Digitalizacija povećava zarade u poljoprivredi između 50 i 100 posto, poručili su jučer iz hrvatskog agrotehnološkog startupa Agrivi, što je ključno za osiguravanje kontinuiranih investicija koje su nužne u toj gospodarskoj grani.
Na online konferenciji za novinare spomenuto je da je konzultantska kompanija Ernst&Young Agrivijev softver nedavno istaknula kao idealan za digitalizaciju nacionalne poljoprivrede, što može donijeti pozitivan utjecaj na poljoprivredu i čitavo gospodarstvo već za dvije godine (riječ je o izvješću EY-a Zeleni covid-19 plan za oporavak i otpornost Europe). Pritom, to se može financirati iz izvora Europske unije, a Hrvatska za sljedeće proračunsko razdoblje ima 22 milijarde eura.
Priznanje
Hoće li se zahvaljujući Agriviju digitalizirati hrvatska poljoprivredna proizvodnja i povećati samodostatnost, vidjet ćemo. Matija Žulj, osnivač i direktor te kompanije, tvrdi da je njihovo rješenje za upravljanje poljoprivrednom proizvodnjom među deset najboljih na globalnoj razini, a ove su godine dobili i priznanje kao vodeća brzorastuća europska food-tech tvrtka. Agrivi, odgovaraju na naše pitanje o prihodima, ostvaruje visoke stope rasta, posljednjih nekoliko godina oko 100 posto, a takav im je trend i u budućim planovima. Prema podacima servisa Poslovna Hrvatska, u 2019. godini Agrivi je imao prihod od 11,7 milijuna kuna uz bruto dobit od 1,6 milijuna kuna, a godinu prije prihod je iznosio 4,8 milijuna kuna.
Agrivi je osnovan prije sedam godina u Kutini, a danas ima urede u Zagrebu, Varšavi, Bukureštu i Londonu te zapošljava više od 40 visokoobrazovanih stručnjaka. Njihov softver koriste profesionalni poljoprivrednici svih veličina, prehrambene kompanije, agrobanke i drugi u industriji poljoprivrede i hrane. Primjerice, surađuju, kako navode, s američkim Driscoll'som, najvećim proizvođačem bobičastog voća na svijetu, švicarskim Nestléom, koji osigurava kvalitetu voća za svoje tvornice dječje hrane pomoću Agrivijeva rješenja, te azijskim Helvetasom, koji njihovim softverom osigurava sljedivost proizvodnje riže za više od 4000 malih poljoprivrednika. U Hrvatskoj imaju više od 500 korisnika, objavili su, od obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava do velikih kompanija kao što je Marinada.
Primili su dosad, od 2013. godine, dvije runde financiranja. U prvoj su bile privatne investicije, a u drugoj rizični fond South Central Ventures. "To nam je omogućilo da razvijemo našu platformu, lokaliziramo je na 15 jezika i skaliramo naše poslovanje na međunarodnom tržištu. Trenutno je naš proizvod prisutan na više od stotinu tržišta diljem svijeta", odgovaraju iz Agrivija.
Prednosti
Prije dvije godine pokrenuli su europski istraživački projekt "Agrivi Smart" u suradnji sa zagrebačkim Fakultetom elektrotehnike i računarstva, vrijedan 8,5 milijuna kuna, koji se temelji na razvoju samoučećeg sustava koji, uz pomoć umjetne inteligencije, može poljoprivrednicima savjetovati koje prakse koristiti za postizanje optimalnih prinosa i povećanje profitabilnosti, a za testnu su kulturu izabrali proizvodnju krumpira. Taj projekt još traje i u fazi je implementacije, kažu, a bespovratna potpora koju su na osnovi njega primili je 6,4 milijuna kuna.
Digitalizacija poljoprivrede, navodi Agrivi u priopćenju, donosi niz prednosti i proizvođačima i kupcima - poljoprivrednicima povećava zaradu, i to kroz smanjenje troškova te omogućavanje postizanja premium cijene za proizvode, a potrošačima daje detaljan uvid u proizvodnju hrane te povećava sigurnost hrane.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....