidera u industriji. Greyp je u tom trenutku imao tim od 100 ljudi.
Dio strategije Porschea
- Nedvojbeno su stvorili najpovezanije i tehnološki najnaprednije e-bicikle na tržištu, pokrenuo serijsku proizvodnju u Svetoj Nedelji i isporučio tisuće bicikala diljem svijeta. Istovremeno, Greyp je bio u sjeni Rimca i nikada nije mogao procvjetati svojim punim potencijalom. Sada započinjemo uzbudljivo novo poglavlje u povijesti tvrtke s Porscheom koji kupuje većinski udio u Greypu - istaknuo je tom prilikom Rimac.
Lutz Meschke, šef financija i potpredsjednik uprave Porschea istaknuo je da je to njihov put prema održivoj mobilnosti.
- Naše aktivnosti u području e-bicikala naglašavaju naš dosljedan pristup. Cilj nam je imati CO2 neutralnu bilancu u cijelom lancu vrijednosti do 2030. - pojasnio je Meschke.
Kao vlasnici Greypa u Hrvatskoj, odnosno hrvatske operacije Porsche eBike Performance, u Sudskom registru su uz istoimenu tvrtku iz Njemačke navedeni Greyp ESOP, odnosno mali dioničari, te Adriano Mudri i Mate Rimac.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....