Jedinstveni škuner

Brodosplitov jedrenjak započeo komercijalno putovanje: 'Klaru izdvaja hightech uređenosti'

Gosti na jedrenjaku su Australci, Izraelci, Amerikanci, Meksikanci, a sedmodnevna karta stoji 1700 eura
Direktor tvrtke DIV cruiser Robert Sedlar, jedrenjak Klara s tri jarbola u vlasništvu tvrtke BrodoSplit Plovidba
 Paun Paunovic / CROPIX

Iz Dubrovnika je prošle subote svoje prvo komercijalno putovanje započela Klara, jedinstvena trojarbolna škuna koja je nedavno izgrađena u Brodosplitu. Nakon tri dana, preko Kotora i Korčule uplovila je u Split, a nakon toga zaustavljajući se u Šibeniku i Zadru nastavila prema Puli, Brijunima da bi prvo putovanje završila u Veneciji. Klara će, dakle, biti jedini trojarbolni brod na Jadranu koji vozi na ruti od Venecije do Dubrovnika i nazad uključujući Kotor, tako da u sklopu sedmodnevnog aranžmana turisti obiđu tri zemlje. Radi se o prvom škuneru u Hrvatskoj koji ima neograničenu kategoriju plovidbe. Osim polarnih područja može ploviti svugdje u svijetu. Brod je koncipiran tako da se napravi specifična ponuda u odnosu na ponudu velikih kruzera, a usluga je na visokoj razini između ostalog i zbog individualnog pristupa svakom gostu.

Brodosplit Press
Brodosplitov jedrenjak Klara

Uska tržišna niša

Klara je kako ističe Robert Sedlar izvršni direktor čarter tvrtke DIV Cruises, vrlo moćan jedrenjak koji se ističe nad ostalim jedrenjacima u Jadranu i Sredozemnom moru upravo zbog svojih tehničkih performansi, ali i vrlo visoke razine usluge koju nudi putnicima.

„Klara ima hightech stupanj uređenosti i to je ono što je još razlikuje od ostalih jedrenjaka koji plove Jadranom. Pozicioniramo se u uskoj tržišnoj niši, između velikih kruzera i savršenih projekata brodara iz Krila Jesenice. Jedina je razlika od plovećih hotela brodovlasnika iz Krila Jesenice, što Klara ima sve potrebne uređaje, klase i odobrenja da može ploviti svugdje po svijetu. Može ploviti u svim svjetskim morima jer ima takve maritimne sposobnosti, a napravljena je za male grupe. Klara je jedini ovakav manji putnički brod koji može ploviti u međunarodnim vodama. Mada se izuzetno teško pozicionirati se na tržištu i prodati ovaj proizvod, uspijevamo zato što je on ipak, jedinstven.“, ističe Robert Sedlar.

Specifičan jedrenjak

Klara, koji se nalazi u u klasi putničkih brodova neograničene plovidbe, projektirana tako da ima autonomiju od čak 14 dana putovanja bez pristajanja na obali. To je prvi škuner od ukupno pet brodova iz serije s kojima u vrlo bliskoj budućnosti Brodosplit planira nastaviti raditi na osnaživanju vlastite flote.

Brodosplit
Interijer Klara

Kabinski i javni prostori opremljeni su inovativnim smart sustavom koji putnicima omogućava jednostavno upravljanje klimatizacijom, rasvjetom i multimedijalnim sadržajima. Na sunčanoj palubi putnici mogu uživati u prekrasnom pogledu iz Jacuzzija, ležaljki ili udobnih fotelja raspoređenih na više od 250 metara četvornih tikovine vrlo visoke kvalitete. Putnicima je također na raspolaganju i tender čamac s kapacitetom od 19 osoba s kojim mogu ići na izlete van broda prilikom krstarenja. Uz sve to im je omogućen i direktan pristup moru putem krmene platforme. Na palubi je mali šank, korner za jogu, korner za masažu,...

„Popunjenost se kreće na razini od 80 posto, a gosti dolaze odasvud. Australci, Izraelci, Amerikanci, Meksikanci, imamo jedan čarter s Bliskog Istoka. Ovo je specifičan proizvod tako da su nam gosti svih strana svijeta.“, pojašnjava Sedlar.

Klara je ističe Sedlar unikatan proizvod i velika jedrilica koja nema konkurenciju. Velika su joj prednost jarboli i jedra uz pomoć kojih plovi, kada god su povoljni vremenski uvjeti. Iako je tek počela ploviti ona je, kaže, do kraja sezone popunjena. Samo je još pokoja kabina slobodna. „Jako držimo do kvalitete namirnica i hrane zato smo se opredijelili za domaće i za naše. Svi naši putnici prilikom odlaska i dolaska posjećuju mjesta na kopnu. Plitvice, Mostar... Rijetko koji gost sleti na aerodrom i odmah se ukrca u brod.“, kaže Sedlar.

Brodosplit
Interijer Klara

Ljeti na Mediteranu-zimi na Karibima

Tijekom turističke sezone Klara će ploviti Jadranskim i Sredozemnim morem, a izvan sezone Karipskim otočjem i drugim svjetskim turističkim destinacijama.

„U pregovorima smo s partnerima kako bi osigurali cjelogodišnje poslovanje. Radili bi punim kapacitetom cijelu godinu osim ona četiri tjedna na putu za Karibe i četiri nazad koliko bi trajao Klarin put preko Atlantika i dva tjedna suhog doka. Uskoro nam dolazi partner iz SAD-a s kojim bi trebali dogovoriti taj aranžman. Predviđena ruta su naši i grčki otoci , zatim do Cipra i nazad. Očekujemo da bi već ove zime, točnije prvi studenog, na Karibima Klara trebala započeti svoje cjelogodišnje poslovanje. Ona ima mali gaz tako da je moguće njezino pristajanje u plitka područja, a to je jako zanimljivo. Radimo i na osmišljavanju novih programa za krstarenja, joga cruises, Vege cruises, masaže cruises, .. Klara je ecofriendly brod...“, otkriva Robert Sedlar.

Paun Paunovic / CROPIX
Paluba Klara

Tržište je zahtjevno. Klara privlači goste koji su već bili na brodu. „Znači naši sadašnji i budući da gosti znaju što hoće, a mi smo kao boutique hotel. Na Klari nemamo tisuće gostiju nego samo 36, tako da možemo udovoljiti svim njihovim željama. Karta koja uključuje transfere, boravak na brodu, hranu i piće znači od kada sleti do kada uzleti zapada 1600 do 1700 eura po osobi za sedam dana. Ono što je zanimljivo, javljaju nam se već iskusni korisnici cruisinga između 40 do 60 godina. Probijamo led i ovo je nešto novo u Hrvatskoj.“, kaže Sedlar.

Hrvatska posada i zastava

Posada broda Klara je hrvatska kao i zastava pod kojom plovi. Cilj je da svi brodovi iz ove kompanije prijeđu na hrvatsku zastavu. Brodari koriste zastave pogodnosti isključivo zbog komercijalnih razloga. Kapetan broda Mario Mijić kaže da se zahvaljujući hrvatskoj zastavi brod može sidriti, može se zaustaviti u nekoj uvali, a može po želji gostiju promijeniti mjesto gdje će pristati. „To je prednost hrvatske zastave u Hrvatskoj. Strana zastava nalaže brodu odnosno kapetanu broda da najkraćim i najbržim putem i to bez zaustavljanja prilikom ulaska u Hrvatsku dođe u luku. Ali za razliku od ostalih manjih kruzera pod našom zastavom Klara može ploviti u međunarodnim vodama.“, pojašnjava kapetan broda.

Mijić otkriva da je prije ukrcaja putnika s Klarom, imao niz testnih vožnji. Plovidba, kaže, protiče u najboljem redu. Nema nikakvih problemi, a oni sitni na koje nailaze se odmah rješavaju. Na brodu je nužna disciplina, a gosti se hoće zabavljati tako da kapetan broda posredstvom ostalih članova posade komunicira s gostima. „Svoje zapovjedi plasiram posredstvom cruise menadžera koji se brine za rad s gostima. On se brine za njih, njihov komfor, udobnost, zabavu, zanimacije... Doduše, kapetan odlučuje o recimo promijeni rute i o željama gostiju, ali u konzultaciji s tim menadžerom. Ako im se recimo više sviđa Šibenik od Zadra onda promijenimo rutu i uplovimo u Šibenik. To je moja odluka, a donosi je na osnovu prezentacije menadžera.“, pojašnjava kapetan Mijić.

Sanjin Latinčić također ima bogato iskustvo na velikim kruzerima i na jahtama. Kaže da su gosti Klare iskusni gosti i da im ovo nije prvo putovanje. „Mali je broj onih kojima je ovo prvo putovanje. Odmah pri ukrcaju imaju brifing dobrodošlice kada ih upoznamo s pravilima ponašanja na brodu kojih se moraju pridržavati. Na prvom mjestu je sigurnost, a potom je na drugom zabava.“, pojašnjava Latinčić.

Split, 100719.
Motorni jedrenjak Klara s tri jarbola i duzine 60ak metara  u vlasnistvu tvrtke BrodoSplit Plovidba svakim svojim ulaskom u splitsku luku plijeni paznju prolaznika.
Na fotografiji: glavna kuharica Ana Cukrov.
Foto: Paun Paunovic / CROPIX
Paun Paunovic / CROPIX
Glavna kuharica, Ana Cukrov

Voditeljica kuhinje Ana Cukrov ima 17 godina bogato iskustvo rada u hotelima s pet zvjezdica i na kruzerima. „Gosti su ljubitelji gastronomije, ali na početku im je teško prepoznati naša i domaća jela, zato im objasnite sve o onome što imaju na meniju. Znači morate im objasniti odakle dolaze namirnice pa sve do načina pripreme nekog jela. Poželjno je da im otkrijete i kontekst u kojem se koje jelo priprema te pokoji detalj iz povijesti ili vezan uz običaje prigodom kojih se to jelo serviralo. Tek tada će biti potpuno zadovoljni. Tradicionalna jela zahtijevaju i prezentaciju. Članovi posade su ono što čini razliku, a mi imamo izuzetnu posadu.“, pojašnjava Ana Cukrov.

Brodosplit - mjesto za mlade ljude

Povjerenje uprave Brodosplita kao voditelj projekta gradnje dobio je 28-godišnji Zagrepčanin Marko Tödtling koji kaže da je uz podršku kolege Dalibora Komatine, voditelja projekta, ali i ostalih kolega izgradio jedan od najljepših jedrenjaka na Jadranu. Projektnu dokumentaciju radila je projektantska kuća MES DIV, u kojoj rade projektanti koji su između ostalog, projektirali i svima dobro poznati obalno ophodni brod za Hrvatsku Ratnu Mornaricu.

Split, 100719.
Motorni jedrenjak Klara s tri jarbola i duzine 60ak metara  u vlasnistvu tvrtke BrodoSplit Plovidba svakim svojim ulaskom u splitsku luku plijeni paznju prolaznika.
Na fotografiji: direktori projekta izgradnje broda Marko Todling i Dalibor Komatina.
Foto: Paun Paunovic / CROPIX
Paun Paunovic / CROPIX
Direktori projekta izgradnje broda Marko Todling i Dalibor Komatina

" Zajedno i timski proveli smo ovaj projekt do kraja i još jednom pokazali da Brodosplit ima vrhunske znalce i meštre koji su u stanju izraditi sve što se pred njih postavi. Za kvalitetne i ambiciozne mlade ljude uvijek ima mjesta u škveru. Njima će se uloženi trud višestruko vratiti. Brodosplitu u ovom trenutku u knjizi narudžbi ima 12 novogradnji te u visokom stupnju pregovara nekolicinu vrhunskih projekata. Baš zbog toga, više no ikad nam trebaju ljudi koji imaju znanja, motiva i želje graditi sebe i svoju budućnost u još boljem škveru.", ističe Marko Tödtling.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 09:29