UČINKOVITA KONTROLA

Zastupnici traže bolje uvjete prijevoza životinja: Ne možemo prihvatiti njihovu patnju

Zakonodavstvo EU mora odgovoriti na izazove s kojima se suočava ovaj rastući sektor, ističe Glavak
 /Dpa Picture-alliance Via Afp

Stoka natisnuta u kamionima i brodovima često proživljava horor - leži u fekalijama, smrzava se ili "kuha", obolijeva, čak i ugiba od žeđi, gladi ili nesreća, rekle su zastupnice i zastupnici u Europskom parlamentu u Strasbourgu i zatražili bolje uvjete transporta životinja.

Oni su na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta izglasali preporuku o poboljšanju dobrobiti životinja tijekom prijevoza, o učinkovitijoj kontroli izvoza živih životinja i ograničavanju prijevoza mladih jedinki. Preporuka je usvojena s 557 glasova za, 55 protiv i 78 suzdržanih, prenosi Hina.

Zastupnici su prvotno zatražili uvođenje strožih pravila o transportu, ali izvjestitelj Daniel Buda (EPP) smatra da prijevoz živih životinja ne bi trebalo ograničavati. "Sektor stočarstva daje važan doprinos europskom gospodarstvu. Imamo 168 milijardi eura godišnje prihoda u tom sektoru i radna mjesta za gotovo 30 milijuna europskih građana", rekao je.

Akcijski plan

Na sjednici resornog odbora EP-a u prosincu 2021. usvojen je izvještaj o nedostacima i kršenju važećih pravila EU o pitanju dobrobiti životinja i usvojene su preporuke za reviziju postojećeg zakonodavstva. Većina eurozastupnika smatra da uredba o transportu živih životinja usvojena 2005. i još na snazi, nije prilagođena trenutačnom stanju na terenu. Preporučuju da zahtjevi o trajanju putovanja i minimalnom prostoru po jedinki postanu stroži i jasniji. Traže zabranu prijevoza za one mlađe od 35 dana, osmosatno ograničenje za prijevoz određenih grupa i predstavljanje jasnog akcijskog plana do 2023.

- Nitko od nas ne može prihvatiti patnju životinja tijekom transporta - rekla je izvjestiteljica Isabel Carvalhais (S&D) i dodala da treba poboljšati mreže mobilnih lokalnih klaonica.

Povjerenica Komisije za zdravstvo i sigurnost hrane Stella Kyriakides rekla je da su osobito važne alternative prijevoza jedinki koje su pri kraju životnog vijeka te da je dobrobit životinja prioritet u okviru strategije Od polja do stola.

Tilly Metz (Zeleni) uvjerena je da je vrijeme ključan koncept i da svaki sat više proveden u prijevozu znači dodatnu patnju životinjama. Martin Hojsík (liberali) rekao je da životinje trpe bol tijekom prijevoza samo zbog ljudske pohlepe te naveo slučaj transporta ovaca iz Slovačke u Libiju za vrijeme građanskog rata samo kako bi se odvezle u klaonicu. Negoduje i zbog prijevoza svinja iz Slovačke samo radi klanja u Njemačku te vraćanja mesa u domicilnu državu. Ističe da tako životinje nepotrebno pate, šteti se slovačkim poljoprivrednicima i prehrambenoj industriji, a utječe i na gubitak radnih mjesta.

Infrastruktura

Sunčana Glavak (EPP) rekla je da se u 2019. godini u državama članicama EU trgovalo s više od 1,6 milijardi životinja. - Postojeće europsko zakonodavstvo mora odgovoriti na izazove s kojima se suočava ovaj rastući sektor - smatra i dodaje da treba zaštititi poljoprivrednike.

Poseban problem predstavlja prijevoz životinja u treće zemlje koje imaju niže standarde i manje mogućnosti kontrole nego Europska unija. Iz tog razloga, uvjerena je Glavak, ključno je skratiti lance opskrbe, sagraditi i obnoviti potrebnu infrastrukturu, ojačati legislativu i osigurati njezinu dosljednu primjenu te uskladiti obvezujuće standarde za vozila i plovila koja prevoze žive životinje.

- Naravno, zalažem se za kvalitetan zakonodavni okvir čija će provedba jamčiti dobrobit životinja, izbjegavanje nepoštenog tržišnog natjecanja i bolju kvalitetu proizvoda. Naša humanost zapravo, razvidno je to iz svih naših govora, pa i kolege Bude, ne može se svesti na 90 sekundi zgražanja kad na televiziji vidimo prilog o strahotama počinjenim nad životinjama. Zato mislim da svi idemo u zajedničkom, dobrom smjeru - rekla je Glavak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 05:47