Investicija iz Istre

Gradi 15 metara dug brod od konoplje na solarni pogon: 'Sve je krenulo prije 12 godina'

Riječ je o katamaranu dugom 15 metara koji može prevesti 150 ljudi
Luciano Beg
 Goran Šebelić / CROPIX

Vlasnik malog brodogradilišta Marservis iz Kaštelira Luciano Beg, zajedno sa Fakultetom strojarstva i brodogradnje iz Zagreba prijavio je projekt na natječaj za sredstava iz fondova EU za izgradnju katamarana na električni pogon, od prirodnih materijala koji će pored toga imati i ugrađene solarne panele.

Radi se, pojašnjava Luciano Beg, o inovativnom projektu, pa su se zato odlučili na suradnju s FSB-om kako bi istražili ponašanje tih prirodnih i ekoloških materijala od kojih će biti izgrađen katamaran. Kada u pogonu Marservisa od tih materijala naprave laminat, predat će ga na odobrenje Hrvatskom registru brodova, a nakon odobrenja krenut će proizvodnja.

SPECIJAL GLOBUS
Kastelir, 250418.
Marservis, brodogradnja, vlasnik Luciano Beg.
Na fotografiji: Luciano Beg.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / CROPIX
Luciano Beg

Prirodni materijali

- Moja dugogodišnja želja je izgraditi takav katamaran. Tako da sam prije 12 godina izradio prvi nacrt katamarana. To je bilo u vrijeme kada je Marservis za jednu švicarsku tvrtku proizveo plovila na čisti električni pogon s ugrađenim solarnim panelima za nadopunjavanje baterija.

To su bila službena plovila Expa u Zaragozi 2009. godine. Zapitao sam se zašto ne bih napravio sličan katamaran koji bi, recimo, povezivao hotele i otoke, dva ili više otoka, mogao ploviti i na jezerima. Katamarani na Plitvičkim jezerima su jako stari i tom Nacionalnom parku trebaju sigurno ekološki brodovi izrađeni od prirodnih materijala za prijevoz posjetitelja. Potrebni su za plovidbu u Limskom kanalu te u još nekim drugim nacionalnim parkovima i parkovima prirode - kaže Luciano Beg.

Beg očekuje da bi konačna odluka o financiranju projekta trebala biti donesena za desetak dana.

- Ovaj projekt ne možemo sami financirati, ali uz pomoć sredstava iz fondova EU možemo. Prošli smo treću fazu, a četvrta faza je završno potpisivanje ugovora - otkriva vlasnik Marservisa.

SPECIJAL GLOBUS
Kastelir, 250418.
Marservis, brodogradnja, vlasnik Luciano Beg.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / CROPIX
Radnik tvrtke Marservis

Realizacija

Riječ je o katamaranu dugom 15 metara koji može prevesti 150 ljudi. Pokretala bi ga dva elektromotora od po 20 KW, a na njega bi bili ugrađeni solarni paneli snage 12 KW. Beg kaže da postoji dosta prirodnih materijala koji su prikladni za gradnju takvog katamarana.

- Radi se o materijalima od jute, konoplje... koji se mogu vezivati sa smolom. Od tih biljaka se proizvodi pletivo i u kombinaciji sa smolom se izrađuju laminati. Moja procjena je da ćemo za mjesec dana krenuti u realizaciju tog projekta koji traje tri godine. Nakon toga bi taj katamaran trebao ploviti - pojašnjava Luciano Beg.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 23:31