Smanjivat će dugove

Pulski brodar prikuplja 25 milijuna kuna kapitala, među dioničarima i Danko Končar

Nove povlaštene dionice izdat će se uz poštivanje prava prvenstva postojećih dioničara
Tanker Pomer za Uljanik Plovidbu
 Tea Cimas / Hanza Media

Pulska Uljanik plovidba danas je na Zagrebačkoj burzi objavila javni poziv na dokapitalizaciju vrijednu 25 milijuna kuna izdanjem 250 tisuća novih povlaštenih dionica bez prava glasa koje će u roku 12 mjeseci uvrstiti na burzu.

Nove povlaštene dionice izdat će se uz poštivanje prava prvenstva postojećih dioničara. Među njima je u 10 najvećih i nekoliko članova menadžmenta, te bivših direktora Uljanika, kao i tvrtka s kojom je povezan Danko Končar, RCS Trading Corporation Limited te kompanija Champion Shipping s kojom surađuju već deset godina.

Uljanik plovidba je pulska brodarska kompanija koja je nekad bila dio Uljanik grupe. Danas škver u njoj nema vlasnički udjel, a ona upravlja s devet brodova izgrađenih u Hrvatskoj, od čega šest ima u vlasništvu (dva u suvlasništvu s 3. majem i Uljanikom).

Kako je u prezentaciji na Burzi najavio najveći pojedinačni dioničar i direktor Dragutin Pavletić, dokapitalizacijom i dovršenjem započetog financijskog restrukturiranja, plan im je da smanje zaduženost kompanije za najmanje 10 milijuna dolara, uz reprogramiranje kredita.

Dugoročni krediti Uljanik plovidbe iznose 845 milijuna kuna, a ukupne obveze milijardu kuna. Prihodi od prodaje u prvih devet mjeseci ove godine su oko 122 milijuna kuna i manji su nego lani, a cijena dionice na burzi pala je ove godine oko 30 posto. Pavletić je, međutim, optimističan jer u idućoj godini očekuje rast cijena vozarina te se oslanja na procjenu o rastu svjetskog gospodarstva od 3,7 posto.

Pavletić je najavio i novu dokapitalizaciju iduće godine te kupnju dva broda (bulk carriera) koja, međutim, neće graditi u domaćim brodogradilištima nego će kupiti rabljene brodove.

Inače je ta kompanija 2004. godine ušla u veliki investicijski ciklus težak ukupno oko 500 milijuna dolara, za brodove koji su izgrađeni u Uljaniku i 3. maju do 2012. godine, a kako kaže Pavletić, u tome ih tada nije pratio HBOR nego su se zaduživali kod komercijalnih banaka. Ti brodovi, naglašava u razgovoru za Novac.hr nakon prezentacije na Zagrebačkoj burzi, nisu bili potplaćeni iako su mediji o tome tako izvještavali.

Uljanik plovidba je osnovana 1986. godine, privatizirana je 90-ih, a ima oko 4000 dioničara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 20:28