NOVA ERA

Širenje MOL Grupe s Inom na slovensko tržište označava promjenu paradigme

Krajem lipnja MOL Grupa i INA postali su vlasnici 130 OMV-ovih benziskih postaja u Sloveniji. Sada drže drugo mjesto na tržištu i jedine u regionalnom okruženju imaju proizvodnju i preradu nafte te distribuciju, što će unaprijediti sigurnost opskrbe maloprodajnih i veleprodajnih kupaca u Sloveniji

Ina ilustracija

Krajem lipnja MOL Grupa i INA postali su vlasnik 130 OMV benzinskih postaja u Sloveniji. OMV brend polako nestaje, a na benzinskim postajama zamjenjuju ga brendovi MOL Grupe, odnosno MOL-a i Ine. Predviđeno trajanje projekta jest do kraja travnja 2024., dokad će postaja po postaja dobiti nov vanjski izgled. Na mnogim mjestima diljem Slovenije, primjerice na autocesti Podravje (Gruškovje – Maribor), već se mogu vidjeti dvije benzinske postaje s novim vanjskim izgledom – s jedne strane autoceste nalazi se benzinska postaja brendirana u MOL, a s druge brendirana u Inu pa će već ove zime hrvatski skijaši na povratku s austrijskih skijališta imati prepoznatljivo mjesto na kojem mogu dotočiti gorivo i okrijepiti se prepoznatljivim proizvodima. Dosad je izgled promijenilo više od 20 benzinskih postaja.

Poticaj za tržišno natjecanje

Ovime započinje i nova era na slovenskom tržištu distribucije naftnih derivata jer širenje MOL Grupe s Inom označava promjenu paradigme. Kompanije zajedno zauzimaju neupitno drugo mjesto na slovenskom tržištu. Kao jedine vertikalno integrirane kompanije na tržištu koje u neposrednom regionalnom okruženju imaju proizvodnju i preradu nafte te distribuciju znatno će unaprijediti sigurnost opskrbe maloprodajnih i veleprodajnih kupaca, ali i ukupnog gospodarstva Slovenije. S druge strane preuzimanje poslovanja OMV-a u Sloveniji omogućit će Ini i MOL-u veće iskorištavanje cjelokupnih proizvodnih, logističkih i rafinerijskih kapaciteta u široj srednjoeuropskoj regiji.

Snažna rafinerijska djelatnost u MOL Grupi, s Ininom rafinerijom u Rijeci te rafinerijama u Bratislavi i Százhalombatti nedaleko od Budimpešte, omogućuje konkurentnost na slovenskom i ostalim regionalnim tržištima, a istodobno značajno potiče lokalno tržišno natjecanje kao i sigurnost opskrbe. U tom je kontekstu sadašnja modernizacija Rafinerije nafte Rijeka, koju provodi INA, strateški važan projekt. Riječ je o jednom od najvrjednijih industrijskih projekata trenutačno u Hrvatskoj u koji je INA uložila oko 630 milijuna eura. Projekt je na 81 posto ukupne gotovosti, a sama izgradnja na oko 70 posto. Kad se izgradnja završi, INA će povećati proizvodnju dizela i smanjiti regionalnu ovisnost o uvozu. Istodobno će se povećati profitabilnost i održivost cjelokupnog rafinerijskog poslovanja MOL Grupe te će ponajprije na hrvatskom tržištu, a potom i na regionalnim tržištima opskrba gorivom biti još sigurnija.

image

Ina ilustracija

Dva brenda – jedna obitelj

MOL i INA novim će benzinskim postajama upravljati u zajedničkoj kompaniji MOL & INA d.o.o., a vrijednost ulaganja Grupe na slovenskom tržištu iznosi 311 milijuna eura, čemu će trebati pridodati i iznose investicija u promjenu vanjskog izgleda benzinskih postaja. Tom akvizicijom INA je povećala udio od 7,75 posto koji je držala u OMW Sloveniji na 33 posto u novoj kompaniji. Dva brenda čine jednu obitelj u MOL Grupi, što im omogućuje ostvarivanje sinergijske prednosti. Uz profesionalne standarde i know-how te visokokvalitetna goriva slovensko maloprodajno tržište u idućoj godini će dobiti i snažniji pristup gastronomskom konceptu Fresh Corner, koji je već prepoznat u Sloveniji. Fresh Corner već se dokazao na ostalim tržištima te je prepoznatljivo i poželjno mjesto za odmor od putovanja. Izvrsna kava i ukusan hot-dog s benzinskih postaja MOL-a i Ine kupcima su dodatni benefit uspješne priče koja se razvija u Sloveniji.

image

Ina ilustracija

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 15:29