Za jedne dobro, za druge ne

Zbog elektrifikacije autoindustrije više od 400 tisuća ljudi moglo bi ostati bez posla

Električni motori imaju manje dijelova i nisu toliko zahtjevni za održavanje, što je dobra vijest za korisnike, ali ne i za radnike u industriji
Porsche Taycan, tvornica u Stuttgartu
 Profimedia, AFP

Zbog prelaska s benzinskih i dizelskih vozila na one električnog motora do 2030. godine samo u Njemačkoj bez posla bi moglo ostati čak 410 tisuća radnika, predviđaju stručnjaci iz Nacionalne platforme za budućnost mobilnosti (NPM), savjetodavnog vijeća njemačke vlade.

Kako za Reuters navode iz NPM-a, električni motori imaju manje dijelova i nisu toliko zahtjevni za održavanje, što je dobra vijest za njihove korisnike, no ne i osobe zaposlene u tradicionalnoj automobilskoj industriji.

Tako bi samo u proizvodnji motora i mjenjača u idućih deset godina bez posla trebalo ostati gotovo 90 tisuća ljudi, a velik broj njih bez svojih radnih mjesta ostat će i zbog automatizacije, odnosno robota i softvera koji će u tvornicama zamijeniti ljudsku radnu snagu. Njihov pesimizam ipak ne dijeli glavna njemačka organizacija automobilske industrije (VDA) iz koje kažu da su ta predviđanja bazirana na nerealno ekstremnom scenariju.

Prema informacijama objavljenim prošle godine, u njemačkoj automobilskoj industriji u 2018. bilo je zaposleno 834 tisuće ljudi, što je najviše zaposlenih od 1991. S obzirom na to da se ove godine predviđa globalni pad prodaje automobila, može se očekivati da će i njemačke automobilske kompanije podijeliti otkaze svojim zaposlenicima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 12:05