Na zadnjoj godini FER-a sam upisao predmet "Uvod u molekularnu biologiju i genetiku" koji su vodili predavači s PMF-a.
Iako je bio jako zanimljiv, s obzirom na to da sam proveo zadnjih pet godina na FER-u, osjećao sam se poprilično izgubljeno s takvim tipom predmeta, prisjeća se Sven Ćurković začetka ideje za startup Recall.
Navodi da je u to vrijeme otkrio kartice za učenje i tehniku razmaknutog ponavlja pa je odlučio probati.
- Taj semestar sam materijale iz svih predmeta pretočio u kartice za učenje i nikada nisam lakše riješio godinu. Tako se rodila ideja za Recall - kaže Ćurković.
Sa prijateljem Petrom Jukićem, koji trenutačno razvija aplikaciju Worldcoin, odlučio je napraviti AI aplikaciju koja podržava tu dvostruko efikasniju metodu učenja. Recall je prva AI mobilna aplikacija na svijetu koja učenicima i studentima omogućuje da lakše i brze usvoje novo gradivo na isti način kao da imaju osobnog tutora.
Vlastiti transformer
Moglo bi ga se opisati poput Photomatha za gamifikaciju učenja. Fotografira se udžbenik, AI obradi gradivo i pretvori ga u niz interaktivnih lekcija i kvizova, a korisnik ih rješava na mobitelu. Lekcije i kvizovi su formulirani kao kartice za učenje s primjenom algoritma razmaknutog ponavljanja.
Ćurković kaže da su uspjeli potvrditi koncept i ući u Zicerov akcelerator, gdje im je plan do kraja programa napraviti MVP. Prvu prepreku budućem poslovnom uspjehu riješili su u startu.
- Znanje koje upije AI iz udžbenika veže se za osobni račun svakog korisnika, čime se brine o autorskim pravima izdavača i ne dokida potreba za udžbenikom već pomaže da se udžbenik koristi efikasnije - kaže Čurković.
Posebnost Recalla je što ima vlastiti AI, takozvanog transformera. Složili su dataset od udžbenika iz engleskog jezika, jer ciljaju globalnu ekspanziju u anglosaksonskim zemljama, a tek potom lokalizacije, uključujući i onu na hrvatski jezik.
- Zbog fokusa smo drastično srezali troškove infrastrukture u usporedbi s velikim jezičnim modelima, a naš pristup usto minimizira problem halucinacija s obzirom na to da su modeli istrenirani tako da koriste direktno informacije iz udžbenika - kaže Ćurković.
Navodi da su istražili među učenicima osnovnih i srednjih škola te fakulteta, koji su im uzroci problema u učenju. Uvjerljivo najčešći su bili previše informacija i nedostatak interesa ili motivacije.
Olakšava personalizaciju
- Kada smo ih pitali koje bi, po njima, bilo rješenje, rekli su interaktivnost i personalizacija, što je upravo ono što nam AI omogućuje - kaže Ćurković.
Dodaje da se AI može prilagoditi svakom učeniku, uzeti u obzir samo ono gradivo koje mu treba, prilagoditi se njegovom tempu i objasniti koncepte na interaktivan način - kao učitelj s beskonačnim strpljenjem.
- AI i digitalizacija imaju i značajne prednosti naspram statičkih udžbenika po pitanju pristupačnosti učenicima s poteškoćama u učenju - zaključuje Ćurković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....