Mate Rimac otkrio je njemačkom automagazinu Automobilwoche točan plan kako do kraja godine kani tvrtku pretvoriti u drugi hrvatski startup jednorog. Znači, stvoriti kompaniju vredniju od milijardu dolara, što je lani pošlo za rukom Infobipu.
Posljednja javna procjena tržišne vrijednosti Rimac Automobila dogodila se u svibnju 2019. Tada je Hyundai za 80 milijuna eura kupio 14 posto u hrvatskom proizvođaču električnih hyper automobila, čime je njegova valuacija porasla na 571 milijun eura ili malo manje od 700 milijuna dolara.
Bez barijera
Plan hrvatskog osnivača je do kraja ove godine provesti ne jednu, nego dvije runde prikupljanja kapitala. Prva runda, koja je upravo u tijeku i koja bi mogla biti zaključena do ljeta, teži 130 do 150 milijuna eura, odnosno približno od 157 do 180 milijuna dolara. Već bi ta runda mogla tangirati tržišnu vrijednost od milijardu dolara.
Rimac je do sada udjele u tvrtki prodavao prvo u iznosu od jedan posto. Tako je prikupljao prve investicije po milijun dolara od prvih investitora. Riječ je o malim ulagačima koji su dosad uglavnom izašli iz vlasništva tvrtke.
Nakon toga je počeo prodavati u prosjeku po 10 do 15 posto udjela. Tako su u Rimac Automobile ušli igrači poput Camel grupe, Porschea i Hyundaija. Ta trojka danas drži redom 14 posto, 15,5 i 14 posto udjela u Rimčevoj tvrtki.Mate Rimac drži 47,7 posto udjela i sve do 2020. investitorima se bio obvezao da neće imati udio manji od 50 posto. Dakle, od ove godine može bez ikakvih barijera smanjivati vlasnički udio. Proda li Rimac 15 posto udjela za 130 milijuna eura, što bi bila najnepovoljnija kombinacija, tvrtka iz Svete Nedjelje imala bi minimalnu valuaciju od 867 milijuna eura ili točno iznad milijardu dolara.
Vodeći partner
Porsche je već najavio da će sudjelovati u prvoj ovogodišnjoj rundi financiranja. No, otvorio je i mogućnost da ona ne bude tipična, dakle za 10 do 15 posto udjela. Njemački brend,čini se, želi postati vodeći strateški partner Rimcu. Međutim, u Rimcu to odlučno odbacuju.
"Porscheov udio će se povećati, ali ni blizu 50 posto, a Rimac će ostati neovisan s mnogim industrijskim kupcima koji nisu naši dioničari i investitori", kaže Mate Rimac dodaje da je u interesu i Porschea da Rimac ostane potpuno neovisna tvrtka. Pojašnjava kako to znači da postoji jasna razlika između suvlasništva i projekata te da postoji "informacijski zid" između projekata i svih dioničara.Volkswagen, koji je vlasnik Porschea, signalizira da želi da Rimac preuzme Bugatti. Krajem veljače direktor Porschea i član Uprave Volkswagena Oliver Blume putem Automobilwochea je potvrdio da Rimca vidi kao rješenje za francuskog proizvođača luksuznih automobila te najavio da bi se to trebalo riješiti do ljeta.
I dok se još razgovara o prvoj investicijskoj rundi, ona druga, o kojoj se zasad ništa ne zna, još je zanimljivija. Ona bi mogla biti prvi konkretan signal toga hoće li Mate Rimac u idućem periodu tvrtku izlistati na burzi. Do prve polovice 2023. tvrtku Rimac planira povećati sa 1000 na 2500 zaposlenih.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....