Šaroliki spektar

Koliko košta rad naših influencera? Iako sve ovisi o dogovoru, cijene variraju

Kada je riječ o dobi, u najvećoj mjeri se radi o ljudima između 20 i 30 godina
 Ilustracija / Profimedia, Alamy

U zadnje vrijeme sve češće slušamo o influencerima, odnosno ljudima koji svoju egzistenciju osiguravaju putem društvenih mreža. No koliko zapravo takvih ljudi postoji u našoj okolini, koliki utjecaj oni zapravo imaju i koliko naplaćuju svoje usluge?

Na sva ta pitanja nastojao je odgovoriti tim koji stoji iza relativno mlade internetske stranice Milenial. Prema njihovim podacima, među 1400 prijavljenih korisnika na njihovoj platformi, u regiji postoji 64 posto influencerica što je gotovo dvostruko više od influencera koje zauzimaju tek 36 posto ovog tržišta, piše Netokracija.

Osim toga, muškarci u prosjeku imaju otprilike upola više pratitelja nego njihove kolegice. Od pet najpraćenijih četvorica su muškarci, a jedina djevojka na listi poznata je YouTuberica Va Vana.

Kada je riječ o dobi, u najvećoj mjeri se radi o ljudima između 20 i 30 godina, dok svega tri posto influencera ima više od 40 godina. S druge pak strane, najviše pratitelja u prosjeku imaju oni stariji u dobi od 30 do 40 godina, a dobar dio njih je u ovom poslu već više od pet godina.

Naravno najomiljenija platforma upravo je Instagram, a svega 10 posto njih označilo je YouTube kao mrežu koji preferiraju, dok se gotovo trećina i dalje oslanja na najpoznatiju društvenu mrežu Facebook.

Cijena usluga

Kada je riječ o cijenama usluga one naravno variraju o broju pratitelja, a mogu se kretati od mizernih 5 eura pa sve do 700. Milenial je ipak, influencere rasporedio u četiri skupine prema zaradi. Tako oni sa 1.000 do 10.000 pratitelja zarađuju 5 do 100 eura, slijede ih oni sa 10.000 do 50.000 pratitelja koji svoje usluge naplaćuju od 20 do 250 eura, zatim oni sa 50.000 do 100.000 pratitelj čije cijene imaju nešto veći raspon od 30 do 400 eura. Zadnji u kategoriji su svakako oni s najvećim brojem obožavatelja (iznad 100.000), a njihove cijene kreću se od 70 pa sve do 700 eura.

U stvarnom slučaju to bi zapravo izgledalo ovako. Primjerice, profil s otprilike 10.000 pratitelj na Instagramu koji po objavi uspije skupiti 800 do 1.000 lajkova istu klijentu može naplatiti otprilike 100 eura. Također, ako se radi o profilima s engagement rateom koji je vrlo visok (nekoliko tisuća lajkova na 10.000 pratitelja na Instagramu), cijene za jednu objavu se mogu penjati do više od 200€.

No, iako postoji neka ustaljena praksa stvarna cijena na kraju ipak ovisi o samom dogovoru, ali i nezaobilaznom engagementu. Tako primjerice, ako jedan profil ima aktivnu zajednicu od 1.000 ljudi za svoju uslugu može ponuditi višu cijenu od onih koji imaju i veći broj manje aktivnih pratitelja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 18:34