Prije nekoliko dana su iz pogona u Maloj Gorici nedaleko od Svete Nedelje za Poljsku krenuli prvi šleperi s proizvodima Biobaze, hrvatskog brenda prirodne kozmetike koji se na tržištu pojavio 2011. i brzo stekao popularnost među hrvatskim kupcima koji ga često poistovjećuju s pekmezom od mrkve, orahova ulja i drugih biljnih supstanci kojim se maže koža da bi ljepše potamnjela na suncu. Danas Biobazinu paletu čini više od stotinu različitih proizvoda koji se prodaju u devet zemalja, a pogoni tvrtke Magdis d.o.o. stalno povećavaju kapacitete kako bi ih mogla ponuditi u dovoljnim količinama.
Magdisu je do krize 2010. godine, govori predsjednik Uprave Marko Gross, glavni posao bio proizvodnja raznih dodataka prehrani koji su se prodavali pod poznatim brendovima drugih proizvođača. No, kako je prodaja naglo pala, a oni su se svejedno htjeli širiti, napravili su zaokret prema kozmetičkim proizvodima s idejnim konceptom da je Biobaza prirodna alternativa u svakoj kozmetičkoj kategoriji, i to po prihvatljivoj cijeni. Odlučili su kupcima ponuditi najbolju vrijednost za novac.
Od klasičnih kozmetičkih proizvoda Biobazini se, objašnjava Gross, razlikuju po sirovinskom sastavu te po postupku i kontroli izrade.
“Naši proizvodi ne sadrže konzervanse, parabene, sintetske parfeme, boje… Kao što kaže naš slogan, oni sadrže samo ono što koži treba. Manje je poznato da konvencionalne paste za zube sadrže šećer, dok u našima nema šećera kao ni fluora koji je dugoročno štetan za ljudsko zdravlje. S druge strane, naše su sirovine farmaceutske kvalitete, imaju najvišu razinu čistoće, a posebno smo ponosni na ekstrakte iz vlastite proizvodnje. Razvili smo i patentirali postupak ultrazvučnog ekstrahiranja, koje primjerice primjenjujemo kod smilja koje se obrađuje u roku od sat vremena nakon branja kako se ne bi gubili kvalitetni prirodni sastojci. Naši se proizvodi laboratorijski testiraju, što znači da sve sirovine prvo idu u karantensko skladište, u sterilnim uvjetima se uzorcima između ostaloga mjeri zdravstvena ispravnost i količine aktivnih komponenata. Provode se i mjerenja konačnih proizvoda i to svake serije”, govori ekonomist Marko Gross, koji je proteklih osam godina na čelu tvrtke čiji je vlasnik i osnivač njegov otac Srećko Gross, magistar farmacije koji je prije 25 godina u malom unajmljenom prostoru u Zagrebu pokrenuo prvu proizvodnju otopina, krema i dodataka prehrani. Kako se posao širio, seli se u novi pogon u mjestu Brezje Samoborsko koji i danas radi da bi prije nekoliko godina sjedište i većinu proizvodnje prebacili u Malu Goricu, gdje su samo u posljednje tri godine u širenje kapaciteta uložili 3,5 do 4 milijuna kuna i početkom ove godine zaokružili veliki investicijski ciklus. I danas uz Biobazu proizvode oko 250 različitih dodataka prehrani i kozmetičkih proizvoda certificiranih po svim najvišim standardima kao što su ISO 9001 i HACCP, a imaju i certifikat 13485 za medicinsku proizvodnju.
Skroman početak
Biobaza je, ističe Gross, krenula s četiri proizvoda – neutralnom kremom, kremom za skidanje šminke, kremom za djecu i kremom za njegu tijela u trudnoći. Uskoro su osvojili tržište s originalnim pekmezom odnosno kremom za prirodno tamnjenje čiji su bazni sastojci pire od mrkve, ulje oraha i maslinovo ulje iz hrvatskog uzgoja. Ovu recepturu unaprijedili su ljubičastom mrkvom, pa su među prvima u svijetu koji nude potpuno prirodnu liniju proizvoda za postizanje brončanog tena ovom hvalevrijednom, arhaičnom poljoprivrednom kulturom. Danas se pod Biobazinim imenom nude razne kreme, dezodoransi, gelovi za tuširanje, ulja i micelarna voda za skidanje šminke, mlijeka i maslaci za tijelo, kreme za njegu beba, proizvodi za njegu brade za muškarce, zubne paste, anticelulitni proizvodi, razni pripravci za njegu i pranje kose…
Oko 65 posto Magdisovih prihoda danas dolazi od prodaje Biobazinih kozmetičkih proizvoda. Imaju ukupno 90 zaposlenih uključujući i nekolicinu u njihovim prodajnim predstavništvima u Mađarskoj i Srbiji. Sva je proizvodnja u Hrvatskoj. Uz drogerije i maloprodajne lance u Hrvatskoj Biobazini se proizvodi danas, otkriva predsjednik Uprave, mogu kupiti na brojnim prodajnim mjestima u Sloveniji, Srbiji, Bosni i Hercegovini, Mađarskoj, Rumunjskoj, Bugarskoj, Slovačkoj i odnedavno Poljskoj u kojoj opskrbljuju trgovine velikog trgovačkog lanca Rossmann, koji je treći po veličini drogerijski lanac u Europi. Poljska je, ističe, golemo tržište s 40 milijuna ljudi koje ima veliki potencijal.
Oko 80 posto proizvoda prodaju u Hrvatskoj, a ostatak ide u izvoz čiji udio konstantno raste. Tvrtka je prošle godine ostvarila ukupni prihod od 33 milijuna kuna, što je čini trenutačno drugim najvećim proizvođačem kozmetike u Hrvatskoj. Prošlogodišnji je prihod bio 10 posto veći nego 2016., a ove godine očekuju porast od 15 do 20 posto. Između 28 do 30 milijuna kuna godišnje uprihode u Hrvatskoj. Budući da su proizvodna tvrtka, u skladu s prihodima raste i proizvodnja pa tako i broj zaposlenih. Prošle su godine izvoz povećali za 15, a ove za čak 30 posto, pa očekuju da će već do kraja ove godine na stranim tržištima ostvarivati 15 do 20 posto prihoda.
Razlike između tržišta
Što se tiče širenja prodaje sada im je, kaže Gross, ključno stabilizirati se na svim tržištima na kojima su prisutni. S izvozom su, naime, krenuli tek prije tri godina i zadovoljni su kako su u inozemstvu prihvaćeni njihovi proizvodi “made in Croatia”.
“Svakom brendu treba oko tri godine da se stabilizira na novom tržištu, što nam se već događa u Mađarskoj i Sloveniji. Naši su proizvodi prepoznatljivi i kupci znaju da dobivaju očekivanu kvalitetu. Svako tržište ima neke specifičnosti, što se najbolje primjećuje po mirisnim notama. Mađari jako vole ružu, a u Hrvatskoj se najviše traži lavanda. U Mađarskoj se jako dobro prodaju tvrdi sapuni koje ljudi osim za pranje ruku koriste i za tuširanje, a kod nas daleko bolje idu tekući sapuni i gelovi za tuširanje”, govori Marko Gross. Dodaje kako Magdis stalno osmišlja nove proizvode jer ima vlastiti razvojni laboratorij, odnosno imaju sve odjele koji mogu razviti integriranu strategiju za novi proizvod - od ideje do plasmana na tržište. Veoma važnu ulogu u osmišljavanju nove kozmetike ima upravo iskusni farmaceut Srećko Gross po životnom opredjeljenju strastveni ljubitelj prirode, u kojoj pronalazi sastojke za svoje preparate pa žuri kući ili u laboratorij i smišlja recepture primjenjujući farmaceutske metode. Svoje je znanje prenio i na razvojni tim mladih inženjerki i tehničarki. Od početka ove godine Biobaza je svojim kupcima ponudila čak 16, a lani 12 novih proizvoda.
Veliki uspjeh na tržištu su, kaže predsjednik Uprave, postigli novi micelarni gelovi za tuširanje s pet esencijalnih ulja i vitaminom E, kao i novi pekmez za sunčanje s ljubičastom mrkvom koji se prodaje i obogaćen zlatnom prašinom pa, kada se namaže, ostavlja atraktivan vizualni dojam. Ukupna prodaja im stalno raste i u Hrvatskoj i u svim zemljama u kojima su prisutni, što im je najbolji pokazatelj da su potrošači sve svjesniji da su prirodni proizvodi bolji za njihovo zdravlje.
'Idemo na Zapad'
“Informacije su sve dostupnije, a ljudi se sve više interesiraju i dijele iskustva. Potrošač je sve samosvjesniji i informiraniji o proizvodu koji kupuje. Puno se više čita etiketa na stražnjoj nego na prednjoj strani. Ljudima je sastav i namjena proizvoda očito postala važnija od dizajna i glavne poruke na prednjoj etiketi. To nam ide u prilog jer jako vodimo računa o tome što stavljamo u svoje proizvode i njihovoj kvaliteti”, ističe Gross i najavljuju kako pripremaju novi preparat za rast kose koji već godinu dana testiraju kako bi mogli jamčiti njegovu djelotvornost. Kako su istovremeno proizvođač i dodataka prehrani i farmaceutskih i kozmetičkih proizvoda žele razviti kategoriju tzv. nutrikozmetike. Riječ je o kombinaciji koja sadrži kozmetički preparat i dodatak prehrani čijim se paralelnim korištenjem postižu željeni rezultati. Na tržištu već imaju takav anticelulitni tretman s kapsulama koje osoba pije jer pospješuju izlučivanje tekućine iz tijela i serumom kojim se maže tijelo kako bi se otvorile pore odnosno drenirala koža. Otprilike takav bi, govori Gross, trebao biti i novi proizvod za rast i održavanje kose s aktivnim, inovativnim komponentama razvijen u suradnji s vodećim švicarskim laboratorijem, registriran u Hrvatskoj i klinički ispitan.
I u narednim godinama, prema njegovim riječima, planiraju daljnji rast proizvodnje i prodaje, a najveća ambicija im je postići uspjeh na tržištu neke zemlje na europskom Zapadu. Smatraju, naime, da je hrvatsku roba ipak lakše prodati u zemljama istočne Europe, dok su na Zapadu kupci daleko zahtjevniji i teže prihvaćaju nove strane proizvode, a teže je naći i relevantne prodajne kanale. Upiti im već stižu iz nekih skandinavskih zemalja. A iz Zapadne Europe se onda lakše osvaja i američko i australsko tržište gdje također postoji potražnja.
Tekst je preuzet iz tiskanog izdanja Globusa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....