Nova turistička perspektiva

Zdravstveni turizam: 'Imate pristupačne cijene i veliko iskustvo. Iskoristite tu šansu!'

'Današnji potrošači žele kombinirati ugodna iskustva i izvrstan smještaj te traže dugoročno poboljšanje svog zdravlja'
Rika Jean-François, povjerenica za korporativnu društvenu odgovornost najvećeg svjetskog turističkog sajma, berlinskog ITB-a
 Darko Tomas / CROPIX

Na velikoj konferenciji o zdravstvenom turizmu Croatia Health Spot u Zagrebu svoja je iskustva iznijela i povjerenica za korporativnu društvenu odgovornost najvećeg svjetskog turističkog sajma, berlinskog ITB-a, Rika Jean-François.

Na ITB-u je počela raditi prije 14 godina, a posebno se zalaže za održivi turizam te koordinira i planira sve događaje vezane za društveno odgovorno poslovanje, a vodi i službeni program zemlje partnera. Nedavno je vodila i razvoj segmenta medicinskog turizma u ITB-u, u suradnji s Diversity Tourism.

Jedan ste od velikih znalaca aktualnosti u svijetu turizma. Kad govorimo o zdravstvenom segmentu, koji su danas glavni trendovi?

- Jedan od trendova zasigurno je povratak prirodi i povratak tradicionalnim metodama liječenja. Stoga pregledi, zdrava hrana, post, joga i ayurveda postaju vrlo popularni, ali se pojavljuju i alternativne opcije poput “mayan sweathouses” ili “health camps”.

Međunarodni “zdravstveni gradovi” u zemljama u razvoju, kao što su Kuala Lumpur, Chennai, Bangkok, Singapur, ali i Sao Paulo, nude brojne usluge pod jednom kapom. Poboljšanje standarda i robotska kirurgija pomogli su medicinskim postupcima da dođu na višu razinu. Ujedno se pojavljuju i nove destinacije; putnici žele kombinirati liječenje i odmor u turističkim destinacijama kao što su Kanarski otoci, Sejšeli, Južna Afrika, Egipat, Kostarika, Meksiko, Kuba, ali i Španjolska, Italija i Hrvatska.

Uz sportski turizam, zdravstveni je jedan od najbrže rastućih segmenata turističke ponude u svijetu. Kako to?

- Visoki troškovi zdravstvene zaštite, vrijeme čekanja na određene tretmane u matičnim zemljama i pristupačne cijene putovanja doveli su do porasta medicinskog turizma. Ovaj je segment u značajnom porastu i pretvorio se u dinamičan masovni pokret jer se smanjuju barijere koje sprečavaju putnike da putuju zbog liječenja. U razvijenim zemljama stanovništvo sve više stari, povećava im se očekivani životni vijek, osigurali su si dobar dohodak i štednju koje sada žele koristiti za poboljšanje svoga zdravlja. Ključni pokretač rasta u Europi bila je, naravno, direktiva o prekograničnoj zdravstvenoj skrbi koja je omogućila građanima EU besplatan pristup zdravstvenoj skrbi u svim državama članicama koju EU treba nadoknaditi.

Što potrošač zdravstvenog turizma traži i koja odredišta bira?

- Današnji potrošači žele kombinirati ugodna iskustva i izvrstan smještaj te traže dugoročno poboljšanje svog zdravlja. Mnoga europska zdravstvena odredišta izvrsno ispunjavaju ta očekivanja i kombiniraju klimu, kulturu, plažu i oporavak. Vodeće europske destinacije za medicinski turizam su još uvijek Velika Britanija, Njemačka, Francuska, Italija i Španjolska, ali i zemlje Istočne Europe poput Poljske (posebno za njemačko, englesko i skandinavsko tržište), Češke, Slovačke, Mađarske i Hrvatske također su sve popularnije. Litva i Rumunjska, pa čak i Albanija, ulaze na to tržište. Turska je jedna od najbrže rastućih destinacija medicinskog turizma koja privlači pacijente iz cijele Europe.

Tko su ti turisti i koliko troše?

- Prema statistikama, medicinski turisti su u prosjeku stari između 45 i 70 godina, uglavnom iz zapadnih zemalja u kojima su visokospecijalizirani troškovi medicinskog postupka (Europljani, Kanađani, Australci, građani Bliskog istoka i SAD-a). Neki žele uštedjeti, a neki sebi ne mogu priuštiti liječenje kod kuće i odlaze u zemlje koje su u razvoju.

Kako, s vašeg gledišta, stoji Hrvatska na karti zdravstvenog turizma svijeta?

- Hrvatska ima dugu i uglednu tradiciju u zdravstvenom i spa-turizmu! Hrvatska je i svjetski lider u transplantaciji organa i zubnoj njezi. Zagreb je već poznat po stomatologiji i na putu je da postane nova točka zdravstvenog turizma. Zbog predivnog krajolika, odlične infrastrukture i ljubaznih domaćina Hrvatska ima golem potencijal. U avanturističkom ili sportskom turizmu postoje brojne dodatne mogućnosti: planinarenje, kajak, jahanje, biciklizam. Mogućnost borbe protiv sezonalnosti je zdravstveni turizam. Njegovi razni sadržaji nalaze se u zemlji u srcu Europe, i to s dobrim zračnim vezama i velikim iskustvom u turizmu. Pristupačne cijene i turističko iskustvo već su vaša velika prednost. Također, važno je specijalizirati se. To je vaša šansa. Slijedite inovacije, idite ukorak s novitetima, budite društveno i ekološki odgovorni, jer će se to isplatiti u budućnosti! I pobrinite se da domaći ljudi imaju pristup tretmanima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 17:47