Brodosplit je spreman u najkraćem mogućem roku prebaciti sve potrebne stručnjake i radnike koji u ovom trenutku nedostaju u Puli te pomoći da se kvalitetno i u ugovorenom ruku završi i isporuči taj brod, poručili su nam jučer iz splitskog brodogradilišta na upit jesu li se spremni uključiti u dovršetak broda Livestock Carrier koji propada na navozima Uljanika.
Riječ o najvećem brodu za prijevoz stoke na svijetu koji je kuvajtski naručitelj Livestock Transport and Trading Company ugovorio s Uljanikom 2015. u poslu vrijednom oko 70 milijuna eura. Nakon što je gradnja broda počela i zaustavljena zbog kraha Uljanika, Kuvajćani su 2019. otkazali narudžbu, da bi u listopadu ove godine ponovo iskazali interes da kupe brod koji je sada dio stečajne mase Uljanika d.d.
S obzirom na zamršene odnose u stečaju Uljanika, u Brodosplitu naglašavaju da su se spremni uključiti u dovršetak Livestock Carriera isključivo pod jednim uvjetom.
- Tu su uključene tri zainteresirane strane, država, Uljanik i naručitelj, a brod je moguće nastaviti graditi tek ako se usuglase svi zainteresirani. Kada bi se taj sporazum postigao i od nas se zatražilo da pomognemo, mi bismo bili spremni uključiti se - ističu u Brodosplitu, čiji je vlasnik Tomislav Debeljak uoči otvaranja stečaja u Uljaniku u svibnju 2019. iskazivao interes za potpuno preuzimanje pulskog brodogradilišta.
Interes Brodosplita za dovršetak Livestock Carriera vrlo je bitan jer su se vjerovnici Uljanika d.d. predvođeni državom odlučili na dražbama prodavati imovinu koju su zatekli u pulskom brodogradilištu kako bi namirili potraživanja prema Uljaniku. Spomenuta se imovina zapravo sastoji od nedovršenih brodova koji se nalaze na navozima i veliko je pitanje mogu li nedovršeni brodovi izbjeći rezalište ako se ustraje na dražbama, čime će nastati velika šteta, barem kada je riječ o Livestock Carrieru.
Drugi krug prodaje
- U tijeku je drugi krug prodaje Livestock Carriera na elektroničkoj dražbi Financijske agencije, a ako bude ponuditelja i brod se proda, kupac će odlučiti s kim će ugovoriti dovršetak gradnje broda - poručila nam je stečajna upraviteljica Uljanika d.d. Marija Ružić, nakon što smo joj skrenuli pozornost na interes Brodosplita d.d. da se uključi u dovršetak Livestock Carriera.
Ona nije htjela komentirati stajališta Brodosplita o uvjetima po kojima je spreman uključiti se u gradnju Livestock Carriera, ponovivši kako je brod dio stečajne mase Uljanika d.d. te da će se, ako ne bude interesa u drugome krugu prodaje, oglasiti treća dražba.
Izgledno je da se niti u trećem krugu dražbe, kao ni u prva dva kruga, neće nitko javiti za kupnju nedovršenog broda jer je riječ o specifičnoj konstrukciji koju se ne može prenamijeniti, primjerice, za dogradnju druge vrste broda. Kuvajtski investitor, kako nam je potvrđeno od izvora dobro upoznatog s namjerama tvrtke Livestock Transport and Trading Company, nema se namjeru javiti na dražbu, već je spreman kupiti brod kada se on dovrši do kraja.
Mrtvo slovo na papiru
U stečajnome planu Uljanika d.d. navodi se da je u dovršetak Livestock Carriera potrebno investirati 53 milijuna i 471 tisuću eura, dok se brod trenutačno pokušava prodati na dražbi za nešto više od 13 milijuna eura, s opcijom da se u trećem krugu dražbe cijena dodatno snizi. Budući da postoji interes kuvajtske kompanije Livestock Transport and Trading Company za kupnju broda, država bi kao glavni vjerovnik Uljanika d.d. mogla osmisliti model da se brod izvuče iz stečajne mase, osigura financiranje i dovrši gradnja i proda Kuvajćanima te tako barem spasi dosad uloženo u Livestock Carrier.
- Završetak Livestock Carriera bio bi važan zbog ugleda i poboljšanja rejtinga hrvatske brodogradnje u svijetu, ali bi pomogli i Uljaniku te državi da barem smanji trošak stečaja, kad ga se, nažalost, nije već moglo izbjeći - komentiraju u Brodosplitu. Poručuju i da bi bili spremni sudjelovati u dovršetku broda "s minimalnim profitom, odnosno s pozitivnom nulom".
- Kako bi se ovaj put izbjegla neugodna iskustva iz prošlosti, ako se krene u realizaciju završetka navedenog broda bilo bi neophodno da naš tim od početka vodi ugovaranje i sve ostale stručne poslove. Sigurni smo da bi se tada našao zajednički jezik i pomirili svi interesi - ističu u Brodosplitu.
Podsjetimo da je država tijekom stečaja Uljanika d.d. osnovala tvrtku Uljanik brodogradilište 1856 s idejom da ona nastavi brodogradnju u Puli.
U odluci o osnivanju Uljanika brodogradilište 1856 navodi se da će nova tvrtka dovršiti gradnje Livestock Carriera kada joj se osigura potreban kapital, oprema i radnici. No, sve je to zasad mrtvo slovo na papiru, Livestock Carrier propada na navozima Uljanika, a Kuvajćani, navodno, čekaju rješenje do kraja ove godine, a onda povlače ponudu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....