Europska komisija objavila je poziv za praćenje i obranu slobode i pluralizma medija, u vrijednosti od 4,1 milijun eura.
Poziv je financiran iz programa Kreativna Europa i bit će raspoređen tako da će milijun eura biti dodijeljeno za daljnje jačanje položaja medijskih vijeća i razvoja novinarskih standarda, dok će preostalih 3,1 milijun eura omogućiti Uniji da nastavi pružati mehanizam brzog odgovora za zaštitu ugroženih novinara. Ovaj mehanizam, koji će postati aktivan od 2023., uključuje konkretne alate, uključujući savjete, pravnu podršku, pružanje skloništa, logističke pomoći i financijsku potporu, čime se omogućuje novinarima, koji su pod prijetnjom, da nastave obavljati svoje profesionalne aktivnosti.
"Odlučni smo ojačati mehanizam brze reakcije EU-a kako bismo zaštitili novinare. Od 2020. ovaj mehanizam pruža pravnu pomoć i sklonište novinarima u opasnosti. Nedavno je pomagao ukrajinskim novinarima u izbjeglištvu. Ovaj mehanizam također prati napade na novinare i stoga je bitan alat za praćenje kako se naše preporuke o sigurnosti novinara prate na terenu. S 3,1 milijun eura, većim proračunom nego ikad, pomoći ćemo još većem broju novinara i dodatno poboljšati naše alate za praćenje", poručila je povjerenica za vrijednosti i transparentnost Vera Jourová.
Neprofitne organizacije, međunarodne organizacije, sveučilišta, obrazovne institucije i istraživački centri unutar EU-a i u pridruženim zemljama, uključujući Ukrajinu, mogu podnijeti svoje prijedloge do 20. rujna ove godine.
"Sloboda medija i pluralizam temeljne su vrijednosti koje podržavaju naše demokracije i koje se ne mogu uzimati zdravo za gotovo. Podrška mehanizmu brzog odgovora omogućit će nam da zaštitimo naše pod prijetnjom i pratimo kršenja slobode tiska i medija", poručio je povjerenik za unutarnje tržište Thierry Breton.
Prema procjeni Europske komisije, audiovizualni i sektor informativnih medija godišnje imaju promet od 193 milijarde eura. Oba sektora teško su pogođena negativnim posljedicama krize koronavirusa - prihod od oglašavanja pao je za više od 20 %, a europska kina zabilježila su ogromne gubitke.
Stoga su Europski parlament, Komisija i Vijeće odlučile posebnu pozornost posvetiti oporavku i transformaciji europskog medijskog sektora te su odredile da u okviru Mehanizma za oporavak i otpornost, financijskom instrumentu EU-a za razdoblje nakon krize, u svakom nacionalnom planu za oporavak i otpornost treba biti namijenjeno najmanje 20% rashoda za digitalni sektor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....