Nakon Grčke, Italije, Rumunjske, Nizozemske i Litve, i Hrvatska će, kao i sve ostale članice EU, u idućih godinu dana morati uvesti EU-Alert. Dosad su nas, naime, o iznenadnoj opasnosti obavještavale sirene, a sada će i SMS poruke. Zagrebačka softverska tvrtka BISS, koja razvija i rješenja za predviđanje gužvi na autocestama i naprednu identifikaciju na mobitelu, već je razvila vlastito IT rješenje za EU-Alert.
Aleksander Radovan, direktor razvoja tvrtke BISS, kaže da su, razvijajući tehnologiju koja bi se mogla koristiti u borbi s koronom, došli do rješenja koje nazivaju "SMS uzbune".
- Riječ je o usluzi kojom se ljudima na određenom području, ako se na njemu pojave problemi, ciljano šalje SMS obavijest da se nešto događa, a to će uskoro postati obveza na razini EU - kaže Radovan.
Dodaje da će tako obavijest dobiti i oni koji nisu čuli sirene. Takva obavijest, doznajemo, ne mora nužno ići preko SMS-a, nego se za njezino odašiljanje mogu koristiti i drugi rašireni sustavi komunikacija poput slanja poruke na WhatsApp i Viber. Radovan navodi da su zahvaljujući vlastitom razvoju novih proizvoda dodatno ubrzali rast prihoda. Procjenjuje da su lani porasli za 40 posto u odnosu na prihod iz 2019. od 11,2 milijuna kuna, a u 2021. očekuje istu dinamiku rasta prihoda.
- Radimo uglavnom za inozemne klijente i imamo softverske proizvode koji dostavu i krizno upravljanje čine efikasnijima, a to je ono što se najviše traži - pojašnjava Radovan.
Kao rezultat, tvrtka je lani povećala broj zaposlenih s 15 na 40 te ušla u segment umjetne inteligencije. Novi projekt na kojem rade je razvoj napredne identifikacije mobilnim uređajem, koji bi na mobitelu potvrdio identitet korisnika i potom omogućio da ga koristite kao krajnji identifikacijski uređaj. BISS tu tehnologiju razvija zajedno s Hrvatskim telekomom i Sedam IT-jem.
Ova softverska tvrtka već testira jedan drugi, svoj, novi proizvod na hrvatskim autocestama. Riječ je o softveru koji predviđa zastoje i nesreće. To radi tako da prikuplja podatke o stanju na cestama, vremenskoj prognozi, informacije tvrtki za upravljanje cestama te prati kretanje mobitela i vozila povezanih na internet. Na temelju toga može smanjiti gužve u špici turističke sezone.
- Trenutačno nam glavnina prihoda dolazi od rješenja za anonimizaciju podataka u skladu s GDPR-om i sustava koji predviđa točne adrese na pošiljkama - zaključuje Radovan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....