U ovom laboratoriju osposobljavamo studente da stvaraju svoja virtualna okruženja i svoje aplikacije za virtualnu i proširenu stvarnost. Počeli smo skromno kupujući opremu kroz studentske projekte, oni su dalje razvijali aplikacije za tu opremu, pisali članke i završne diplomske radove. Sada smo s projektom unapređenja stručne prakse dobili znatno više sredstava za bolje opremanje laboratorija i time možemo podržati više studenata – kazala nam je dr.sc. Barbara Džaja, voditeljica laboratorija proširene i virtualne stvarnosti na Odjelu za stručne studije Sveučilišta u Splitu.
Jedan je to od niza laboratorija na Sveučilišnom odjelu u kojem studenti uz svoje profesore stječu nova znanja u praktičnom dijelu nastave, a njegovo opremanje sastavni je dio projekta "Unaprjeđenje i provedba stručne prakse na Sveučilišnom odjelu za stručne studije".
Projektom su osigurana i sredstva za unaprjeđenje laboratorija telekomunikacija čiji voditelj je dr.sc. Winton Afrić. Oprema je namijenjena za edukaciju te za izvođenje studentske prakse kao i za programe cjeloživotnog učenja.
Projekt od 3,3 milijuna kuna
Projekt je u 100-postotnom iznosu financiran iz strukturnih foNdova Europske unije, a njegova ukupna vrijednost je 3.318.660,09 kuna.
- Osim opremanja laboratorija, kroz ovaj projekt imamo i edukaciju nastavnika na specijaliziranim tečajevima u Hrvatskoj i inozemstvu, kao i jačanje kompetencija studenata putem interaktivnih predavanja domaćih i stranih predavača. Kroz projekt se financira i terenska nastava, a posebni je naglasak na specijalističkoj i stručnoj praksi – kazuje nam dr.sc. Marko Vukšić, voditelj projekta i pročelnik Odsjeka za elektrotehniku na ovom Sveučilišnom odjelu.
Kroz projekt je predviđeno i financiranje tvrtki, odnosno rad mentora na educiranju studenata kroz stručnu praksu. Pokrivanjem tih troškova tvrtke su dodatno stimulirane na primanje praktikanata. Studenti su i dosad bili na praksi kod njih, no kroz projekt se ta praksa unapređuje.
U sadašnjoj fazi realizacije projekta, koji se provodi od 9. ožujka 2020. do 9. ožujka 2023., uvode se partneri na projektu i to tvrtke Akuo Energy Med, Ericsson Nikola Tesla, Cemex Hrvatska, Lama, Delić Dielektrik i Deltron.
S predstavnicima tih tvrtki ove srijede prof.dr.sc. Dragan Ljutić, rektor Sveučilišta u Splitu potpisuje partnerski sporazum, a mi smo uoči tog događaja razgledali laboratorije u kojima se provodi edukacija.
Roboti, alati...
Impresivno je vidjeti što sve studenti uče i sami stvaraju. Od jednog do drugog laboratorija, od računalnih sustava kao što je KNX digitalni sustav u zgradarstvu do robota i raznih tehničkih alata, od jednog do drugog uređaja koji su napravili studenti uz savjete mentora. Nastava na odsjeku elektrotehnike provodi se tako da student stečena teorijska znanja u što realnijim uvjetima pretoči u praksu. U tu svrhu uspostavljeno je jedanaest laboratorija-vježbališta.
- Na našem Sveučilišnom odjelu izvodi se cijeli niz studentskih projekata, primjerice e-buggy projekt, Visible light communication, industrijski robot, virtualna stvarnost, sustavi za 3D modeliranje, haptička oprema, IPTV, SCADA sustavi itd – kazuje nam dr. Vukšić dok nas zajedno s dr. Džajom, vodi iz jednog u drugi laboratorij u kojima zatičemo profesore i studente zaokupljene praktičnom nastavom i raznim projektima.
- Ovo je srce, pogledajte do kojih ide detalja. Model se preuzme s interneta, pripremi za print i printer odradi svoje. Ove privjeske i naš logo smo na fakultetu sami dizajnirali, printali smo ih u slojevima u više boja, ima raznih kombinacija – kazuje nam student Zvonimir Katić pokazujući što sve rade s 3D printerom. Izradili su i model koronavirusa, kao i modele nekih ljudskih organa poput srca ili kralježnice.
- Oprema u laboratoriju za 3D modeliranje također je nabavljena sredstvima projekta - kaže nam dr. Vukšić dodajući kako koriste napredne softverske alate za izradu modela i kad student sve to nauči, isprinta ga na laboratorijskoj vježbi.
E-buggy
Dolazimo i do laboratorija u kojem studenti Karlo Tomić i Grgur Pavao Mihalj rade na buggyju. Riječ je o projektu e-buggy.
- Ovo je projekt elektrifikacije buggyja, uzeli smo buggy koji je imao benzinski motor, ugradili smo baterije, sada kolege studenti ugrađuju upravljački sustav i nadam se da ćemo ga uskoro pokrenuti. To je u cijelosti studentski i naš interni projekt – kazuje dr. Vukšić dodajući i da su ranije radili neke manje projekte, poput romobila.
Projekt "Unaprjeđenje i provedba stručne prakse na Sveučilišnom odjelu za stručne studije" financiran je bespovratnim sredstvima iz Europskog socijalnog fonda, a opći cilj natječaja za razvoj, unapređenje i provedbu stručne prakse u visokom obrazovanju bio je povećanje zapošljivosti studenata omogućavanjem stjecanja praktičnih vještina za rad.
Natječaj je proveden kroz Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020., a ideja je da se učenjem kroz rad, studentima omogući proširenje stečenih kompetencija te razvoj odgovarajućih vještina koje doprinose boljem snalaženju u radnom okruženju, većoj samostalnosti i lakšem pronalasku zaposlenja.
Europski socijalni fond je, kako je istaknuto na portalu Europskog parlamenta, glavni i najstariji financijski instrument EU-a za promicanje zapošljavanja i podizanje životnog standarda.
Parlament je 8. lipnja 2021. odobrio program kojim želi smanjiti nezaposlenost i siromaštvo u EU-u nakon koronakrize. Obnovljeni i pojednostavljeni Europski socijalni fond, poznat kao Europski socijalni fond plus (ESF+), usmjeren je prvenstveno na djecu i mlade.
S proračunom od 88 milijardi eura za razdoblje 2021.-2027. fond će pomoći zemljama EU-a u pristupu besplatnom obrazovanju, hrani i stanovanju za djecu, kao i kod ulaganja u naukovanje i stručno osposobljavanje nezaposlenih mladih ljudi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....