Jedan od najvećih hrvatskih stručnjaka za growth hacking, ubrzavanje prodaje preko digitalnih kanala, Josip Begić sa svojim je startupom počeo prakticirati ono što je dosad prodavao drugima. Zagrebački startup Lebesgue, koji razvija aplikacije za ubrzavanje prodaje, tek je krenuo, a već ima više od sto poslovnih korisnika na Shopifyu.
Lebesgue je na jednoj od najvećih platformi za web trgovinu ponudio tri vlastite aplikacije za analitiku i predviđanje prodaje. Riječ je o Smart Customer Targetingu, RAPP-u ili Retention & Churn Appu te Digital Marketing Consultantu. Te aplikacije pomažu trgovcima koji rade preko Shopifya otkriti probleme u prodaji, nude im savjete što poboljšati, a čak im i pomažu otkriti koji bi kupci bili spremni platiti i kupiti više.
Josip Begić, osnivač Lebesguea, ima 30 godina i, kako kaže, growth hackingom se počeo baviti odmah nakon fakulteta, prije pet godina.
- Trenutačno smo integrirani na Shopify jer su jaki u SAD-u i Kanadi, što su tržišta na kojima planiramo u ovoj godini rasti, a naši prvi kupci nisu veliki trgovci, nego oni mali, koji imaju misiju ne samo prodavati nego učiniti naš svijet boljim - kaže Begić.
Ispod radara
Pojašnjava da aplikacije koje razvijaju sadrže matematičke modele i umjetnu inteligenciju koje su sami razvili i testirali u praksi. U njih, uz dozvolu trgovca, povlače sve njegove podatke s Facebooka i Googlea te analiziraju što bi se moglo učiniti boljim. Konkurenciju imaju, ali i vrhunske rezultate i temeljni tim atipičan za tvrtke fokusirane na prodaju i marketing.
Begić je matematičar, kao i Andrijana Brkić i Adrian Mišak. Sve troje završili su zagrebački PMF. K tome, Mišak je u Lebesgue prešao iz KPMG-ja, Brkić iz Infobipa, a Begić je karijeru započeo u Bellabeatu, gdje od podatkovnog znanstvenika brzo dogurao do voditelja rasta, odnosno titule Head of growth. U branši se priča da je Bellabeat u to vrijeme bio jedan od pet najvećih poslovnih korisnika Facebooka u Europi. Sam Begić na internetskoj stranici Lebesguea navodi da je osobno u karijeri preko Facebooka potrošio oglasni budžet veći od 20 milijuna dolara. U branši nam kažu da ljudi s takvim iskustvom u Hrvatskoj i regiji ili ne postoje ili su ispod radara.
- Ta mi je brojka pomogla u pokretanu Lebesguea, jer neke pojave i pravilnosti u online prodaji i oglašavanju ne možete primijetiti na malim iznosima, a kako sam imao tu sreću da moje matematičko znanje brzo nađu korisnim u marketingu Bellabeata, to iskustvo koristim u razvoju vlastitog startupa - kaže Begić.
Nakon Bellabeata growth hacking modeli koje sada prodaje njegov startup pomogli su nekolicini online trgovina povećati prodaju do 320 posto i sniziti trošak akvizicije korisnika do 70 posto. Nabraja da su radili growth hacking za američki startup "This is L.", koji je prije dvije godine P&G preuzeo za 100 milijuna dolara, te za američki Dropps, koji je lani prikupio investiciju od 16 milijuna dolara. U Hrvatskoj rade za OptimoRoute, jedan od deset startupa koje je Novac.hr preporučio pratiti u 2021. godini, a lani je privukao 6,5 milijuna dolara investicije. U sam Lebesgue nedavno je 548.000 dolara investirao najveći hrvatski startup fond, Fil Rouge Capital.
Ključna kvaliteta
Stevica Kuharski, principal u Fil Rouge Capitalu, kaže da je iskustvo koje imaju članovi tima ključna kvaliteta Lebesguea.
- Privukao nas je znanstveni pristup growth hackingu, svjesni smo problema tržišta online oglašavanja i metrike koja se prati, a ekipa iz Lebesguea rješava upravo te probleme - kaže Kuharski.
Begić navodi da bi bez investicije cijeli tim mogao mirno živjeti od novca koji zarađuju.
- Ali, želimo rasti, i to brzo, a za to se moramo fokusirati na razvoj naših proizvoda i zato smo uzeli investiciju - zaključuje Begić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....