Američka savezna agencija zadužena za sigurnost cestovnog prometa(NHTSA) otvara službenu istragu o Teslinom sustavu autonomnog vozila "Autopilot".
NHTSA je priopćila kako je odlučila djelovati nakon 11 Tesla padova od 2018. u kojima su sudjelovala vozila hitne pomoći.
U nekim slučajevima, Tesle su se "sudarila izravno u vozila hitnih službi", stoji u priopćenju.
Istraga će obuhvatiti otprilike 765.000 Tesla automobila proizvedenih od 2014. godine, a uključuje modele Y, model X, model S i model 3, stoji u izvješću NHTSA.
Agencija je prvenstveno bila zabrinuta zbog očite nesposobnosti Teslinog sustav za autonomnu vožnju da reagira kada naiđe na vozilo zaustavljeno na cesti - poput primjerice slučaja kada se Tesla zabila u stražnji dio vatrogasnih kola, ili drugi u kojem je udarila u policijski automobil.
Rečeno je da je u 11 nesreća koje su potaknule ovu istragu, neposredno prije sudara, bio uključen sustav Autopilot ili sustav koji se zove Traffic Aware Cruise Control.
Pomoćna tehnologija omogućuje automobilu da automatski upravlja, ubrzava i koči.
No, sustav se našao na udaru kritika jer dovodi u zabludu, budući da on zapravo ne upravlja automatski automobilom, a vozači su u svakom trenutku dužni održavati kontrolu i pažnju.
"Nijedno komercijalno dostupno motorno vozilo danas ne može samostalno upravljati. Svako raspoloživo vozilo zahtijeva da vozač uvijek ima kontrolu", tvrdi u priopćenju glasnogovornik NHTSA.
Dokumenti istrage, međutim, bilježe sumnjive okolnosti uključene u mnoge sudare, kao i ponavljanje obrazaca kako je do njih došlo.
"Većina incidenata dogodila se po noći, a u nesreće bile su najčešće uključena vozila hitna pomoći, vatrogasaca ili policije, ili pak reflektirajuća blještava svjetla koja su pokazivala smjer ili upozoravali na radove na cestama", stoji u priopćenju agencije.
U Europskom parlamentu uvjereni su da ,uz odgovarajuću kontrolu, autonomni automobili imaju svijetlu budućnost.
Slijedeći komunikaciju “Na putu prema automatiziranoj mobilnosti: strategija EU-a za mobilnost budućnosti” Europske komisije, tadašnji zastupnik Wim van de Camp (EPP, Nizozemska) napisao je nacrt izvješća o autonomnoj vožnji. Parlament je nacrt usvojio na plenarnoj sjednici 15. siječnja 2019.
U izvješću se navodi da bi zakoni EU-a o automatiziranom i povezanom prijevozu trebali obuhvaćati sve načine prijevoza, uključujući pomorski promet na kratke relacije, plovila unutarnje plovidbe, bespilotne letjelice za prijevoz robe i sustave lake željeznice. Također je potrebno dodatno koordinirati napore na normizaciji na međunarodnoj razini kako bi se osigurala sigurnost i interoperabilnost vozila preko granica.
Sustavi za snimanje podataka trebali bi biti obvezni u automatiziranim vozilima kako bi se poboljšale istrage u slučaju nesreće i riješilo pitanje odgovornosti. Potrebno je brzo razviti odgovarajuća pravila koja se odnose na zaštitu podataka i etiku u automatiziranom prometnom sektoru, kao i na povećanje povjerenja europskih građana prema vozilima bez vozača. Posebnu pozornost treba posvetiti razvoju automatiziranih vozila dostupnih osobama sa smanjenom pokretljivošću ili invaliditetom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....