Krah i druge tvrtke

Nakon Kompasa, Matko Bolanča na Badnjak podnio zahtjev i za stečaj Fleet rent a cara

navode se činjenice da je tvrtka nesposobna za plaćanje, prezadužena i u blokadi dulje od 56 dana
Matko Bolanča
 Darko Tomaš / screenshot / Hanza Media

Sumnje da se nakon propasti agencije Kompas u problemima našla i druga tvrtka u vlasništvu Matka Bolanče pokazale su se istinitima: taj je nekad uspješni menadžer 24. prosinca, dakle na Badnjak, Trgovačkom sudu u Zagrebu podnio prijedlog za otvaranje stečajnog postupka nad tvrtkom Fleet rent a car, a odluka o postupku bit će donesena 30. siječnja.

Kao razloge za pokretanje stečaja navode se činjenice da je tvrtka nesposobna za plaćanje, prezadužena i u blokadi dulje od 56 dana.

Dodatno, Fleet rent a car sudu je priložio i potvrdu Fine iz koje se vidi da ima 14,4 milijuna kuna dugovanja, što bi sve trebali biti dovoljno dobri argumenti da se donedavno uspješan biznis rent a cara i formalno proglasi propalim.

Druga u nizu

Stečaj druge kompanije u vlasništvu Matka Bolanče dolazi samo dva mjeseca nakon što je Bolanča zahtjev za pokretanje stečaja predao i za dotad uspješnu turističku kompaniju Kompas koju je u travnju 2017., putem investicijskog fonda Inspire fusion, preuzeo od bivšeg vlasnika Ivana Pukšara.

Bolančine najave za razvoj Kompasa bile su ogromne, no tvrtka je “kolabirala” u listopadu, ostavivši za sobom 66 zaposlenika koji nisu dobili plaće, ali i tisuće putnika koji su ostali bez novca.

Fleet rent a car Bolanča je pak putem Inspire investments fonda preuzeo u srpnju 2016., i to mu je praktično bio prvi samostalni poduzetnički pothvat. Prije toga, do 2012., bio zaposlen u Plivi.

Veliki planovi

Kad je preuzeo Fleet rent a car, Bolanča je najavio da je “akvizicija Fleeta početak kreiranja poslovnog uspjeha društva čiji je cilj stvaranje jakih kompanija”, a baš je rent a car biznis, inače iznimno uspješna branša, trebao biti osovina budućeg poslovanja fonda.

Prema podacima s Poslovne Hrvatske, Fleet rent a car 2017. je završio sa 71 milijunom kuna prihoda i padom prihoda od 2015., a računi su mu u blokadi od 19. listopada ove godine.

Osim toga, tvrtka je lanjsku godinu dočekala s gubitkom od 3,6 milijuna kuna, a zbog loših rezultata Bolanča je u svibnju ove godine bio prisiljen povećati temeljni kapital društva na četiri milijuna kuna, kako mu gubitak ne bi prešao iznos temeljnog kapitala.

Bez odgovora

Bolanča se, kao i prijašnjih mjeseci, nije javljao na pozive iz Jutarnjeg lista.

Bit će zanimljivo vidjeti i čuti kako će komentirati poslovni pad svoje druge kompanije, posebno nakon što je za propast Kompasa na medijskoj konferenciji optužio bivšeg vlasnika Ivana Pukšara.

Tada je ustvrdio da je revizija u svom izvješću o poslovanju za 2017. utvrdila “osnovanu sumnju u računovodstvenu prevaru za 2016. i prijašnje godine”, a spominjalo se i umanjenje prihoda s 84 na 80 milijuna kuna, povećanje rashoda za 17 milijuna te konačni godišnji gubitak u iznosu od 20,7 milijuna kuna.

Epilog bankrota: Većina Kompasovih putnika ostat će bez uplaćenog novca

Putnici koji su ostali oštećeni nakon stečaja Kompasa, otkrio je to još u listopadu Jutarnji list, u najvećoj mjeri neće moći naplatiti svoje dugove jer Kompas nije osigurao dovoljnu količinu novca za slučaj stečaja.

Naime, turističke agencije u Hrvatskoj dužne su za slučajeve financijskih poteškoća osigurati iznos jednak najmanje 10 posto ukupnog prometa ostvarenog u paket aranžmanima iz prethodne godine, no Kompas je kod kuće Euroherc osigurao samo 300 tisuća kuna, što znači da najveći dio putnika neće uspjeti naplatiti svoja potraživanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 09:05