Autobuseri odgovaraju Stožeru

'Maske su nam trenutno najmanji problem, nas muči kako profitabilno poslovati'

Prijevozničke tvrtke traže da se ukine cik-cak sjedenje, kažu da svi troškovi padaju njima na leđa
Ilustracija
 Nikola Vilic / CROPIX

Nama su maske trenutno najmanji problem, posebno u situaciji kada je teško profitabilno poslovati i kada još ne znamo hoće li na snazi ostati pravilo cik-cak sjedenja u autobusima - komentirao je Marko Slišković, vlasnik splitske tvrtke za prijevoz Augmentum i koordinator Inicijative povremenog prijevoza putnika, jučerašnju odluku Stožera o obvezi nošenja zaštitnih maski u javnom prijevozu.

Prema njegovim riječima, mjera koja je od ponoći stupila na snagu, a obvezuje sve putnike da moraju staviti masku ulaskom u autobuse i kombije, prijevoznike i autobusere nije uhvatile nespremne.

Još prije tri tjedna, kaže, kada je najavljeno da bi se moglo odustati od praznih sjedala između putnika (tzv. cik-cak sjedenja), ali uz obvezno nošenje maski, prijevoznici su osigurali maske za putnike, kao i dezinfekcijska sredstva na ulazu u vozilo.

- Prijevoznici su spremni. To znači da ako autobus ima 49 sjedećih mjesta, onda ćemo, osim vozačima i osoblju, osigurati dodatnih 49 maski za putnike jer moramo računati na to da možda nitko od njih neće imati masku - napominje Slišković.

Dodaje, ipak, da su, prema njegovu iskustvu, putnici i dosad više-manje nosili maske i pridržavali se mjera u prijevozu. No, također, smatra da nije u redu da sve pada na leđa prijevoznika, odnosno vozača autobusa ili kombija, koji mora utjerivati red.

- Ali ništa me više ne iznenađuje kada vidim koliko je Stožer nedosljedan, a i premijer. Kao i dosad sve ide na leđa poduzetnika, pa i maske su trošak, ma koliko zanemariv. Ali, prijevoznici će podržati maske, to nije problem, no onda tražimo da se ukine cik-cak sjedenje jer s tolikim brojem putnika ne možemo normalno poslovati - jasan je.

Praksa smanjenog kapaciteta autobusa smeta i autobusera Flixbus koji je početkom lipnja ponovno počeo voziti za sve europske destinacije. Najveći je problem, kažu, što se u različitim zemljama primjenjuju različite prakse.

- Prilikom obavljanja prijevoza putnika na međugradskim linijama nailazimo na operativne izazove prelazeći preko nekoliko država. Primjerice, Njemačka je od početka dozvolila korištenje 100% kapaciteta i obavezu nošenja maski dok je Hrvatska imala neujednačenu praksu i ograničavala autobusere, ali ne i avio prijevoznike - stoji u njihovom odgovoru.

Na pitanje kako će se prilagoditi novom pravilu odgovaraju da će prilikom kupovine karata putnici biti obaviješteni o obavezi nošenja zaštitnih maski, da već šalju obavijesti putnicima, a putnici bez maske neće se moći ukrcati u autobus.

- U suradnji s našim autobusnim partnerima uveli smo sigurnosne mjere koje se odnose na pojačanu prevenciju, higijenu te dezinfekciju autobusnog prostora za putnike i vozače. Isto tako naši su vozači opskrbljeni zaštitnom opremom, a uveli smo i promjene prilikom ukrcaja i iskrcaja putnika te sam način prijave putnika u autobus - odgovor je Flixbusa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:37