Ako zakasnite na tulum sat vremena neće vam se vjerojatno dogoditi ništa, no ako debelo zakasnite na posao, mogli biste se naći u nevolji.
Stoga ne čudi da zaposlenici, sudeći po nedavno objavljenom istraživanju kompanije CareerBuilder, smišljaju svakojake izgovore svojim poslodavcima zašto su taj dan zakasnili na posao.
Neki od najmaštovitijih izgovora koje su poslodavci čuli, pokazuje istraživanje, glase: „kava mi je bila prevruća i nisam mogao krenuti na posao dok se ne ohladi”, „pas mi je pojeo raspored za posao”, a jedan poslodavac je naveo kako mu je zaposlenik svoje kašnjenje opravdao rečenicom „mama me zaključala u ormar i zato nisam mogao ranije doći”.
Business Insider razgovarao je s Rosemary Haefner, direktoricom ljudskih resursa u CareerBuilderu, o tome kako najbolje izbjeći nevolje zbog kašnjenja na posao.
Haefner je pojasnila kako je svaka tvrtka po tom pitanju drugačija i da ponekad kasniji dolazak na posao neće uzrokovati toliko veliki problem koliko smo možda mislili.
"To uvelike ovisi o politici tvrtke prema kašnjenju", rekla je Haefner za Business Insider. "Ako svatko u kompaniji dolazi na vrijeme na posao, a vi ne, vjerojatno ćete se istaknuti. Ako je povremeni kasniji dolazak na posao prihvatljiv u vašoj tvrtki, vjerojatno nećete biti disciplinirani."
Ako želite znati kako ublažiti negativne posljedice kašnjenja na posao, donosimo vam nekoliko koraka za to:
1. Ako možete, nazovite unaprijed
"Ako znate da ćete kasniti, najbolje je da nazovete svoje nadređene i obavijestite ih o tome", kaže Haefner. "Zatim se pokušajte dogovoriti s nekim da vas pokrije, ako je to potrebno i moguće."
2. Razmislite o posljedicama vašeg kašnjenja
Jeste li zbog kašnjenja propustili nešto veliko? Ako niste, vjerojatno je najbolje izbjeći stvaranje drame oko toga.
"Ako ste puno kasnili, možda ćete morati posegnuti za isprikom putem e-maila", kaže Haefner. "Još jedan razlog zbog kojeg biste mogli odabrati tu opciju jest ako je vaše kašnjenje uzrokovalo veliki problem za tvrtku, kao što je gubitak klijenta."
3. Ispričajte se
Nikada ne škodi reći da vam je žao.
"Kašnjenje je dio života i uvijek je pristojno ispričati se kada se to dogodi", rekla je Haefner za Business Insider. "Ljudski je griješiti, stoga preuzmite odgovornost i krenite dalje".
Ako smatrate da ste opasno zabrljali, ispričajte se osobno, umjesto putem e-maila.
4. Navedite objašnjenje
Ako imate legitimno objašnjenje, slobodno ga recite! Samo pokušajte zvučati kao da zaista dajete smisleno objašnjenje, a ne da se izvlačite.
5. Jasno recite da vam to neće ući u naviku
Mogli biste reći nešto poput: "Znam da ova tvrtka cijeniti točnost i potrudit ću se ubuduće dolaziti na vrijeme”, kaže Haefner.
6. Budite iskreni
Iako vam može biti primamljivo izmišljati razloge svog kašnjenja, integritet je ono što svaka tvrtka cijeni. Ako slažete i budete uhvaćeni, prekršit ćete povjerenje poslodavca i to će ga još više uzrujati."
Ako vam se ipak čini da je vaš izgovor previše sulud, iako je možda istinit (poput „pas mi je pojeo raspored za posao”), možda je ipak bolje da smislile neki bolji razlog.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....