OBMANA POTROŠAČA

‘Tamni obrasci pokazuju da postoji razlika u moći na kojoj počiva kapitalizam informacija‘

Tamni obrasci ili mračni uzorci su taktike kojima se kompanije koriste kako bi prevarom natjerali korisnika da poduzmu određene radnje

Ilustracija

 Stephen Shaver/AFP/Profimedia
Tamni obrasci ili mračni uzorci su taktike kojima se kompanije koriste kako bi prevarom natjerali korisnika da poduzmu određene radnje

Europski dužnosnici krajem prošlog mjeseca usvojili su Akt o digitalnim uslugama, jedan od najvažnijih zakona za reguliranje online sadržaja.

Tim se zakonom želi natjerati velike tehnološke kompanije da preuzmu veću odgovornost za sadržaj koji se prikazuje na njihovim platformama. Jedan od glavnih problema koji Akt o digitalnim uslugama (DSA) želi riješiti su tamni obrasci.

Tamni obrasci ili mračni uzorci su taktike kojima se kompanije koriste kako bi prevarom natjerali korisnika da poduzmu određene radnje, koje inače ne bi učinio. Europarlamentarci su predložili zabranu tamnih obrazaca, koji bi se odnosila samo na online platforme, a ne i na ostale aplikacije i digitalne usluge.

Odbor Europskog parlamenta za unutarnje tržište i zaštitu potrošača održao je raspravu o rizicim...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. prosinac 2025 18:28