Turska Doğuş grupa u Hrvatskoj je vlasnica triju marina i dva hotela. Zajedno s projektima D-Resorta u Šibeniku, Ville Dubrovnik te hotela Maraska u Zadru, ova je grupacija u pet godina u Hrvatsku uložila oko 250 milijuna eura. Glavni izvršni direktor D-Marin grupe Burak Baykan priča o novoj niši kojoj se ova kompanija odlučila posvetiti. Jedrenje i rekreacijski jahting se s regatama klase TP52 vraćaju na hrvatsku obalu.
Zašto ste se odlučili za organizaciju regate u TP52?
- Riječ je o najznačajnijem nautičkom događaju godine. D-Marin u Hrvatsku dovodi vrhunske sportaše i iznimne poslovne ljude među kojima je mnogima ovo prvi dolazak u Hrvatsku. Jako smo ponosni što je baš D-Marin dobio jedinstvenu priliku biti domaćinom ovako značajnom sportsko-turističkom događanju. Ova je regata točno ono što Hrvatskoj treba. Naime, Hrvatska je kao stvorena za vrhunski nautički turizam. Ima sve predispozicije da bude top destinacija i u ovom segmentu. No, nautička industrija je iznimno zahtjevna, a za daljnje pozicioniranje Hrvatske u tom smjeru neophodna su dodatna ulaganja u razvoj destinacija i kvalitetu usluga. Dovođenje TP52 Super Series, jedne od zaista najprestižnijih regata u svijetu, značajan je korak u tom smjeru i donosi veliku vrijednost Hrvatskoj, Šibeniku, Zadru, ali i hrvatskom turizmu općenito.
Koliko su trajali pregovori oko dovođenja regate?
- Oduvijek smo imali namjeru dovesti regatu ove klase u Hrvatsku. Hrvatska je zaista jedna od najboljih svjetskih nautičkih destinacija, no još nije dobila pažnju kakvu zaslužuje. Nedostaje joj velikih međunarodnih sportskih događaja, posebice u jedrenju. Zahvaljujući poslu kojim se bavimo, imali smo priliku proputovati svijet, sudjelovati na nizu takvih događanja i zaista smatramo da Hrvatska zaslužuje event ovakvog tipa. S organizatorima TP52 Super Series spojili su nas kolege i veliki zaljubljenici u jedrenje Marko Mišura i Ivan Kljaković Gašpić. S pregovorima smo krenuli vrlo brzo. U početku su organizatori pružali otpor, ali to nas nije pokolebalo. Tu nam je prvenstveno pomogla i naša ekspertiza u organizaciji međunarodnih regata u klasama Farr 40 i Melges 20, a vjetar u leđa su nam svojim snažnim preporukama dali i jedriličari koji su imali prilike jedriti na tim regatama. Zahvaljujući svemu tome, stekli smo povjerenje organizatora i sada je na našem timu velika odgovornost. Želim zahvaliti svakom pojedinom članu D-Marin tima koji sudjeluje u realizaciji i organizaciji ovako zahtjevnog projekta. Veliki je posao još pred nama, ali jako smo zadovoljni tijekom priprema.
S regatom dolazi puno poslovnih ljudi. Je li to prilika i za razgovore o investicijama u Hrvatsku?
- Ovo je zaista jedinstvena prilika za Hrvatsku, a organizacija ovakvog sportskog eventa svjetskog glasa je odlična referenca i prilika za Hrvatsku da se još jače pozicionira na nautičkoj karti svijeta. Na svaku od regata dolazi gotovo 500 sudionika iz više od 20 zemalja. U 13 momčadi koje će jedriti u Šibeniku i Zadru velik je broj sadašnjih i bivših olimpijskih prvaka, kao i pobjednika najznačajnijih svjetskih regata poput America's Cupa i Volvo Ocean Racea. U TP52 jedrilicom upravljaju vlasnici koji su priznati poslovni ljudi i strastveni jedriličari poput Patrizija Bertellija, glavnog izvršnog direktora talijanskog modnog giganta Prada grupe i Douga DeVosa, predsjednika Amwaya. Njihov je dolazak u Hrvatsku prilika koju treba shvatiti ozbiljno i maksimalno ju iskoristiti. Naš tim će dati sve od sebe da im boravak u Hrvatskoj ostane u sjećanju, ali i da se otvore prilike za potencijalne projekte i suradnje.
Razmišljate li o još nekim regatama nakon TP52?
- U protekle smo dvije godine ugostili regate klasa Farr 40 i Melges 20, kada smo odlučili u Hrvatsku dovesti regate još sofisticiranijih klasa, baš poput TP52. Planovi su nam se i ostvarili, što je zapravo još jedna potvrda kvalitete naše infrastrukture i usluga u marinama. Velike planove imamo i za sljedeću godinu kada ćemo biti domaćini ORC Svjetskog prvenstva u Šibeniku i ugostiti čak 150 jedrilica. Trudimo se držati kontinuitet. Nadamo se da će se i druge kompanije odvažiti i krenuti u istom smjeru. Hrvatskoj trebaju takva događanja.
Nautički turizam raste u Hrvatskoj. Koliko će u tome odmoći povećane nautičke pristojbe?
- Svako dodatno opterećenje negativno se odražava na broj posjetitelja i turistički promet, a rezultate ove zadnje mjere ćemo tek vidjeti.
Što D-Marin izdvaja od drugih marina u Hrvatskoj?
- D-Marin upravlja trima marinama u Hrvatskoj - marinom D-Marin Mandalina u Šibeniku, marinom D-Marin Dalmacija u Sukošanu te marinom D-Marin Borik u Zadru. D-Marin Mandalina jedina je marina u Hrvatskoj koja može prihvatiti superjahte. S druge strane, D-Marin Dalmacija najveća je marina u Hrvatskoj koja je svoju uslugu dodatno obogatila otvaranjem jedinstvenog beach kluba i restorana na plaži. Portus beach club posjetiteljima pruža dodatne doživljaje kroz gastro ponudu, igralište za djecu i zabavu. D-Marin Borik u Zadru se upravo obnavlja te će i ona svojim gostima ponuditi novu kvalitetu i razinu usluge. Kontinuirano ulažemo u razvoj naših marina, a tome u prilog ide i nedavno uspostavljeno partnerstvo s Europskom banku za obnovu i razvoj vrijedno 70 milijuna eura od čega će dio sredstava biti usmjeren u Hrvatsku.
Sponzori ste hrvatske posade u klasi 49er braće Fantela. Kako je došlo do suradnje i koliko ste njome zadovoljni?
- S Igorom Marenićem i Šimom Fantelom smo se upoznali u Zadru i pratili smo ih na njihovom putu do olimpijskog zlata. Drago nam je što smo doprinijeli tom senzacionalnom uspjehu. U međuvremenu, Šime je odlučio promijeniti klasu iz objektivnih razloga, a mi braću Fantela nastavljamo sponzorirati i dalje u pripremi za novi olimpijski ciklus. To je još jedna u nizu odluka koje su u skladu s našom vizijom pozicioniranja Hrvatske kao svjetske jedriličarske destinacije. Trudimo se ulagati u jedinstvene projekte i istaknute pojedince, pa tako i razvoj vrhunskog sporta kao što je jedrenje.
I sami sudjelujete na regatama kao član posade na jedrilici Nahita na kojoj je 13 hrvatskih jedriličara.
- Tako je. Kao tadašnji regionalni direktor za Dogus Grupu, dobio sam priliku, zajedno s kolegama iz Zadra, formirati posadu za Nahitu. Tako su hrvatski vrhunski jedriličari Šime Fantela i Igor Marenić postali dio tima. Svatko ima svoju ulogu na brodu, uživam jedriti s mladim, ali iskusnim timom.
Vaša omiljena destinacija u Hrvatskoj?
- Niz je razloga zašto u ovom odgovoru ne mogu biti objektivan. Prvenstveno jer posebne osjećaje gajim prema Dubrovniku, Zadru i Šibeniku. No, Hrvatsku zaista volim od sjevera do juga, od morske obale do kontinentalnog dijela, od otoka do neotkrivenog zaleđa. Svaka regija krije nešto čemu se treba diviti i u čemu se istinski može uživati. Uvijek govorim kako bi Hrvatska, čak i da ne radim ovdje, uvijek bila moj odabir za idealan odmor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....