Udruga Split Tech City, koja okuplja brojne splitske IT tvrtke, organizacije i pojedince, u siječnju organizira niz besplatnih predavanja relevantnih stručnjaka koji će raspravljati o važnosti povezivanja obrazovanja s tehnološkom industrijom.
- Želimo usmjeravati mlade prema visoko plaćenim tehnološkim zanimanjima te aktivnom suradnjom akademske zajednice i tvrtki stvoriti uvjete za ostanak u Splitu. Zato smo novu godinu otvorili stavljanjem fokusa upravo na obrazovanje - poručuju iz Split Tech Cityja.
Teme koje će se obraditi u sklopu mjeseca obrazovanja su STEM u kontekstu razvoja djece, stvaranje škola budućnosti i zanimanja budućnosti, kako se zaposliti u IT struci te učitelj 21. stoljeća.
Osim predavanja organiziraju i panel raspravu o STEM obrazovanju, a sva navedena predavanja su besplatna. Prijave za sudjelovanje su obvezne, a zainteresirani mogu sve detalje pronaći na stranicama udruge.
- Obrazovanje novih generacija, baš kao i cjeloživotno učenje, teme su do kojih nam je uistinu stalo. Današnji đaci naši su budući kolege, suradnici, partneri, zaposlenici, klijenti…zar nam svima ne bi trebalo biti u interesu da je riječ o ljudima koji su voljni učiti, rasti i stvarati? Učenje i dijeljenje znanja na samom su vrhu liste vrijednosti koje kao Split Tech City nastojimo živjeti i promovirati. Upravo smo zbog toga cijeli siječanj posvetili obrazovanju – ističu u Split Tech Cityju.
Ambicija je Europske unije da do 2030., uz ostvarene ciljeve u pogledu osnovnih digitalnih vještina utvrđenih u Akcijskom planu za provedbu europskog stupa socijalnih prava, u Uniji mora biti zaposleno 20 milijuna stručnjaka u području IKT-a uz podjednaki udio žena i muškaraca. To je u ožujku 2021. navedeno u komunikaciji Europske komisije Europskom parlamentu, Vijeću, Europskom gospodarskom i socijalnom odboru i Odboru regija prilikom predstavljanja Digitalnog kompasa 2030.
U Digitalnom kompasu su četiri glavne točke od kojih se prve dvije usmjerene na digitalne kapacitete u području infrastrukture te obrazovanja i vještina, a druge dvije na digitalnu transformaciju poduzeća i javnih službi.
Spomenimo i kako je u Rezoluciji Europskog parlamenta od 25. ožujka 2021. o oblikovanju politike digitalnog obrazovanja navedeno kako Parlament smatra da je ključno stvoriti pozitivno i uključivo okruženje u kojem se promiču ženski uzori kako bi se djevojčice motiviralo na odabir predmeta iz područja STEM-a, STEAM-a i IKT-a te kako bi se suzbile nesvjesne pristranosti i rodni stereotipi u pogledu odabira predmeta i zanimanja.
Parlament također smatra da privatni sektor ima ulogu u razvoju uspješnih inicijativa i kampanja u tom području u suradnji s ustanovama za obrazovanje i osposobljavanje, nevladinim organizacijama i drugim organizacijama civilnog društva.
Prema podacima Eurostata, žene čine samo jednu trećinu osoba sa sveučilišnom diplomom iz područja STEM-a unatoč činjenici da udio studentica u visokom obrazovanju iznosi 54 posto, također je navedeno u spomenutoj rezoluciji, kao i podatak da među dječacima i djevojčicama u osnovnoškolskom obrazovanju nema razlika u stavovima prema predmetima iz područja STEM-a, ali se čini da interes djevojčica opada od 15 godine života s obzirom da manje od tri posto djevojaka tinejdžerske dobi iskazuje interes za radom u području IKT-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....