PODACI ACEA-E

Prošle godine registrirano je 60,5 posto više novih hibridnih električnih vozila nego u 2020.

Time su električna hibridna vozila prvi put pretekla dizelaše koji su zabilježili 48 registracija manje

Ilustracija

 Dirk Waem/AFP/Profimedia

Hibridni električni automobili prvi su se puta u 2021. godini izjednačili s dizelašima na tržištima Europske unije, pokazali su podaci Europske udruge proizvođača automobila (ACEA).

Hibridna električna vozila činila su 19,6 posto svih novih osobnih automobila registriranih u EU, električna vozila na baterije 9,1 posto, a plug-in hibridi 8,9 posto.

Ukupno, prošle godine registrirano je 1.901.239 novih hibridnih električnih vozila, čak 60,5 posto više nego u 2020. Time su električna hibridna vozila prvi puta pretekla dizelaše koji su zabilježili 48 registracija manje, te za trećinu manje nego u 2020. godini.

Registracije hibridnih automobila s vanjskim punjenjem skočile su u godinu dana 71 posto, na oko 880 tisuća. Međutim, proizvođači automobila vide plug-in hibride kao prijelaznu tehnologiju, a ekološke udruge upozoravaju na istraživanja koja su pokazala da se vozači ipak više oslanjaju na motor s unutarnjim izgaranjem nego na bateriju.

Smanjenje tržišta automobila na starom kontinentu negativno je utjecalo na vozila s dizelskim i benzinskim pogonom. Prodaja benzinaca pala je prošle godine 17,1 posto, na 3,88 milijuna vozila.

Ipak, konvencionalna vozila i dalje su dominirale prodajom automobila u EU u smislu tržišnog udjela, čineći 59,6% svih novih registracija u 2021.

U 2020. prodaja plug-in hibridnih i električnih vozila utrostručena je zahvaljujući novim državnim subvencijama za kupnju vozila s niskim ili nultim emisijama, koje su vlade uvele kako bi poduprle oporavak od pandemijske krize.

Međutim, u međuvremenu su neke vlade odustale od poticaja. Primjerice, krajem 2021. godine 17 država članica EU nudilo je poticaje za kupnju električnih vozila, što je manje nego godinu ranije kad je poticaje nudilo 20 država Unije.

Ukupno 10 zemalja ne daje nikakve poticaje za kupnju, što je četiri više nego u 2020., a većina njih samo odobrava porezna smanjenja ili oslobađanja za električna vozila.

U Hrvatskoj je na posljednjem krugu subvencija za kupnju električnih i hibridnih vozila cjelokupan iznos od 90 milijuna kuna podijeljen u samo nekoliko sati.

Dodajmo još kako Europska unija želi da električna vozila imaju tržišni udio od 35 posto u prodaji novih automobila i kombija do 2030. i 20 posto do 2025. godine.

Zastupnici Europskog parlamenta predložili su postavljanje višeg cilja za smanjenje emisija štetnih plinova u EU za nove automobile za 40 posto do 2030. godine (u usporedbi s 30% Europske komisije do 2021.), s ciljem od 20 posto do 2025. Slični ciljevi postavljeni su i za nove kombije.

Proizvođači čija prosječna emisija CO2 nadilazi te ciljeve plaćat će novčanu kaznu, a ta će se sredstva koristiti za dodatno obučavanje radnika koji su pogođeni promjenama u automobilskom sektoru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 09:11