MARLENA DAPČIĆ

Mlada hrvatska dizajnerica radi na jedinstvenom projektu: ‘Bit će to najluksuznija jahta građena u Hrvatskoj‘

Marlena Dapčić brodi mukotrpnim putom afirmacije u jahtingu, a zanimljivo je da to postiže napredujući kroz projekte građene u Hrvatskoj

Mini cruiser s osamnaest kabina koji izgleda poput privatne jahte, Marlena Dapčić

 Robert Matić/A. D. Group

Nakon što je u Veneciji završila fakultet industrijskog dizajna, Marlena Dapčić svoju je karijeru već razvijala u inozemstvu radeći za druge kompanije.

Međutim, prije nekoliko godina Marlena Dapčić sav je fokus usmjerila na svoj dizajnerski studio i Hrvatsku, u okviru vlastite tvrtke A.D. Group, s kojom odrađuje zapažene projekte i u našu brodograđevnu praksu unosi elemente ‘pravog’ jahtinga. Yachts Croatia zatekao ju je u Splitu, gdje radi na dvama novim projektima jahti od pedeset metara i slaže ‘kockice’ za budućnost.

image

Marlena Dapčić

Robert Matić

- Moji kolege u Italiji su poznati dizajneri i inženjeri, ali ovdje me nitko nije poznavao. Na početku sam bila ‘ona koja bira boje’ – zvali su me za uređenje interijera, iako sam krenula iz jednog ureda u kojem smo radili kompletno sve za manja plovila, a svoje znanje sam u međuvremenu nadogradila, u Hrvatskoj smo krenuli sve iznova, od početka. U nekoliko godina sam uspjela doći do prepoznatljivosti, i to kao dizajnerica i inženjerka u jednom. Razlika između klasičnog dizajnera i mog ureda jest u tome što radimo kompletan proizvod. Taj način je poprilično sličan mentalitetu na koji su naučili hrvatski ljudi, da jedan inženjer koji je završio brodogradnju radi od dizajna do svega ostalog.

image

Projekt za Seven Seas bit će najluksuznija hrvatska jahta, koja će imati šest udobnih kabina i deplasman od 499 bruto tona, a inovativnim luksuznim tenderom Marlena Dapčić ‘cilja’ i na nagrade

A. D. Group

Međutim, radeći na taj način, dizajn eksterijera postojećih projekata nije napredovao, pa sam od uređenja interijera počela raditi i eksterijer, uz maksimalan trud oko suradnje s našim inženjerima koji imaju jako puno iskustva, poput Vinka Strizića i Branka Vukovića. Ali nedostaje im ono što sam ja naučila o dizajnu i materijalima u Italiji - kaže Dapčić.

- Kada sam u početku dolazila s izvedbenim nacrtima u brodogradilište, nisam bila prihvaćena, dijelom i zbog neznanja radnika i kolega. Paradoksalno je da istodobno imamo struku koja radi u inozemstvu za puno više novca, a i puno su više cijenjeni, tko to ne bi htio… Ovdje se moram konstantno boriti, što mi ide u prilog jer učim, ali se jako teško boriti protiv postojećeg sistema, a i radnici su starije dobi. Ja ne radim kao klasični dizajner, morala sam odustati od tog koncepta, već kod mene dolaze investitori i pristupaju kao da se gradi kuća, a ne brod, sa svim svojim zahtjevima. Pravi dizajneri jako puno rade za sebe i jednostavno prodaju svoj koncept ili rade za neko brodogradilište - govori Dapčić.

image

Projekt luksuznog day cruisera

A. D. Group

- Bila sam na početku sama u A.D. Groupu, a kako imam samo ‘dvije ruke i jednu glavu’, trebali smo povećati tim, danas nas je četvoro, tu je moja sestra Helena koja je arhitektica, jedan moj kolega je vanjski suradnik te istodobno radi za Fincantieri, a jedan od nas je renderist koji radi video i rendere - kazuje Dapčić koja ističe da u Splitu nije slučajno. Naime, tu se rađaju dvije jahte pod njenom supervizijom.

- Na tim dvama projektima smo odradili dizajn eksterijera i interijera, arhitektonske planove i 3D rendere. Prva jahta je ICY, a to je novi brend o kojem će se još puno čuti. Prva jahta iz serije je pedesetmetarski mini cruiser koji bi po svemu trebao imati karakteristike jedne jahte, ali ima petnaest kabina, te svoje norme i svoja pravila putničkih brodova koja su jako stroga. Ali izgledom će biti na razini kvalitete jahte, za razliku od većine postojećih ‘kriljanskih’ mini cruisera. On istodobno može biti i građen kao jahta sa šest kabina, s identičnim, ili sličnim vanjskim izgledom.

image

Novi brend zove se ICY, a prvi primjerak bit će mini cruiser s osamnaest kabina koji izgleda poput privatne jahte

A. D. Group

S druge strane, 46-metarska jahta za koju počinjemo gradnju ima potpuno obrnutu logiku. Oni su se opredijelili za koncept prave jahte sa šest kabina, ali s jarbolima i nešto klasičnijim izgledom. Njega smo koncipirali kao jahtu ‘od glave do pete’, ali s konzervativnim i jednostavnim rješenjima u dizajnu eksterijera jer ne želimo riskirati s kompliciranim oblicima, već se prilagođavamo mogućnostima gradnje koje kod nas postoje u čeliku i aluminiju.

Dapčević kaže da će to biti dosad najluksuznija jahta građena u Hrvatskoj.

- Karakteriziraju je čiste linije eksterijera i motiv vala koji se ponavlja na vanjštini i unutrašnjosti, kao dvije cjeline koje su dizajnerski povezane. U unutrašnjosti smo koristili oniks s pozadinskim rasvjetljenjem i puno inovativnih materijala, uz prisutnost provjerenih materijala poput alcantare i tkanina koji jahti daju osjećaj topline, jer prevladava ‘čist’ dizajn s bijelim površinama i zlatnim detaljima. Jahta je to od 499 bruto tona, s mnoštvom prostora koje pažljivo uređujemo, a gradi se s klasom za ‘unlimited navigation’, za što je zadužen projektant Vinko Strizić, po narudžbi investitora.

image
A. D. Group
image
A. D. Group

Radi i na svom projektu koji bi trebao biti jedinstven.

- Radi se o inovativnom kompozitnom gliseru koji ima optička vlakna u sebi, i ispod gelcoata može mijenjati boju, osvijetliti ime broda, kao RGB rasvjeta… To bismo htjeli izbaciti van kao hrvatski proizvod, i tražim partnera za taj projekt, koji bi ga htio graditi. Radi se o luksuznom day cruiseru za koji već imam zainteresiranog klijenta. Naime, mnogi moji kolege s kojima sam radila već imaju po neku priznatu međunarodnu nagradu, i želja mi je da s ovim projektom i ja krenem tim putem - zaključuje za Yachts Croatia Marlena Dapčić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 08:11