S promjenom epicentra koronavirusa, divovi brze mode H&M i Primark očekuju dosad nezabilježen pad prodaje u Europi. S obzirom na odluke vlada o obustavi rada dućana, Primark je već zatvorio trgovine koje generiraju 30 posto ukupnog prometa, dok H&M zatvara prodavaonice u 13 europskih zemalja.
Stoga, iako je popularni H&M ponovno otvorio većinu svojih 334 kineskih dućana, a iz još popularnijeg Primarka su izjavili kako neće imati problema sa zalihama robe koja uglavnom dolazi iz Kine, europski trgovački lanci postaju predvodnici krize, piše Bloomberg. Dionice švedskog giganta pale su 11 posto, dok je vrijednost onih Associated British Fooda (ABF), u čijem je Primark vlasništvu, 5,6 posto niže. Usto, iz ABF-a su izračunali kako će epidemija, ako zatvori dućane na četiri tjedna, izbrisati 234 milijuna dolara prihoda, što je otprilike 1,6 milijardi kuna.
- Ne razmišljamo o nikakvim otpuštanjima. Poduprijet ćemo naše zaposlenike i imamo tim koji radi 24 sata na dan kako bi umanjili negativne posljedice – pokušao je smiriti situaciju John Bason, financijski direktor vlasnika Primarka.
S druge pak strane, H&M se nakon nekoliko kvartala uzastopnog pada konačno počeo oporavljati, a koronavirus ga je ponovno unazadio i to za 24 posto, koliko mu je prodaja pala u Kini u prvom tromjesečju. Stoga je uništena veljača izbrisala snažne poslovne rezultate u prosincu i prvoj polovici siječnja kada je prodaja rasla 27 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....