BARBARA MESIĆ

‘Želimo što prije pokrenuti investiciju u Porto Baroš, planiramo uložiti 363,7 milijuna kuna‘

Početak rada morskog dijela marine planira se tijekom 2024., a početak rada kopnenog dijela marine s glavnom zgradom očekuje se u 2025.
Barbara Mesić

Pred turističkim Kvarnerom je uzbudljivo razdoblje koje će donijeti nove velike investicije u kvalitetan turizam. Najave su to članice Nadzornog odbora najvećeg kvarnerskog hotelijera Liburnia Riviera Hotela Barbare Mesić, ujedno i članice Uprave tvrtke Gitone Kvarner. Mesić je niz godina radila kao glavna savjetnica u Ministarstvu turizma, a od prošle jeseni u privatnom je biznisu vezanom za novog vlasnika Liburnije - njemačke obitelji Lürssen. U Rijeci s ACI-jem planiraju sagraditi veliku marinu za megajahte, a najavljuju i obnovu hotela.

Kada počinje gradnja nove marine za megajahte i koja je dinamika radova? Za što će biti zadužen ACI, za što vaša tvrtka Gitone Kvarner?

- Na natječaju koji je u prosincu 2020. raspisala Vlada o davanju koncesije na pomorskom dobru u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja luke posebne namjene - luke nautičkog turizma Porto Baroš - Gitone Kvarner javio se s ACI-jem te smo nakon okončanja natječaja izabrani kao koncesionar. Planiramo uložiti 363,7 milijuna kuna u gradnju marine za megajahte Porto Baroš. Koncesija se daje na razdoblje od 30 godina i vjerujemo da ćemo sinergijom iskustva i znanja sagraditi jednu od najljepših marina za megajahte na ovom području Mediterana. Marina će imati više od 260 vezova i, kako je još prije istaknuo ministar Oleg Butković, bit će to trenutno najveća investicija u nautički turizam u državi. Iako smo prema odluci Vlade dobili rok od dvije godine za ishodovanje lokacijske dozvole, mi smo veoma optimistični i želimo što prije pokrenuti ovu investiciju. Nadamo se da ćemo započeti s radovima već u drugoj polovici iduće godine. Početak rada morskog dijela marine, dakle korištenje vezova i objekta na Ružićevu gatu, kao i benzinske postaje, planira se tijekom 2024. godine, a početak rada kopnenog dijela marine s glavnom zgradom očekuje se u 2025. ACI bi u ovom partnerstvu bio zadužen za nautički sadržaj, a Gitone Kvarner više će se fokusirati na ugostiteljski sadržaj, turističke usluge i dovođenje megajahti na vez te ostale povezane poslove.

Zašto ste baš Rijeku, koja nije turistički grad, izabrali za ovakvu luksuznu marinu i što će takva investicija donijeti samim Riječanima? Koliko će buduća marina sa svojim sadržajima biti otvorena prema zajednici s obzirom na to da će marina ipak zaokružiti velik dio luke?

- Marina je od velike važnosti, ne samo za nautičare nego i za sve građane Rijeke, pa i šire, jer će gradnja marine trajno promijeniti izgled grada, ponuditi gomilu sadržaja i unaprijediti kvalitetu života stanovnika riječke regije. Luka nautičkog turizma u Rijeci time će postati korisnik dosad najveće investicije u nautički turizam u Hrvatskoj. Ne samo da Rijeka dobiva na važnosti kao destinacija hrvatskih i svjetskih nautičara nego i cijela Hrvatska postaje još više prepoznatljiva i atraktivnija na karti nautičkog turizma.Ovaj projekt donijet će višestruku korist gospodarskom razvoju regije Rijeke i šire i jako je važno naglasiti da će nova marina otvoriti 132 nova radna mjesta. Pozitivni učinci ove investicije bit će dalekosežni jer, osim zapošljavanja specijaliziranog osoblja, doći će i do porasta stope zapošljavanja u djelatnostima koje su komplementarne. Prateće usluge koje su vezane uz luku doživjet će znatan procvat, a razvoj luke i razvoj grada donijet će koristi cijeloj zajednici.Jako nam je važno biti otvoren prema zajednici i stoga će gradnja marine na prostoru Porto Baroša, koji je trenutno nedostupan građanstvu, omogućiti svim građanima korištenje tog prostora koji predstavlja središnji dio identiteta grada. Cilj koncesije i ove velike investicije je unaprijediti postojeće, kao i izgraditi nove mogućnosti za cijelo riječko područje.Marina će biti integralni dio grada i upravo zbog toga građanima će omogućiti uživanje u njezinim sadržajima i povezanim uslugama koje će nuditi. Ovdje posebno želim istaknuti da će se prilikom novih zahvata i prenamjene građevina unutar luke uzimati u obzir povijesno, kulturološko i arhitektonsko-urbanističko naslijeđe jer ACI marina Rijeka čini cjelinu s okruženjem u kojem se nalazi i o tome će se posebno voditi računa.

Tko će biti gosti Porto Baroša? Kako im osigurati luksuz i na kopnu kakvog ipak trenutno u Rijeci nema?

- Osim razvoja nautičkog turizma na puno višoj razini, ulaganjima u razvoj Porto Baroša želimo podići razinu cijele destinacije, ne samo Rijeke nego čitavog Kvarnera. U samoj marini nautički sadržaji obuhvatit će gatove za smještaj plovila, recepciju, radionicu za održavanje i popravke plovila, prostor za servis plovila, pumpu i slično, a ugostiteljski i trgovački sadržaj obuhvaćat će turističke usluge u kongresnom turizmu, smještajne jedinice za nautičare, restorane, trgovačke objekte... Zimovanje jahti također je vrlo unosan posao i u sklopu projekta Porto Baroš mogu se stvoriti svi uvjeti da bi velike, mega i super jahte zimovale u Rijeci. Kombinacija svega toga trebala bi rezultirati višestrukim povećanjem potrošnje po gostu na destinaciji, uključujući i višu cijenu smještaja. Naravno, to se ne može dogoditi u jednoj ili dvije sezone, nego je to znatno dulji proces.Sve to želimo vezati sa smještajnim kapacitetima u našim hotelima LRH u Opatiji. Opatija ima velik potencijal i kao stvorena je za luksuzni turizam. Čitava destinacija naglo se budi i vjerujem da smo s drugim gospodarstvenicima i lokalnim partnerima uspjeli pokrenuti novu priču, u okviru koje izgrađujemo najpoželjniju cjelogodišnju destinaciju, i da ćemo zajedničkim snagama podići raznolikost ponude i turističku vrijednost Opatije na puno višu razinu.Ovo je prvi put da obitelj Lürssen ulaže u turizam s obzirom na to da je želja bila diverzificirati poslovanje. Vlasnik naše grupacije vrlo je ozbiljan i profesionalan i došao je ovamo sa željom da tu i ostane te da investira u ozbiljne projekte. Jedan od takvih je i inženjerski Lürssen centar u Rijeci, u kojem u idućih pet godina namjerava zaposliti više od stotinu inženjera brodogradnje, strojarstva, elektrotehnike te IT stručnjake iz područja razvoja softvera. Drago nam je da u svemu tome imamo podršku Vlade premijera Andreja Plenkovića od naših prvih investicija u Hrvatskoj.

Budući da imate aktivnu ulogu i u najvećem kvarnerskom hotelijeru, Liburnia Riviera Hotelima, kako će se povezati ta dva segmenta - hotelijerstvo i nautika?

- Snažan naglasak stavit ćemo na razvoj nautičkog turizma koji ima velik potencijal na ovom području. Namjera nam je ulaganjem i razvojem marine Porto Baroš, podići segment nautičkog turizma na puno višu razinu, a sve to želimo povezati sa smještajnim kapacitetima u našim hotelima. Opatija je bila i ponovno treba biti premium destinacija. Sa svim tim ide i podizanje razine ugostiteljske ponude, ali i razvoj drugih komercijalnih sadržaja namijenjenih takvim gostima.Podrška dvaju gradova, Rijeke i Opatije, bit će nam ključna u ostvarenju ovih ciljeva i zato mi je drago što mogu pohvaliti dosadašnju suradnju s gradovima, ali posebno i suradnju s novim gradonačelnicima Rijeke i Opatije, Filipovićem i Kiriginom.

Koje promjene očekujete u iduće tri godine u vašem portfelju? Hoće li biti novih akvizicija, što je s postojećim obnovama starih hotela, planiraju li se greenfield investicije?

- U pripremi su brojni projekti i investicije te planiramo ulaganja u većinu naših objekata kroz projekte povećanja energetske učinkovitosti korištenjem novih tehnologija i obnovljivih izvora energije, što će pridonijeti razvoju zelenije i održivije Opatije. Posebno bih izdvojila već pokrenutu obnovu jednog od prvih hotela na Jadranu i povijesne znamenitosti Opatije - hotela Kvarner, kao i radove na terasi hotela Imperial, gdje se uskoro otvaraju kavana i slastičarnica. Budući da je riječ o investicijama na građevinama koje su zaštićena kulturna baština, izrazito uvažavamo struku i preporuke konzervatora kako bi sve bilo u skladu sa standardima.

Dogovaramo i zajedničke projekte s našim lokalnim partnerima. S Gradom Opatijom idemo u obnovu Slatine, na tom ćemo području sagraditi najljepši mali trg na Mediteranu, na kojem će se ljudi moći okupljati i uživati, ali i na kojem bi se organizirala velika sportska i druga događanja. Razgovarali smo i o drugim konkretnim projektima, kao što su osnivanje turističko-tehnološkog inkubatora i inovacijskog centra, osnivanje hotelske škole, razvoj dodatnog sadržaj za mlade, osnivanje kulinarske akademije, digitalizacija raznih usluga i proizvoda... Tu nam je svakako bitna i nova financijska omotnica iz EU, koja otvara niz mogućnosti za prijavu projekata na natječaje Europske unije, koje će LRH samostalno i u suradnji s Gradom, ali i s drugim lokalnim i regionalnim partnerima zajednički razvijati i prijaviti.Sva ta ulaganja doprinijet će zapošljavanju lokalnog stanovništva i njegovu sudjelovanju u budućim projektima. Svjesni smo da moramo sudjelovati u razvoju cjelokupne destinacije i povećati ukupnu turističku vrijednost Opatije zajedno s gradskim, županijskim i ostalim lokalnim i regionalnim partnerima. Uzimajući to u obzir, posebna će se pozornost posvetiti proizvodima zdravstvenog turizma, koji je posebno u fokusu zbog trenutne pandemije. Posebna pozornost bit će usmjerena na kulturni i pametni turizam, mogućnost razvoja sportskog turizma u kombinaciji s lokalnom gastronomijom, lokalnim dobavljačima i upotrebom najnovijih tehnologija, što će Opatiju pozicionirati kao jednog od lidera u tim segmentima turizma.U ovom smjeru već smo ostvarili suradnju sa specijalnom bolnicom Thalassotherapia Opatija, s kojom razvijamo zdravstveno-turističke pakete, a uskoro otvaramo i kliniku ljepote koju će voditi jedan od vodećih dermatologa u regiji. Dobru suradnju ostvarili smo i s opatijskim Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, s kojim radimo na nekoliko projekata, od kojih bih posebno izdvojila međunarodnu Ljetnu školu, koja će se održati u rujnu.

'Očekujemo 70 posto više noćenja nego lani'

Kakvu sezonu očekujete?

- U odnosu na 2020. godinu, a na temelju trenutnog bukinga, očekujemo 70 posto više noćenja, s time da smo zadržali prosječnu cijenu smještaja kao prethodnih godina. Najveći broj gostiju dolazi nam direktno ili preko online agencija, njih gotovo 75 posto, a preostalih 25 posto preko putničkih agencija ili s leisure grupama i kroz MICE segment.

Najznačajnija tržišta s kojih nam dolaze gosti su Njemačka i Austrija, njih gotovo 50 posto, a slijede Mađarska, Češka, Hrvatska i Italija. Također, u odnosu na prošlu godinu, kada smo otvorili samo pet hotela i kamp, ove godine imamo otvorene gotovo sve objekte, 12 hotela i kamp.

Nama je jako bitan svaki naš zaposlenik i zato sam ponosna što smo ih u ovim izuzetno teškim vremenima uspjeli zadržati sve te zaposliti još i 412 sezonskih radnika, a vjerujem da ćemo i te brojke povećavati ostane li epidemiološka situacija povoljna. Želimo imati i otvoren dijalog sa sindikatima, zato kontinuirano izgrađujemo povjerenje i redovito održavamo sastanke kako bismo ih slušali i zajedničkim snagama unapređivali poslovanje.

Za dobre rezultate u LRH sigurno je zaslužan i novi predsjednik Uprave Vladimir Bošnjak, koji uspješno upravlja kompanijom od ožujka ove godine. Kormilo ovako velike tvrtke preuzeo je u vrlo neizvjesnom razdoblju i svojim iskustvom upravljanja i financija u kratkom razdoblju osigurao početak dobre sezone. Pozitivnim brojkama doprinijeli su i visoki higijenski standardi u našim objektima.

Gotovo svi naši zaposlenici su cijepljeni, a naše je osoblje posebno obučeno kako bi osiguralo sigurnost gostiju bez odricanja od udobnosti i vrhunskog gostoprimstva. Svi objekti dio su projekta Ministarstva turizma i sporta 'Safe stay in Croatia' i imaju nacionalnu oznaku sigurnog boravka. Gostima smo omogućili testiranje na covid-19, kao i fleksibilne uvjete rezervacije i otkazivanja, a za pojedine objekte i termine nudimo i mogućnost rezervacije bez garancije kreditne kartice.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 14:45