Kriza avikompanija

Emirates, Qatar i Etihad u problemima? Otkazuju avione i rute, otpuštaju osoblje...

Pad putovanja prvim razredom među glavnim je razlozima lošijeg poslovanja aviokompanija
Ilustracija, aviokompanija Emirates
 Emirates // Press

Tri najveće bliskoistočne aviokompanije suočavaju se s problemima u poslovanju zbog embarga, američkih zabrana putovanja i globalnog rata cijenama među konkurencijom.

Kako piše Fortune, Emirates, Qatar Airways i Etihad prijavili su pad profita i gubitke zbog čega su prisiljeni otpuštati radnike, rute učiniti ekonomičnijima te otkazivati narudžbe zrakoplova. Uz to, tijelo odgovorno za djelovanje međunarodnog zračnog prometa (eng. International Air Transport Authority) također je prijavilo kako je Bliski istok regija koja je u siječnju zabilježila najsporiji rast na svijetu s rastom prometa od samo 1,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Iako je Emiratesom u 2018. putovalo više putnika nego godinu ranije, zarada je u prvoj polovici trenutne fiskalne godine potonula za čak 86 posto na samo 62 milijuna dolara. Etihad je, pak, kako bi ublažio očekivani gubitak od tri milijarde dolara, broj naručenih Airbusa A350 smanjio sa 62 na samo pet, a Boeinga 777X s 26 na šest.

S druge strane, Qatar se suočava s najvećom preprekom, odnosno s trgovinskim embargom od Saudijske Arabije, Bahreina, Egipta i Ujedinjenih Arapskih Emirata još od 2017. i to zbog optužbe da zemlja podržava terorizam. Protekle su fiskalne godine, koja je završila u ožujku 2018., stoga porasli operativni troškovi tog avioprijevoznika za 20 posto što je rezultiralo gubitkom od čak 69 milijuna dolara i otkazom brojnih ruta za Afriku. U ovoj se fiskalnoj godini također očekuju gubici.

Svjetski pad putovanja prvim razredom, smatra The Economist, jedan je od glavnih razloga lošijeg poslovanja bliskoistočnih aviokompanija. Stoga, iako su Emirates i Etihad primili veoma pozitivne kritike zbog pravih kreveta i luksuznih tuševa u svojim prvim razredima, oni megabogati preferiraju privatne zrakoplove za svoja međunarodna putovanja, dok nešto siromašniji putnici više vole business klasu.

Inače, Emirates je aviokompanija s najviše sjedala u prvom razredu te prvim razredom i business klasom leti 12 posto putnika tog avioprijevoznika. No, čak 40 posto prihoda odnosi se upravo na ta kupljena sjedala. Emirates je u 2017. morao i smanjiti broj letova u SAD zbog Trumpove zabrane putnika koji dolaze iz određenih zemalja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 13:45