Najveća kuhinja na svijetu ne pripada nekom restoranu ili kompaniji specijaliziranoj upravo za catering, već jednom od najvećih svjetskih avioprijevoznika, Emiratesu. Emirates Flight Catering, kako piše Business Insider, godišnje pripremi 110 milijuna obroka za letove kompanije te radi 24 sata svih sedam dana u tjednu kako bi nahranio svojih 55 milijuna putnika koji u jednoj godini lete tom kompanijom.
U samo 2018. Emiratesovi su putnici pojeli 72 milijuna peciva, više od 60 tona jagoda, oko 188 tona lososa i više od 1.400 tona krumpira, a na godinu se potroši 9,6 milijuna vrećica čaja, milijun kapsula kave i 315.000 datulja. Da bi to sve bilo moguće, kompanija mora imati dovoljno veliku kuhinju te dovoljan broj zaposlenika budući da, iako je kuhinja djelomično automatizirana, ono najvažnije, odnosno samu pripremu hrane te poliranje pribora, kao i pregledavanje ne bi li slučajno ostala koja mrlja na čašama, zapravo odrađuju ljudi.
Emiratesov catering centar u Dubaiju, u koji je kompanija uložila više od milijardu dolara, podijeljen je u nekoliko kategorija, a pogon se proteže na nekoliko tisuća kvadrata. U prizemlju se istovaruju tanjuri, poslužavnici, kolica i sve ostalo iz zrakoplova i tamo se u prosjeku počisti oko tri milijuna komada posuđa dnevno.
Na prvom katu nalaze se tri kuhinje. U hladnoj kuhinji pripremaju se sendviči i predjela, pri čemu se odvojeno pripremaju oni za prvu i poslovnu klasu letova i oni za ekonomsku klasu, dok se u glavnoj kuhinji priprema topla hrana. Ona je, pak, podijeljena u četiri odjela; azijski, sub-kontinentalni, europski te bliskoistočni odjel. Posljednja je kuhinja specijalizirana za deserte.
Emirates zapošljava 1.800 kuhara diljem svijeta koji mjesečno osmisle 1.300 različitih jelovnika kako bi pokrili svaku destinaciju na koju Emirates leti. Naime, posluženi obrok inspiriran je regijom koju putnik posjećuje, a budući da Emirates leti na 150 destinacija u 85 različitih zemalja, riječ je o velikom broju različitih obroka.
Tako će putnik koji leti u Francusku za doručak dobiti kroasan, onaj koji leti u Indiju dobit će kachori, a ako, pak, leti u Japan, bit će mu poslužena soba, odnosno japanski rezanci ili tzv. bento box. Emiratesov cilj je, kako su pojasnili u kompaniji, turistima pružiti što autohtonije obroke, odnosno "prvi okus destinacije".
Pri tome svaki tanjur mora izgledati potpuno isto i imati potpuno isti okus. Nakon što se to postigne, 225.000 obroka, koliko ih se u jednom danu pripremi, spremljeni su u poseban hladnjak kako bi bili očuvani na savršenoj temperaturi, kažu u Emiratesu.
Naravno, uz same kuhinje, postoji i posebna prostorija u kojoj se svi obroci poslože na jedan pladanj i gdje svaki od njih dobiva svoj kod kako bi osoblje kompanije moglo pratiti njihov rok trajanja. U toj se prostoriji pakiraju i salate i voće te pribor za jelo. Tamo ih na automatiziranoj traci “pokupe” kolica i odvedu ih do prizemlja gdje se kolica ukrcavaju na kamione, a dva sata prije leta, kolica su ukrcana na zrakoplove.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....