U doba u kojem se svijet suočava s izazovima klimatskih promjena, zelene i digitalne tehnologije izranjaju kao ključna rješenja koja ne samo da oblikuju, već i definiraju put prema održivoj budućnosti. Spoj ekoloških inovacija i digitalne transformacije postaje neizbježna agenda kako za Europsku uniju, tako i za cijeli svijet. U središtu ove transformacije je Europski zeleni plan, ambiciozna inicijativa koja predstavlja temeljni okvir za postizanje ekološke održivosti uz istovremeno poticanje digitalnog napretka.
U skladu s ovim globalnim trendom, i naše tvrtke naglasak stavljaju na primjenu zelenih i digitalnih tehnologija u transformaciji maritimnog sektora, s posebnim naglaskom na cijeli lanac vrijednosti vodika. Lürssen gradi prvu superjahtu s tehnologijom gorivih ćelija, a u Hrvatskoj projekti poput Doline vodika Sjevernog Jadrana, s fokusom na prvi putnički brod na vodik, osnivanje regionalnog centra za vodik te razvoj prve pametne i zelene marine, odražavaju predanost postizanju održivosti putem povezivanja ekologije s naprednim tehnološkim rješenjima.
Paralelno s tehnološkim inovacijama, ključna važnost pridaje se ljudskim potencijalima, njihovoj edukaciji i razvoju novih vještina kako bi se ostvarile ove promjene. Aktivno uključivanje naših članova tima u procese promjene, podizanje svijesti i razvoj novih kompetencija preduvjet su ostvarenja održivog poslovanja unutar maritimnog sektora. Razvojem novih tehnologija i prihvaćanjem zelenog, odnosno održivog pristupa, koji se isprepliće s digitalizacijom, obrazovanje i razvoj vještina postaju presudan faktor u postizanju uspješne transformacije i napretka. U konačnici, Rijeka je odabrana kao lokacija za uspostavu Lürssen inženjerskog ureda zbog stručnog kadra kojeg Hrvatska i danas posjeduje te činjenice da je u povijesti bila prepoznata kao jedna od najpriznatijih pomorskih i brodograđevnih zemalja na svijetu, posebice u području gradnje sofisticiranih prototipnih brodova.
Ovu godinu završavamo s više od 150 visokokvalificiranih stručnjaka zaposlenih ovdje u Hrvatskoj. U sljedećoj godini sigurno planiramo proširiti naš tim u kojem su trenutačno uglavnom inženjeri brodogradnje, strojarstva, elektrotehnike, razvojni inženjeri te osobe različitih tipova zanimanja u sektoru informacijskih tehnologija kao što su softverski developeri, sistemski integratori i dizajneri multimedijskih sadržaja.
Lürssen grupa djeluje putem više društava u Hrvatskoj te, uz ključno poslovanje koji se tiče dizajniranja i projektiranja luksuznih megajahti i brodova vojne namjene, svoju konkurentsku prednost ostvaruje kontinuiranim ulaganjem u pravce razvoja naprednih tehnologija koji su posljedica rastućih zahtjeva klijenata i prepoznavanja budućih trendova tržišta kao što su razvoj digitalnog blizanca u području maritimne industrije, razvoj integrativnih rješenja za autonomnu vožnju i napredna istraživanja u području vodika kao alternativnog pogona.U cilju osiguravanja spremnosti i otpornosti naše Grupe na izazove, fokus stavljamo na značajno povezivanje s ključnim dionicima u regiji u području narednih tehnologija u maritimnoj industriji, kao i vrlo usku suradnju s progresivnim Sveučilištem u Rijeci predvođenim rektoricom prof. dr. sc. Snježanom Prijić-Samaržijom.
To potvrđuje i uključivanje tvrtki iz Lürssen grupe u prvu transnacionalnu dolinu vodika u EU, a riječ je o Dolini vodika Sjeverni Jadran. U partnerstvu sudjeluje 37 organizacija, a s područja Hrvatske u projekt je uključeno šest tvrtki i tri znanstveno-istraživačke organizacije. Dolina vodika sufinancira se s 25 milijuna eura bespovratnih sredstava, od čega će hrvatski partneri dobiti 7,4 milijuna eura. Ova suradnja potvrđuje našu predanost održivim rješenjima i naglašava važnost regionalne integracije u budućim energetskim projektima. Intenzivno ćemo raditi i na projektu izgradnje prvog putničkog broda na vodikov pogon. Glavni cilj projekta je pridonijeti ubrzanju prijelaza na sigurnu upotrebu održivih klimatski neutralnih goriva u vodenom prometu. Brod će biti posebno dizajniran za plovidbu Jadranskim morem, a njegova ukupna vrijednost je gotovo 19 milijuna eura, od čega je 13,5 milijuna eura osigurano iz fondova EU.
Jedan od važnijih projekata je i razvoj pametne marine budućnosti. Njime smo predvodnik visokotehnoloških rješenja u nautičkom turizmu, a naš proizvod se prije svega ističe po važnosti u pogledu zelene tranzicije i digitalne transformacije. Ukupna vrijednost projekta je četiri i pol milijuna eura, s tim da se kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti sufinancira više od 2,6 milijuna eura. Temeljit će se na najnovijim tehnologijama i biti u skladu s trendovima u područjima održive mobilnosti, turizma, ekologije, kreativne industrije i digitalnih inovacija. S našim partnerima ovim projektom želimo pokrenuti digitalnu transformaciju nautičkog turizma te stvoriti preduvjet za gradnju prve pametne luke nautičkog turizma, odnosno koncepta najsuvremenije digitalne i potpuno ekološki osviještene marine.
Značajan doprinos razvoju projekata i novih tehnologija omogućilo nam je i osnivanje maritimnog inovacijskog klastera MARINN. On je okosnica razvoja maritimne industrije u Hrvatskoj i uvjereni smo da će razvoj i širenje klastera pozicionirati Kvarner i Hrvatsku kao centar izvrsnosti za razvoj novih tehnologija i pametnih vještina.
U doba sveprisutnih izazova klimatskih promjena, zelene i digitalne tehnologije postaju neophodne za oblikovanje održive budućnosti. Važnost ljudskih potencijala, njihove edukacije i razvoja vještina stavlja se u prvi plan jer su oni ključni čimbenik uspjeha ove promjene.
U 2024. ulazimo spremni oblikovati budućnost maritimnog sektora, a naglasak stavljamo na važnost suradnje, razvoja znanja, inovacija i novih tehnologija u ostvarivanju vizije zelene i pametne maritimne industrije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....