Isplatilo im se fokusiranje

Neto dobit Atlantic Grupe skočila čak 59,8 posto u odnosu na godinu prije

Godina je za nas bila iznimno uspješna, poručio je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe
Zgrada Atlantic Grupe i Emil Tedeschi
 Goran Mehkek / Neja Markičević / Hanz Media

Iza Atlantic Grupe još je jedna uspješna godina. Kako pokazuju podaci o poslovanju Atlantica u prošloj godini, kompanija Emila Tedeschija je 2019. zaključila s rastom prihoda i dobiti, koje u Atlanticu ocjenjuju rekordnima.

Tako je prošlu godinu Atlantic zaključio s neto dobiti od 390,4 milijuna kuna, što je čak 59,8 posto više nego godinu prije, dok im je dobit iz poslovanja (EBIT) u istom razdoblju porasla 36,4 posto i iznosila je 500,4 milijuna kuna. Kada se iz računice isključe jednokratne stavke i promjene u računovodstvenim standardima, dobit iz poslovanja Atlantica lani je porasla 13,1 posto, a neto dobit 28,9 posto, pokazuju jučer objavljeni podaci o poslovanju Atlantic Grupe u 2019. godini.

Kategorije i brendovi

Značajne stope rasta ostvarili su i prihodi Grupe pa su tako prihodi od prodaje Atlantica lani iznosili 5,43 milijarde kuna, što je 3,4 posto više nego u 2018. godini. Na ukupni rast prihoda od prodaje u prošloj godini, ističu u Atlanticu, najviše su utjecala strateška poslovna područja kompanije Delikatesni namazi, kod kojih je ostvaren rast od 7,7 posto, i Pića, kod kojih je rast na godišnjoj razini iznosio 5,2 posto. Ipak, najveća pojedinačna kategorija u prihodima od prodaje je Kava, koja je lani ostvarila 1,13 milijardi kuna, što čini više od petine ili 20,9 posto udjela u ukupnim prihodima, ističu u Atlanticu.

U distribucijskom poslovanju najznačajniji rast ostvarilo je hrvatsko tržište, kod kojeg je u prošloj godini zabilježen skok od 8,2 posto u odnosu na godinu prije. Slijedi tržište Slovenije na kojem je rast iznosio 3,7 posto. U ukupnoj prodaji, napominju u Atlanticu, vlastiti brendovi imaju udio nešto manji od dvije trećine, ili 64,1 posto, dok brendovi principala u distribuciji sudjeluju s 27,5 posto, a na ljekarnički lanac Farmacia otpada 8,3 posto.

- Atlantic Grupa je 2019. godinu zaključila s povijesno najvišim prihodima i profitabilnošću. Godina je za nas bila iznimno uspješna i ispratili smo je kao stabilna, financijski prosperitetna i nisko zadužena kompanija, s osnaženim menadžmentom i jasnom vizijom budućnosti. Nastavili smo sa strategijom dezinvestiranja non-core djelatnosti, a istodobno osnažujemo fokus na područja koja predstavljaju ključne generatore rasta i temelj transformacije za budućnost - poručio je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

I Ivica Krešić, analitičar tvrtki, smatra da su rezultati poslovanja Atlantica u prošloj godini dobri te da su rezultat fokusiranja na 10 do 20 proizvoda. Atlantic, kaže Krešić, ne pokušava biti “Marica za sve” koja bi proizvodila “od igle do lokomotive”.

- Riječ je o modernoj kompaniji zapadnog tipa, koja se fokusirala na proizvode koji prolaze na tržištu i koja istodobno troškove drži pod nadzorom - napominje Krešić.

Srbija i Slovenija

Dodaje kako je važna karika u poslovanju i širenju Atlantica orijentacija na regionalno tržište, na kojem su njihovi proizvodi poznati. I u priopćenju Atlantica o poslovanju u prošloj godini naglašava se širenje na tržištima regije. U Atlanticu tako podsjećaju da su početkom 2019. potpisali nove distribucijske ugovore u Makedoniji, pri čemu navode Ficosotu i Beiersdorf, te da su krajem godine slične ugovore potpisali u Srbiji i Sloveniji, a odnose se na Saponiju i Kandit. Time je, ističu, potvrđen kontinuirani fokus na razvoj distribucijskog poslovanja. Napominju da su krajem ožujka prošle godine otvorili novi logističko-distribucijski centar kod Velike Gorice, kojim su osigurali logističku podršku dugoročnom razvoju distribucijskog poslovanja.

Krešić ističe da se Atlantic, prema uzoru na zapadne kompanije, brzo rješava manje uspješnih segmenata poslovanja. Potvrdu toga daju i u Atlanticu kazavši da su u travnju u cijelosti izašli iz segmenta sportske i aktivne prehrane, a u listopadu i iz segmenta dodataka prehrani.

“Kompanija usmjerava fokus na glavne kategorije roba široke potrošnje, koje čine kava, pića, delikatesni namazi te slatki i slani snack, kao i na daljnji rast i razvoj distribucije kao važne poluge poslovanja te ljekarničkog lanca Farmacia. To uključuje i ciljanu internacionalizaciju s brendovima koji su dokazali međunarodni potencijal, kao i spajanja i preuzimanja”, zaključuje se u priopćenju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 14:27