Apel osiguravatelja

'U svim smo vrstama osiguranja pri samom dnu EU, a najslabiji smo u osiguranju imovine'

Premija osiguranja po stanovniku u nas sedam puta manje nego u EU, upozorili osiguravatelji
Ugovor o osiguranju, ilustracija
 Profimedia, Wavebreak

U svim smo vrstama osiguranja pri samom smo dnu ljestvice Europske unije, a najslabiji smo u osiguranju imovine, upozorili su čelnici hrvatskih osiguravatelja povodom Svjetskog tjedna novca i kampanje jačanja financijske pismenosti naših građana.

- U Hrvatskoj je udio ukupnog iznosa godišnjeg osiguranja, tzv. zaračunate bruto premije, u BDP-u tek 2,79 posto dok je prosjek EU iznad sedam posto. Ako to gledamo kroz individualno ulaganje u osiguranje, premija osiguranja po stanovniku u Hrvatskoj iznosi 316 eura, dok je ona na razini Europske unije iznad dvije tisuće eura. To je gotovo sedam puta više – komentirao je predsjednik Uprave Triglav Osiguranja Marin Matijaca.

Udio hrvatske industrije u osiguranja u ukupnoj svjetskoj premiji unatrag više godina kreće se oko 0,04 posto, dok je isti pokazatelj našeg osiguravateljskog tržišta unutar Europe 0,1 posto. Uz to, hrvatsko osiguravateljsko tržište značajno je pogodila svjetska financijska i ekonomska kriza 2007. i 2008., a samo u biznisu automobilskog osiguranja između 2008. i 2014. došlo je do pada premije od 11 posto.

- U svim smo vrstama osiguranja pri samom smo dnu ljestvice Europske unije, među zadnjih 10 zemalja – ističe Marin Matijaca. Kao jednu od najvećih prepreka razvoju tržišta osiguravatelji navode strukturu ukupne premije u kojoj najveći udio imaju neživotna osiguranja koja čine oko 70 posto udjela dok životna osiguranja čine oko 30 posto ukupne premije.

U Europskoj uniji omjer neživotnog i životnog osiguranja, za desetak posto, preteže na stranu životnog, dok je u SAD-u otprilike pola-pola. Otuda se razvoj osiguravateljskog tržišta ipak prije svega dovodi u vezu s gospodarskim i rastom standarda stanovništva, kao i porastom kapitala raspoloživog za investiranje

Osiguravatelji će, kako su najavili, svoje promidžbene aktivnosti najviše usmjeriti prema mladima s obzirom na to da sva relevantna istraživanja pokazuju kako veliki dio mladih ima nizak stupanj znanja o financijskoj pismenost, a pravovremena edukacija jedini je pravi način kako bi se potakle pozitivne promjene.

- Svjesni smo slabe financijske pismenosti mladih i niske razine razumijevanja financijskih i osiguravateljnih proizvoda koji dovode do loših financijskih odluka i ulaganja. I na nama osigurateljima leži odgovornost da gradimo savjesne i informirane pojedince koji će biti sposobni donositi ispravne financijske odluke - istaknula je Nataša Kapetanović, članica uprave GRAWE Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 23:33