Svjetski prehrambeni div Nestle pomoću umjetne inteligencije, društvenih mreža i DNK analiza želi osvojiti tržište zdrave hrane.
Kako prenosi Quartz, u eksperimentalnom programu trenutno sudjeluje oko 100 tisuća ljudi u Japanu kojima je kompanija podijelila set opreme kako bi u svojim domovima mogli uzimati uzorak krvi i DNK. Testiranjem bi kod korisnika trebali uočiti predispozicije za neke od danas čestih oboljenja vezanih uz prehrambene navike, kao što su povišeni kolesterol i dijabetes, a zatim bi im na temelju rezultata kompanija nudila specijalizirane planove prehrane, piše Bloomberg.
Uz to, sudionici koriste aplikaciju putem koje objavljuju fotografije hrane koju konzumiraju, a Nestle im zatim predlaže da u svoju prehrambenu rutinu uvedu promjene i specijalizirane dodatke prehrani. Primjerice, program uključuje sastojke za vitaminske užine i kapsule za nutritivno obogaćene čajeve, smoothieje i slične napitke, koji bi na godišnjoj razini mogli koštati oko 600 dolara.
- Zdravstveni problemi povezani s ishranom sve su značajniji. Nestle ih mora adresirati na globalnoj razini i uključiti ih u našu misiju za 21. stoljeće - rekao je Kozo Takaoka, prvi čovjek te kompanije u Japanu.
Ovaj je program dio Nestleove šire strategije kojom se najveća prehrambena kompanija na svijetu želi odmaknuti od slatkiša i prerađene hrane, po kojoj su najpoznatiji, te se približiti tržištu zdrave hrane i danas sve popularnijem „zdravijem životnom stilu”. Nedavno su, recimo, za 2,3 milijarde dolara, kupili Atrium Innovations, kanadskog proizvođača dodataka prehrani, što je bila njihova najveća investicija u medicinsko-nutricionističko područje u zadnjih 10 godina.
Takav zaokret ne treba čuditi budući da interes kupaca za različitim dodacima prehrani koje se predstavlja kao medicinske i wellness „pomoćnike” zdravlju jača globalno. Sama kompanija Nestle zapošljava više od stotinu znanstvenika, redom iz područja stanične biologije, gastrointestinalne medicine i genomike, zaduženih za razvoj alata koji će mjeriti razine različitih nutrijenata u našim tijelima.
Još 2016. godine, tadašnji je direktor ove kompanije, Peter Braebeck-Letmathe, isticao kako budućnost prehrambene industrije leži u personaliziranoj, vitaminski i nutritivno obogaćenoj ishrani, piše Quartz. U svojoj je knjizi „Prehrana za bolji život” napisao kako bi s kapsulom nalik onoj poznatog Nespressa, ljudi mogli uzimati individualno pripremljene nutritivne koktele, ili čak pripremati svoju hranu uz pomoć 3D printera.
Ipak, nisu svi oduševljeni Nestleovim programom, a neki su stručnjaci skeptični oko ideje da bi plan prehrane baziran na različitim dodacima imao ikakvog značajnog efekta na ljudsko zdravlje.
- Nestleov je program osmišljen tako da personaliziran prehranu ljudi na načine koji vjerojatno nisu nužni - izjavila je za Bloomberg Marion Nestle, nutricionistička stručnjakinja sa Sveučilišta New York, koja osim prezimena, nije povezana s ovim prehrambenim divom.
- Ako mislimo da će nas nešto učiniti zdravijima, vjerojatno ćemo se i osjećati zdravije - zaključila je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....