Analiza Dropboxa

U čemu je tajna tvrtke vrijedne 11,2 milijarde dolara koja je bila trn u oku Stevea Jobsa

Dropbox ima preko 500 milijuna registriranih korisnika, njih 11 milijuna pretplaćenih na naprednije usluge
Drew Houston, osnivač i izvršni direktor Dropboxa
 Beck Diefenbach / REUTERS

U vrijeme tehnoloških divova poput Googlea, Facebooka, Applea ili Amazona, tvrtka za hosting usluge i online dijeljenje podataka Dropbox dokaz je da se i male tvrtke mogu suprotstaviti velikim igračima, piše Washington Post.

„Smiješno je da su ljudi mislili da će Dropbox kao tvrtka s jednim proizvodom propasti, a upravo im je taj nemilosrdni fokus omogućio da se natječu s „divovima oblaka”, izjavio je Matt Ocko, partner u DCVC-u, poduzeću za upravljanje kapitalom komentirajući kako je tajna uspjeha Dropboxa upravo u fokusiranoj strategiji na jednu uslugu i lojalnoj bazi korisnika.

Danas Dropbox broji više od 500 milijuna registriranih korisnika, a njih 11 milijuna pretplatilo se na naprednije usluge plaćajući mjesečnu cijenu od 9,99 dolara. To je omogućilo Dropboxu da prošle godine ostvari prihode od 1,1 milijardu dolara, a 90 posto te zarade ostvarena je kroz pretplate.

Također, tvrtka iz San Francisca, procijenjena na 11,2 milijarde dolara, a kroz inicijalnu prodaju dionica (IPO) započetu prošli mjesec do sada je prikupila gotovo milijardu dolara, prodajući 46 milijuna dionica po cijeni od 21 dolara, ističu u analizi.

Uspjeh Dropboxa koji je počeo poslovati 2007. godine nije bio bez prepreka. U intervjuu za Business Insider CEO Dropboxa Drew Houston ispričao je kako je 2009. godine pozvan na razgovor u tvrtku Apple gdje ga je veliki Steve Jobs nagovarao na prodaju onda malog start-up-a s dobrom idejom. Nakon što je Houston odbio, Jobs mu je nimalo suptilno dobacio da ih je sada prisiljen dokrajčiti. To je i pokušao lansiranjem iClouda.

Da ipak sve i nije tako sjajno u Dropboxu govori i činjenica da kompanija još uvijek nije profitabilna te je prijavila gubitke od 111 milijuna dolara prošle godine, ali pozitivan je trend da je gubitak prepolovljen u odnosu na 2016. godinu kada je taj iznos bio 210 milijuna dolara. Naposljetku, IPO trijumf još uvijek nije garancija dugoročnog uspjeha, a tu su i neprestana nadmetanja s dominantnim GAFA kompanijama, stoji u analizi na Washington postu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 23:56